Etsiminen ei tuota tulosta, kumppania ei löydy
Kyse ei ole nyt siitä, että ketään ei olisi tarjolla, mutta ei ole yhtään sellaista, jolla olisi edes samantyylisiä kiinnostuksenkohteita ja joka olisi ihmisenä samantyyppinen kuin itse. Jotain perusmiehiä vain, jotka eivät suurempaa yhteenkuuluvuuden tunnetta edes hae. Ja ne harvat, jotka olisivat sellaisia, joita haen, asuvat jossain liian kaukana, tai sitten heillä on lemmikkejä. Ja kovin moni muuten kiinnostava on valitettavasti poly.
En odota tähän kenelläkään olevan mitään ratkaisuehdotusta, kun eihän sille mitään voi, jos ei löydy sellaista ihmistä, jota etsin. Harmittaa vaan, koska kyllä mieluummin jakaisin elämäni toisen ihmisen kanssa, ja olisihan se romantiikka kiva juttu, läheisyys ja seksi myös.
Kommentit (1157)
Vierailija kirjoitti:
''Olen ollut yllättynyt, miten valtavasti tässä keskustelussa on hyökätty sitä vastaan, kun olen kertonut toivovani samanhenkisyyttä ja samansuuntaista arvomaailmaa ja kertonut hakevani henkistä yhteensopivuutta. Mikä voisi olla parempi lähtökohta toimivalle suhteelle? En minä hae vain jotain järjestelyä seksin saamiseen, vaan haen ihan oikeasti ihmistä, jonka kanssa voisimme kokea merkityksellisen suhteen.''
Ei sinua vastaan ole kukaan täällä hyökännyt. Sinä vain koet sen sellaisena, kun muut vain huomauttavat, että etsit jotain mitä ei todellisuudessa ole olemassa ja, että et oikeasti etsi ketään oikeasti. Kunhan valitat, että juuri sinun joustamattomiin kriteereihin ei sovi ketään ja miesten pitäisi tällaisiksi muuttua.
Äläpä jaksa lantapuntti. Se etteivät ap:n arvot mene yhteen jonkun lappilaisen perunanenän kanssa ei tarkoita, etteikö tuollaisia miehiä olisi olemassa. Tai sellaisia, jotka saavat ap:n pään kääntymään ilman vammaisia valheita, mitä sinä yrität suoltaa.
Vierailija kirjoitti:
''Olen ollut yllättynyt, miten valtavasti tässä keskustelussa on hyökätty sitä vastaan, kun olen kertonut toivovani samanhenkisyyttä ja samansuuntaista arvomaailmaa ja kertonut hakevani henkistä yhteensopivuutta. Mikä voisi olla parempi lähtökohta toimivalle suhteelle? En minä hae vain jotain järjestelyä seksin saamiseen, vaan haen ihan oikeasti ihmistä, jonka kanssa voisimme kokea merkityksellisen suhteen.''
Ei sinua vastaan ole kukaan täällä hyökännyt. Sinä vain koet sen sellaisena, kun muut vain huomauttavat, että etsit jotain mitä ei todellisuudessa ole olemassa ja, että et oikeasti etsi ketään oikeasti. Kunhan valitat, että juuri sinun joustamattomiin kriteereihin ei sovi ketään ja miesten pitäisi tällaisiksi muuttua.
En ole käsittääkseni vaatinut miehiä muuttumaan kriteerieni mukaiseksi. Mistä sen keksit? Kunhan vain totesin, että en löydä toiveitteni mukaista ihmistä. Olen itsekin kyllä tietoinen, että sellaiset miehet ovat harvassa. Ja eipä asialle taida mitään voida. Sitten ehkä en löydä koskaan, ja eipä se elämä siihenkään kaadu. Vaikka on toki harmi, jos kumppania ei löydy, mutta pystyn senkin asian kanssa kyllä elämään. On elämässä muutakin hyvää sisältöä.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi verbaalinen väkivalta ja kritiikki on hyökkäämistä. Opetelkaa puhumaan nätisti tai hyväksykää se, että olette verbaalisia pahoinpitelijöitä ja teitä kohdellaan sen mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi verbaalinen väkivalta ja kritiikki on hyökkäämistä. Opetelkaa puhumaan nätisti tai hyväksykää se, että olette verbaalisia pahoinpite
Olet ilmeisesti aika lumihiutale kanssa, kun kritiikkikin on hyökkäämistä. (Tämä nyt oli oikeasti ad hominem ja hyökkäämistä.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläpä jaksa lantapuntti. Se etteivät ap:n arvot mene yhteen jonkun lappilaisen perunanenän kanssa ei tarkoita, etteikö tuollaisia miehiä olisi o
Menikö tunteisiin, kun ainoat argumentit on ad hominem? Täällä ei ole kukaan ehdottanut AP:lle mitään Lapissa elävää perunanenää (ulkonäöllä ei pitänyt edes olla väliä AP:lle) Perussuomalaista. AP ihan itse pudottaa SDP:n oikealla puolella arvokarttaa olevat äänestäjät pois. Eli siellä missä suurin osa miehistäkin on. Keskustasta, RKP:sta ja Kokoomuksesta löytyy oikeasti niitä hyvin keskellä olevia henkilöitäkin.
