Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etsiminen ei tuota tulosta, kumppania ei löydy

Vierailija
30.12.2025 |

Kyse ei ole nyt siitä, että ketään ei olisi tarjolla, mutta ei ole yhtään sellaista, jolla olisi edes samantyylisiä kiinnostuksenkohteita ja joka olisi ihmisenä samantyyppinen kuin itse. Jotain perusmiehiä vain, jotka eivät suurempaa yhteenkuuluvuuden tunnetta edes hae. Ja ne harvat, jotka olisivat sellaisia, joita haen, asuvat jossain liian kaukana, tai sitten heillä on lemmikkejä. Ja kovin moni muuten kiinnostava on valitettavasti poly.

En odota tähän kenelläkään olevan mitään ratkaisuehdotusta, kun eihän sille mitään voi, jos ei löydy sellaista ihmistä, jota etsin. Harmittaa vaan, koska kyllä mieluummin jakaisin elämäni toisen ihmisen kanssa, ja olisihan se romantiikka kiva juttu, läheisyys ja seksi myös.

Kommentit (1157)

Vierailija
201/1157 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että yritetään käännyttää. Miksi pitäisi? Halutkoon jokainen sitä mitä haluaa. Tässä vain keskustellaan asiasta ja puututaan asioihin, jotka tuntuvat epäloogisilta tms. 

Miksi teistä tuntuu epäloogiselta, että jos haluaa ihmisen, jolla on samansuuntainen arvomaailma, rajaa sitten pois ne, joilla on selvästi erilainen arvomaailma?

Vierailija
202/1157 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei etsimällä mitään löydy. Jos juokset perhosen perässä. Mitä se tekee? Lentää pois. Eli mitä opimme. Elä elämääsi ja rakenna se niin että olet siihen tyytyväinen ilman ketään muuta. Harrasta ja nauti elämästä. Se tulee jos tulee aikanaan.. Siihen asti elä elämää parhaan mukaan. 

Minä sanon että ihan päin vastoin!

Ei etsimättä mitään löydä!! Jos vain makaa kotona sohvalla niin siinä saa maata vaikka maailma tappiin saakka. Ei kukaan tule kotoa hakemaan. Ehdottomasti kannattaa ottaa aktiivinen rooli parisuhteen etsinnässä. Tutustua ihmisiin, ehdottaa treffejä, tavata kahviloissa ja laittaa asioita tapahumaan. Muuten on iso riski jäädä yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1157 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kysyi, voisinko joustaa puoluekannasta, jos olisi mies, jonka kanssa olisi yhteensopiva arvomaailma, mutta hän äänestäisi oikeistopuolueita. En itse ihan hahmota, miten tämä olisi mahdollista. Mies siis ei kannattaisi oikeistolaista politiikkaa, mutta äänestäisi kuitenkin oikeistopuolueita? En oikein ymmärrä, miksi hän tekisi niin. Miksi vaikkapa punavihreitä arvoja kannattava mies äänestäisi punavihreitä arvoja vastaan? 

Miten voit olla noin mustavalkoisesti ajatteleva ihminen joka asiassa? Hirmuisen vahva edottomuus ja minä vastaan ne muut asettelu.

Ihan mielenkiinnosta kuulisin, miksi täällä moni näkee ongelmaksi sen, että toivoo kumppanilta samantyyppistä arvomaailmaa? Jos siihen kuuluu myös puoluepolitiisset näkemykset, niin sitten kuuluu. Tuskinpa joku persukaan haluaisi kumppani

Ei se ole ongelma muulle kuin AP:lle. Hän ihan oikeasti etsii miestä, jota ei ole olemassa. AP:lle tuo arvomaailma on vain ehdoton ja mistään ei saa olla eri mieltä. Varmasti vaikeaa löytää kumppania. Vaihtoehto on siis rakentaa se oma elämä yksin, johon on tyytyväinen ja sitä on monta kertaa sanottu täällä.

Vierailija
204/1157 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kysyi, voisinko joustaa puoluekannasta, jos olisi mies, jonka kanssa olisi yhteensopiva arvomaailma, mutta hän äänestäisi oikeistopuolueita. En itse ihan hahmota, miten tämä olisi mahdollista. Mies siis ei kannattaisi oikeistolaista politiikkaa, mutta äänestäisi kuitenkin oikeistopuolueita? En oikein ymmärrä, miksi hän tekisi niin. Miksi vaikkapa punavihreitä arvoja kannattava mies äänestäisi punavihreitä arvoja vastaan? 

Miten voit olla noin mustavalkoisesti ajatteleva ihminen joka asiassa? Hirmuisen vahva edottomuus ja minä vastaan ne muut asettelu.

