Op ja bonustilin rahat?!
Hjelppikää.
Mulla on pari sataa rahaa bonustilillä ja onko nyt niin että jos en ole niitä huomiseen mennessä käyttänyt, katoaa ne kuin tuhka tuuleen vuoden 2026 puolelle siirryttäessä? Niitä en pysty käyttötilille siirtämään (ilm.ens vuoden puolella pystyy) joten oikeastiko ne nyt vain katoaa, vai miten homma menee? :D
Auttakaa pölhöä.
Kommentit (10)
Jos et vaikka voi käyttää niitä vakuutukseen, niistä peritään vero ja sen jälkeen voit käyttää niitä vapaasti vaikka sijoittamiseenkin. Ja voit edelleenkin pitää ne siellä bonustililla ja maksaa pankkipalvelumaksuja. Näin olen ymmärtänyt.
Häh? Miksi ne "katoaisi"? Eikö niitä voi käyttää ensi vuonna, kun 2026 alkaen OP palveluista tulee maksullisia kaikille, myös omistaja-asiakkaille?
Ensi vuonna bonuskertymä, jos sitä tulee, on poissa korvauksista. Suunta on oikea, sanoisin jopa reilumpi.
Ei ne rahat mihinkään katoa, jos olet siirtänyt bonustilisi rahat vaikka sijoittamalla rahastoihin, niin niitä samoja rahoja et voi enää siirtää takaisin bonustilille.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne rahat mihinkään katoa, jos olet siirtänyt bonustilisi rahat vaikka sijoittamalla rahastoihin, niin niitä samoja rahoja et voi enää siirtää takaisin bonustilille.
Ei kai niitä tällä hetkellä voi käyttää kuin vakuutuksiin ja palvelumaksuihin. Ensi vuonna ne voi vaikka sijoittaa.
Sama ongelma. Yritän siirtää niitä käyttötilille, mutta ei onnistu, vaikka sanotaan, että ne voi siirtää käyttötilillekin.
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma. Yritän siirtää niitä käyttötilille, mutta ei onnistu, vaikka sanotaan, että ne voi siirtää käyttötilillekin.
Ensi vuonna vasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuonna vasta.
Siis, voiko jo heti torstaina?
Häviää, mulla 82t€ bonustilillä ja menetän kaiken.