AP siis ihan oikeasti etsii jotain punavihreää kasvissyöjää ilman lapsia. Ei saa tykätä lemmikeistä. Pitää asua lähellä ja tykätä juuri samoista harrastuksista. Siis tykytä, ei suhtautua niihin kannustavasti miten yleensä toisen harrastuksiin suhtaudutaan. Sitten pitäisi vielä haluta sitä monogamiaa (eli niitä vähän konservatiivisimpia arvoja). Ei ihme, että ei ole löytynyt.
Joku kysyi, voisinko joustaa puoluekannasta, jos olisi mies, jonka kanssa olisi yhteensopiva arvomaailma, mutta hän äänestäisi oikeistopuolueita. En itse ihan hahmota, miten tämä olisi mahdollista. Mies siis ei kannattaisi oikeistolaista politiikkaa, mutta äänestäisi kuitenkin oikeistopuolueita? En oikein ymmärrä, miksi hän tekisi niin. Miksi vaikkapa punavihreitä arvoja kannattava mies äänestäisi punavihreitä arvoja vastaan?
Ei liberaalius tarkoita automaattisesti polyamoriaa. Se, että haluaa olla vain yhden kanssa, ei ole niinkään arvo, vaan henkilökohtainen ominaisuus ja liittyy siihen, millaisen suhteen haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ihana mies ja et ikinä kelpuuttaisi häntä:
-Emme äänestä samoja puolueita vaaleissa, mies on meistä enemmän vasemmalla ja minä oikealla. Meillä on silti molemmilla samankaltaiset arvot, ollaan jopa samalla alalla töissä.
-Meillä ei ole mitään yhteistä harrastusta. Molemmat harrastetaan täysin eri asioita. Yhteistä on se, että molemmat ollaan kotihiiriä ja puuhaillaan harrastustemme parissa kotona. Arvostamme ja kunnioitamme sitä, mikä toiselle on tärkeää, vaikkemme itse samoista asioista välitä.
-Ruokavaliot ovat vaihdelleet aikojen saatossa ja olleet välillä aivan äärilaidoista. Hyvin on arjessa silti pärjätty.
-Mieheni ei ole mikään boheemi tai ulkoisesti monien naisten mielestä viehättävä. Minä silti pidän häntä hyvin viehättävänä. Komeinta hänessä on terävä äly, mies on viisas ja lahjakas keskustelija.
Meillä natsaa elämä arvojen, huumorin ja tulevaisuuden toiveiden osalta. Arvo
Ymmärrän, mutta minulle nimenomaan samanhenkisyys ja samansuuntainen arvomaailma OVAT niitä olennaisimpia asioita. Niiden pitää natsata. Ihan kaiken muun ei tarvitse natsata.
Vierailija kirjoitti:
Joku kysyi, voisinko joustaa puoluekannasta, jos olisi mies, jonka kanssa olisi yhteensopiva arvomaailma, mutta hän äänestäisi oikeistopuolueita. En itse ihan hahmota, miten tämä olisi mahdollista. Mies siis ei kannattaisi oikeistolaista politiikkaa, mutta äänestäisi kuitenkin oikeistopuolueita? En oikein ymmärrä, miksi hän tekisi niin. Miksi vaikkapa punavihreitä arvoja kannattava mies äänestäisi punavihreitä arvoja vastaan?
Miehet voivat ihan oikeasti olla arvoliberaaleja ja samalla talousliberaali ja sen takia äänestää Kokoomusta vaikka arvoliberalismi on enemmän punavihreiden hommaa. Ei nämä sulje toisiaan pois, mutta ei voi kahta puoluetta äänestää. Tällainen mies taas varmaan olisi parisuhteessa kiva, joko sille arvoliberaalille punavihreälle naiselle, jota ei talous niin kiinnosta kuin myös sille Kokoomuksen vähän konservatiivisempia arvoja kannattavalle naiselle ja tuskin tulisi ongelmaa.
AP:n ongelma on se, että miehen pitää ajatella täysin samalla tavalla kuin hän. Kunnon vasemmiston suvaitsevaisuuspiiri, missä kaikki eriävä ajattelu poistetaan.
Ei etsimällä mitään löydy. Jos juokset perhosen perässä. Mitä se tekee? Lentää pois. Eli mitä opimme. Elä elämääsi ja rakenna se niin että olet siihen tyytyväinen ilman ketään muuta. Harrasta ja nauti elämästä. Se tulee jos tulee aikanaan.. Siihen asti elä elämää parhaan mukaan.
Mä oon sulttaani. En se kortsumerkki
Olen eri, mutta ketju vaikuttaa siltä, että monella oikeistolaismielisellä, epäkultturellilla tavismiehellä ottaa nyt koville huomata, että naiset tosiaan vaikka etsivät vuosikausia löytääkseen sen mieluisan miehen, eivätkä ala tyytyä epäkiinnostaviin miehiin vain siksi, että kiinnostavia ei ole saatavilla.
Minulla on samansuuntaiset ongelmat kuin ap:lla, pienin eroavaisuuksin vain. Ja ainakin itse olen asennoitunut siihen, että saattaa mennä jopa viisi vuotta ennen kuin löydän suhteen. Tai vaikka enemmänkin. Mutta en silti mene treffeille sellaisten miesten kanssa, jotka eivät kiinnosta. Olen tosiaan mieluummin sinkku pitäen avoinna mahdollisuuden oikeanlaisen kumppanin löytämiselle. Ehkä en löydä koskaan, tai sitten minulla on 10 vuoden kuluttua parisuhde, sen näkee sitten myöhemmin kuinka kävi.
Mutta selvästi tuntuu miehiä harmittavan, kun he eivät kelpaa, vaikka kuinka ovat tyrkyllä. Miehelle tosiaan tuntuu riittävän se, että on seksiä, ja ihan sama sitten, vaikka nainen olisi putinisti. Sitten ihmetellään, kun naiset vaativat jotain miehen persoonaltakin, että pelkkä sukupuoli ei riitä.
Minusta tuntuu, että tuossa politiikkakysymyksessä ap:n ongelma on se, että hänen mielestään kaikki oikeistolainen on huonoa huolimatta siitä, mitä se oikeistolainen oikeasti ajattelee. Ehkä joku ajatusvääristymä, jossa kaikki hyvyys yhdistetään punavihreyteen ja hyvät arvot voi olla vain tämän suunnan ihmisillä. Onko ap oikeasti katsonut koskaan avoimesti oman kuplansa ulkopuolelle? Siis ihan todella avoimesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet voivat ihan oikeasti olla arvoliberaaleja ja samalla talousliberaali ja sen takia äänestää Kokoomusta vaikka arvoliberalismi on enemmän punavihreiden hommaa. Ei nämä sulje toisiaan pois, mutta ei voi kahta puoluetta äänestää. Tällainen mies taas varmaan olisi parisuhteessa kiva, joko sille arvoliberaalille punavihreälle naiselle, jota ei talous niin kiinnosta kuin myös sille Kokoomuksen vähän konservatiivisempia arvoja kannattavalle naiselle
Ei tarvitse ajatella täysin samalla lailla, mutta arvomaailman pitää olla samansuuntainen. Kuvaamasi kaltainen mies ei olisi kuitenkaan arvomaailmaltaan riittävän samansuuntainen. Minua kyllä kiinnostaa talouspuoli myös. Enkä voisi tuntea kiintymystä miestä kohtaan, joka äänestäisi köyhiltä leikkaamisen puolesta ja pitäisi samaan aikaan oikeutettuna vaikkapa omia veronalennuksiaan.
Mutta joku muu voi ajatella toisin, ja hänellä on siihen oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että tuossa politiikkakysymyksessä ap:n ongelma on se, että hänen mielestään kaikki oikeistolainen on huonoa huolimatta siitä, mitä se oikeistolainen oikeasti ajattelee. Ehkä joku ajatusvääristymä, jossa kaikki hyvyys yhdistetään punavihreyteen ja hyvät arvot voi olla vain tämän suunnan ihmisillä. Onko ap oikeasti katsonut koskaan avoimesti oman kuplansa ulkopuolelle? Siis ihan todella avoimesti.
Kovasti yritetään nyt käännyttää naista hyväksymään kumppaniksi oikeistolainen mies. Mutta miksi?
Miksi muuten edes se oikeistolainen mies haluaisi naisen, jonka arvot ovat ihan erilaiset? Vai onko oikeistolaiselle miehelle ihan sama, mitä nainen ajattelee? Luulisi, että oikeistolaiselle miehelle sopiva nainen olisi oikeistolainen nainen. Miksi pitää yrittää käännyttää naista, jolle oikeistolaismies on lähtökohtaisesti vastenmielinen kumppaniehdokas?
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta ketju vaikuttaa siltä, että monella oikeistolaismielisellä, epäkultturellilla tavismiehellä ottaa nyt koville huomata, että naiset tosiaan vaikka etsivät vuosikausia löytääkseen sen mieluisan miehen, eivätkä ala tyytyä epäkiinnostaviin miehiin vain siksi, että kiinnostavia ei ole saatavilla.
Minulla on samansuuntaiset ongelmat kuin ap:lla, pienin eroavaisuuksin vain. Ja ainakin itse olen asennoitunut siihen, että saattaa mennä jopa viisi vuotta ennen kuin löydän suhteen. Tai vaikka enemmänkin. Mutta en silti mene treffeille sellaisten miesten kanssa, jotka eivät kiinnosta. Olen tosiaan mieluummin sinkku pitäen avoinna mahdollisuuden oikeanlaisen kumppanin löytämiselle. Ehkä en löydä koskaan, tai sitten minulla on 10 vuoden kuluttua parisuhde, sen näkee sitten myöhemmin kuinka kävi.
Mutta selvästi tuntuu miehiä harmittavan, kun he eivät kelpaa, vaikka kuinka ovat tyrkyllä. Miehelle tosiaan tuntuu riittävän se, että on s
Ei haittaa ollenkaan. AP saa vaatia ja haluta juuri sellaista kuin haluaa ja siihen hänellä on oikeus. Täällä ollaan sanottu, että rakenna se oma elämä, johon olet tyytyväinen yksin. Se AP:n etsimä yksisarvinen sitten löytyy tai ei löydy. Itse en AP:ta kelpuuttaisi, kun hän on selvästi ehdoton punavihreä ekstrimisti ja omat arvomaailmamme ovat kaukana toisistaan. Ainut ketä tässä ketjussa harmittaa on AP:ta, kun sitä yksisarvista ei löydy. Ja ilmeisesti sinua, kun sama tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Miten voit olla noin mustavalkoisesti ajatteleva ihminen joka asiassa? Hirmuisen vahva edottomuus ja minä vastaan ne muut asettelu.
En usko, että yritetään käännyttää. Miksi pitäisi? Halutkoon jokainen sitä mitä haluaa. Tässä vain keskustellaan asiasta ja puututaan asioihin, jotka tuntuvat epäloogisilta tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voit olla noin mustavalkoisesti ajatteleva ihminen joka asiassa? Hirmuisen vahva edottomuus ja minä vastaan ne muut asettelu.
Ihan mielenkiinnosta kuulisin, miksi täällä moni näkee ongelmaksi sen, että toivoo kumppanilta samantyyppistä arvomaailmaa? Jos siihen kuuluu myös puoluepolitiisset näkemykset, niin sitten kuuluu. Tuskinpa joku persukaan haluaisi kumppania, joka kannattaa seksuaalivähemmistöjen oikeuksia tms. Onko se nyt niin paha, jos samalla lailla joku rajaa kokoomuslaisen ajattelun pois?
No todellakin joku itsekin korkealle kehittynyt punavihreä mies haluaa samanlaisen. Se että sinä olet kehittymätön ameeba ei tarkoita sitä, että kaikki miehet olisivat.
Juuri katselin vas.puolueen kansanedustajia ja sielläkin paneskellaan ristiin rastiin ja avioerotaan. Siellä on miehiä ja naisia. Samoin vihreissä on miehiä ja naisia.