Ihan mielenkiinnosta kuulisin, miksi täällä moni näkee ongelmaksi sen, että toivoo kumppanilta samantyyppistä arvomaailmaa? Jos siihen kuuluu myös puoluepolitiisset näkemykset, niin sitten kuuluu. Tuskinpa joku persukaan haluaisi kumppani

Se ylipäätään on pielessä jos ajattelee jollain olevan "kokoomuslainen tapa ajatella". Ihan älyvapaata leimata ihmisiä tuolla tapaa jossei kyseessä ole jotain puolueaktiiveja jotka elää ja hengittää sitä aatteensa paloa.

Tavallisista ihmisistä 95 % ei ole sellaisia. Tosi moni on elämänsä aikana äänestänyt montaa eri puoluetta! Minäkin olen äänestänyt kokoomusta, demareita, vihreitä ja muidenkin puolueiden listoila olevia. Riippuen siitä mitkä vaalit on olleet kyseessä ja mitkä asiat tärkeimpiä juuri sillä hetkellä.

Vierailija
205/1157 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina yhtä huvittavaa lukea näitä kitinä ja vinkuna kirjotuksia kuinka nainen  ei muka löydä ketään kun pitää itseään kaikella tapaa täydellisenä eikä sen takia kelpuuta niitä miehiä ketä saisi

Vierailija
206/1157 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ongelma ei ole samantyyppisen arvomaailman toivominen vaan se, että ns. vastapuolen ihmisiä pidetään kollektiivisesti huonoina. Ikään kuin siinä vastapuolessa ei olisi mitään variaatiota. Tai ettei sen edustajiin voi suhtautua avoimesti ilman, että leimataan kaikki huonojen arvojen edustajiksi. Se, että etsii riittävän samanlaisia arvoja, on ihan hyvä juttu.

Vierailija
207/1157 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo kyllä harmi juttu ap.

Vierailija
208/1157 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi keski-ikä kynnyksellä oleva yh-äiti joka on vielä esittämässä pitkän listan kanssa ehdottomia vaatimuksia miehelle olisi kenenkään haaveissa unelmapuoliso.

Eipä siinä, hyvällä tuurilla tämmöinen mies voi löytyä. En vain osaa nähdä niitä plussapuolia mitä miehen näkökulmasta olisi tarjolla. Itse jos olisin mies tuossa tilanteessa niin varmaan mielummin jatkaisin elämääni onnellisena yksin.

Vierailija
209/1157 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano nyt vielä, että sulla on lapsia useammalle miehelle ja muksut jotain puoliksi ghanalaisia.

"miehet on rasisteja kun en kelpaa"

Vierailija
210/1157 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano nyt vielä, että sulla on lapsia useammalle miehelle ja muksut jotain puoliksi ghanalaisia.

No itse asiassa joo nyt kun kysyit, niin on niitä viidelle eri miehelle, mutta just Ghanasta ei ole kukaan kuitenkaan. Yksi on Keniasta, yksi Algeriasta, yksi Afganistanista, yksi Irakista ja yksi Saudi-Arabiasta. Hassu juttu, että yhdet lapset on tavallaan kaksoset, mutta heillä kuitenkin eri isät.

Saitko tyydyttävän vastauksen?

Vierailija
211/1157 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi keski-ikä kynnyksellä oleva yh-äiti joka on vielä esittämässä pitkän listan kanssa ehdottomia vaatimuksia miehelle olisi kenenkään haaveissa unelmapuoliso.

Eipä siinä, hyvällä tuurilla tämmöinen mies voi löytyä. En vain osaa nähdä niitä plussapuolia mitä miehen näkökulmasta olisi tarjolla. Itse jos olisin mies tuossa tilanteessa niin varmaan mielummin jatkaisin elämääni onnellisena yksin.

Oliko tuo lista loppujen lopuksi niin pitkä?

Vierailija
212/1157 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mutta jo se, että miehen pitää olla punavihreä rajaa ulos varmaan 90% miehistä. Sitten alat laskemaan mukaan, lapsettomat, kasvissyöjät, tasan samasta kulttuurista ja harrastuksista tykkäävät, samanikäiset ja lähellä asuvat niin saakin laskea nopeasti sormilla. Siihen päälle vielä kaikki ulkonäkö- ja varallisuuskriteerit, joita AP ei ilmoittanut, mutta hänellä varmasti on niin aika hiljaista on varmasti.

Vierailija
213/1157 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse asiassa joo nyt kun kysyit, niin on niitä viidelle eri miehelle, mutta just Ghanasta ei ole kukaan kuitenkaan. Yksi on Keniasta, yksi Algeriasta, yksi Afganistanista, yksi Irakista ja yksi Saudi-Arabiasta. Hassu juttu, että yhdet lapset on tavallaan kaksoset, mutta heillä kuitenkin eri isät.

Mä arvasin!

Vierailija
214/1157 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä voisivat olla miehen näkökulmasta plussapuolia? Jos nyt jätetään pois se, että naisen pitäisi olla 20 vuotta nuorempi. Moni kuitenkin pariutuu keski-iän kynnyksellä ja osalla näistä on lapsiakin.  Jokin syy heille siihen pariutumiseen on, ja rohkenen epäillä, että se syy ainakaan kaikilla olisi se, että "kun toinen osapuoli ei vaatinut mitään vaan hänelle kelpasi kuka tahansa, niin ajattelin että siinäpä on sopiva kumppani juuri minulle".

Vierailija
215/1157 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mutta jo se, että miehen pitää olla punavihreä rajaa ulos varmaan 90% miehistä. Sitten alat laskemaan mukaan, lapsettomat, kasvissyöjät, tasan samasta kulttuurista ja harrastuksista tykkäävät, samanikäiset ja lähellä asuvat niin saakin laskea nopeasti sormilla. Siihen päälle vielä kaikki ulkonäkö- ja varallisuuskri

Kuinka paljon niitä ehdokkaita sitten tarvittaisiin? Ainakin itse ajattelisin, että yhden käden sormilla laskettavat olisi ihan ok määrä, jos kerran vain yksi kumppani olisi tarkoitus löytää. Tuossaan jää ylimääräisiäkin.

Vierailija
216/1157 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä arvasin!

Et taida olla penaalin terävin kynä.

Vierailija
217/1157 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mutta jo se, että miehen pitää olla punavihreä rajaa ulos varmaan 90% miehistä. Sitten alat laskemaan mukaan, lapsettomat, kasvissyöjät, tasan samasta kulttuurista ja harrastuksista tykkäävät, samanikäiset ja lähellä asuvat niin saakin laskea nopeasti sormilla. Siihen päälle vielä kaikki ulkonäkö- ja varallisuuskri

Jos ap ei ilmoittanut jotain kriteeriksi, miksi nyt kuitenkin esitetään, että hänellä on tällainen kriteeri. Taisi myös olla maininta, että lapsettomuus TAI lapset jo isoja. Ja kasvissyönti ei ollut ehdottomuus. Ei myöskään ollut kyse siitä, että kaikkien harrastusten pitäisi olla tismalleen samoja, vaan toiveissa oli kulttuurista ja taiteista kiinnostunut/harrastava mies.

Vierailija
218/1157 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

''Kuinka paljon niitä ehdokkaita sitten tarvittaisiin? Ainakin itse ajattelisin, että yhden käden sormilla laskettavat olisi ihan ok määrä, jos kerran vain yksi kumppani olisi tarkoitus löytää. Tuossaan jää ylimääräisiäkin.''

Koska oikea vastaus sormilaskun tuloksessa on 0. Tuollaisia miehiä ei vaan ole olemassa. Etenkään sellaisia, jotka haluaisi vielä juuri olla AP:n kanssa parisuhteessa. Ja sitten pitäisi kohdata se toinen jossakin vielä. 

Vierailija
219/1157 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina yhtä huvittavaa lukea näitä kitinä ja vinkuna kirjotuksia kuinka nainen  ei muka löydä ketään kun pitää itseään kaikella tapaa täydellisenä eikä sen takia kelpuuta niitä miehiä ketä saisi

Kuinka moni oikeisto- tai persumies sitten kelpuuttaisi vihervassarikulttuurinaisen? Kyllähän se filtteri toimii molempiin suuntiin, ja minusta on ihan realistista jo itse rajata mihin energiansa käyttää. 

Minun poliittinen suuntautumiseni on aika lailla vastakkainen aplle: ja ihan tasan varmasti yksikään humanistikommunistivasemmistohippimies ei huolisi minua puolisoksi. Mitä se siis hyödyttäisi yrittää itse tehdä siinä kompromissia? 

Tai vaikka toinen esimerkki, alkoholinkäyttö. Minä esim inhoan viiniä. Kannattaisiko minun yrittää löytää mies joka juo viiniä joka päivä ja hifistelee sillä, kun itse en suostuisi ikinä edes maistamaan? Ei, koska nämä viinilipittäjät haluaa toisen samanlaisen, jonka kanssa voivat maistella viinejä! Ei ne halua naista, joka juo vettä, ja valittaa että pitääkö tänäänkin taas saada ryypätä. 

Kolmas esimerkki, en voi sietää lapsia. Millainen isimies haluaisi puolison joka ei halua olla missään tekemisissä toisen lasten kanssa, eikä edes oikein kuulla niiden olemassaolosta? Ei yksikään kunnollinen vanhempi. 

Voisin keksiä sata esimerkkiä, mutta pointti on että tiettyjen asioiden pitäminen deal breakerIna on vain realistista, koska ne ovat sitä myös toiselle osapuolelle joka tapauksessa! 

Vierailija
220/1157 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain 287 kriteeriä, jotka puolison tulee täyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi