Etsiminen ei tuota tulosta, kumppania ei löydy
Kyse ei ole nyt siitä, että ketään ei olisi tarjolla, mutta ei ole yhtään sellaista, jolla olisi edes samantyylisiä kiinnostuksenkohteita ja joka olisi ihmisenä samantyyppinen kuin itse. Jotain perusmiehiä vain, jotka eivät suurempaa yhteenkuuluvuuden tunnetta edes hae. Ja ne harvat, jotka olisivat sellaisia, joita haen, asuvat jossain liian kaukana, tai sitten heillä on lemmikkejä. Ja kovin moni muuten kiinnostava on valitettavasti poly.
En odota tähän kenelläkään olevan mitään ratkaisuehdotusta, kun eihän sille mitään voi, jos ei löydy sellaista ihmistä, jota etsin. Harmittaa vaan, koska kyllä mieluummin jakaisin elämäni toisen ihmisen kanssa, ja olisihan se romantiikka kiva juttu, läheisyys ja seksi myös.
Kommentit (1158)
Paljon paskaa, eli ei todellakaan ihme ettei löydy. Siis ei kelpaa nuoremmat, ei vanhemmat. Ei saa ajatella poliittisesti eri tavalla tai olla eri asioista edes kiinnostunut. Ei saa olla lemmikkejä, ei saa asua kaukana ja ei saa pestä ees varmaavittu hampaita eri tahtiin kuin mitä neiti itse on tottunut niitä hampuleitaan iltaisin rassaamaan. Kuulostaa just niin vaikealta ja ärsyttävältä ihmiseltä, että tunkisin kullini varmaan mieluummin tehosekoittimeen kun alkaisin värkkäämään sitä ap:n kaltaisin naudan sisuksiin ja kokeilemaan ollaanko seksuaalisesti sopivia. Tiedän jo kysymättäkin - ei taatusti olla. Se on aivan varma, kun tuota ihmistyyppiä miettii. Ap voi ottaa talon täyteen kissoja ja elää sinkkuna vapaasti sinne hautaan saakka.
Tämähän on nyt aivan uskomatonta. Kerrankin joku etsii kumppania henkinen puoli edellä ja hakee arvojen ja samanhenkisyyden kautta aitoa yhteensopivuutta, niin tämäKÄÄN ei käy, vaan vaaditaan muuttamaan kriteereitä. MIKÄ sitten olisi hyvä, pitäisikö painottaa ulkonäköä ja pituutta??? Vai rahaa???
Kyllä sitä nyt saa ihan kohteliaan small talkin aikaiseksi niidenkin kanssa, joiden kanssa ei ole mitään yhteistä ja tärkeistä asioista ollaan täysin eri mieltä, mutta kenelle riittää PARISUHTEESSA pelkkä small talk ja seksi? Ettekö oikeasti kaipaa mitään yhteenkuuluvuuden tunnetta? Vai riittääkö pelkkä heteroseksuaalisuus yhdistäväksi tekijäksi?
Tuota poliittista suuntautumista miettisin vielä uudelleen. Kaikki eivät ole niin ehdottomia, vaikka ovat esim. keskustalaisia. Kokoomus ja persut sitten erikseen.
Esim. Itselläni on paljon vihervasemmistolaisia ystäviä, itseasiassa suurin osa, ja puhumme paljon politiikkaa. Taustaltani olen tilalta, jossa harjoitetaan maa- ja metsätaloutta, joka selittää oman poliittisen suuntautumisen. Muissa asioissa olen kuitenkin ehkä enemmän kallellaan vasemmalle.
Eli asiat eivät aina ole mustavalkoisia.
Ehkä kyselisin yleisesti mitä mieltä on mistäkin asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Paljon paskaa, eli ei todellakaan ihme ettei löydy. Siis ei kelpaa nuoremmat, ei vanhemmat. Ei saa ajatella poliittisesti eri tavalla tai olla eri asioista edes kiinnostunut. Ei saa olla lemmikkejä, ei saa asua kaukana ja ei saa pestä ees varmaavittu hampaita eri tahtiin kuin mitä neiti itse on tottunut niitä hampuleitaan iltaisin rassaamaan. Kuulostaa just niin vaikealta ja ärsyttävältä ihmiseltä, että tunkisin kullini varmaan mieluummin tehosekoittimeen kun alkaisin värkkäämään sitä ap:n kaltaisin naudan sisuksiin ja kokeilemaan ollaanko seksuaalisesti sopivia. Tiedän jo kysymättäkin - ei taatusti olla. Se on aivan varma, kun tuota ihmistyyppiä miettii. Ap voi ottaa talon täyteen kissoja ja elää sinkkuna vapaasti sinne hautaan saakka.
Ap ei taida haluta kissoja kun ei tykännyt lemmikeistä.
Vierailija kirjoitti:
Haluat miehen, jollaisen muutkin haluavat. Näillä miehillä on varaa valita. Yksiavioiset heistä ovat jo parisuhteessa, eikä naisilla ole ymmärrettävästi mitään syytä päästää harvinaista miestä menemään. Sitten taas sitoutumiskammoiset tai naisten huomiosta viehättyvät, vähän rikkinäiset sielut, pyörittävät noita monisuhteita. Heillä on siihen mahdollisuus, koska boheeminoloiset miehet viehättävät monia naisia.
Minusta sinun pitää vain hyväksyä, ettet voi saada tuota kaikkea. Löytäisit kyllä varmasti kulttuurista kiinnostuneen, mukavan ja keskustelutaitoisen, perinteistä parisuhdetta arvostavan miehen. Mutta että se mies olisi samalla kasvissyöjä, boheemi, korkeakoulutettu ja seksuaalisesti samalla sivulla kanssasi, on äärimmäisen epätodennäköistä. Se boheemi, korkeakoulutettu ja seksuaalisesti vetävä kasvissyöjämies pehmeällä arvomaailmalla saa sinun sijasta kumppaniksi kyllä 25 v upean naisen, jonka kanssa nuo asiat natsa
25-vuotiaat naiset haluavat myös suunnilleen samanikäisen miehen, eivät niitä nuorempaa etsiviä keski-ikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on nyt aivan uskomatonta. Kerrankin joku etsii kumppania henkinen puoli edellä ja hakee arvojen ja samanhenkisyyden kautta aitoa yhteensopivuutta, niin tämäKÄÄN ei käy, vaan vaaditaan muuttamaan kriteereitä. MIKÄ sitten olisi hyvä, pitäisikö painottaa ulkonäköä ja pituutta??? Vai rahaa???
Kyllä sitä nyt saa ihan kohteliaan small talkin aikaiseksi niidenkin kanssa, joiden kanssa ei ole mitään yhteistä ja tärkeistä asioista ollaan täysin eri mieltä, mutta kenelle riittää PARISUHTEESSA pelkkä small talk ja seksi? Ettekö oikeasti kaipaa mitään yhteenkuuluvuuden tunnetta? Vai riittääkö pelkkä heteroseksuaalisuus yhdistäväksi tekijäksi?
Ei täällä kukaan vaadi AP:ta muuttamaan mitään. Todetaan vain, että AP:n etsimää yksisarvista ei ole olemassa. Hän voi joko hyväksyä sen ja elää yksin onnellisesti tai sitten muuttaa omia kriteereitään, että oikeasti etsisi kumppania eikä vain valittaisi. Tällä hetkellä AP vaatii miehiä muuttumaan hänen kriteereihin sopiviksi.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi rummoudut, etkä kelpaa edes tavismiehille
On aika samantekevää kelpaanko miehille joita en halua.
Vierailija kirjoitti:
Haluat miehen, jollaisen muutkin haluavat. Näillä miehillä on varaa valita. Yksiavioiset heistä ovat jo parisuhteessa, eikä naisilla ole ymmärrettävästi mitään syytä päästää harvinaista miestä menemään. Sitten taas sitoutumiskammoiset tai naisten huomiosta viehättyvät, vähän rikkinäiset sielut, pyörittävät noita monisuhteita. Heillä on siihen mahdollisuus, koska boheeminoloiset miehet viehättävät monia naisia.
Minusta sinun pitää vain hyväksyä, ettet voi saada tuota kaikkea. Löytäisit kyllä varmasti kulttuurista kiinnostuneen, mukavan ja keskustelutaitoisen, perinteistä parisuhdetta arvostavan miehen. Mutta että se mies olisi samalla kasvissyöjä, boheemi, korkeakoulutettu ja seksuaalisesti samalla sivulla kanssasi, on äärimmäisen epätodennäköistä. Se boheemi, korkeakoulutettu ja seksuaalisesti vetävä kasvissyöjämies pehmeällä arvomaailmalla saa sinun sijasta kumppaniksi kyllä 25 v upean naisen, jonka kanssa nuo asiat natsa
Aika epätodennäköistä sellaisen yksisarvisen pyydystäminen ainakin on ilman, että tekee asian eteen valtavasti töitä. Sellainen asenne, että käy kerran pari vuodessa treffeillä ja muuten vain märisee omaa kohtaloaan tuskin johtaa halutunlaiseen lopputulokseen. Näillä top 0,1 % miehillä riittää kyllä kysyntää parisuhdemarkkinoilla. Parhaat poimitaan pois nopeasti. Useimmiten jo opiskeluiässä pitkään liittoon. Sinkkuna olevat on harvinaisuuksia. Heitä havittelevia naisia taas on tuhansittain. Näin tämä kuvio toimii.
Vierailija kirjoitti:
Ei tavallinen mies halua naista joka pitää häntä arvottomana ja vastenmielisenä.
Vierailija kirjoitti:
Pointti onkin siinä, että etsitään henkisistä asioista niitä, jotka ovat jo lähtökohtaisesti miehillä harvinaisia. Sama, jos mies etsisi naista, joka on hyvin kiinnostunut jääkiekosta ja jalkapallosta, samalla pitäisi tykätä vanhojen autojen rassaamisesta. Metsästyksen, oluen juonnin ja kaksimielisen huumorintajun pitäisi myös olla naiselle ok. Naisen pitäisi myös asua lähellä, lapsiakaan ei saisi olla. Kuinkas monta tällaista naista luulet vapaalta löytyvän? Pointti on siinä, että Ap etsii harvinaista miestä ja sellaiselle miehelle on tarjolla parempiakin naisia kuin tavallinen keski-ikäinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aika samantekevää kelpaanko miehille joita en halua.
Et kelpaa tällä hetkellä miehelle joita haluat. Eikö sekään ole ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Minä kääntäisin ap kysymyksen toisinpäin: mitä sellaista sinä tarjoat näille unelmamiehillesi, jota suurin osa muista naisista ei tarjoa?
Lähinnä siis sitä, että kuvailemasi kaltaiset miehet ovat harvinaisia ja harvoin vapaalla jalalla. Ja niille, jotka ovat vapaita, on tyrkyllä hyvin laadukkaita naisia, osa paljon nuorempiakin. Ja miesten käsitys laadukkaasta voi olla hyvin erilainen kuin naisella. Oletko esim. itse hoikka/hyvännäköinen? Oletko itse lapseton (sen ymmärsin, että kumppanilta et lapsia toivo)? Oletko rento, hauskaa seuraa ja seikkailunhaluinen? Itselleni tuli viesteistäsi kuva, että kaipaat mieheltä paljon, mutta mitä oikeastaan itse toisit suhteeseen? Niitä kulttuuria ja keskustelua rakastavia kasvissyöjänaisia on ainakin pk-seudulla kymmenen tusinassa.
Tämä. Ap:lla tuntuu olevan paljon vaatimuksia, mutta mitä hän itse voi antaa?
Elämän realiteetti nyt vain on se, että niillä laadukkailla kumppaniehdokkailla on myös varaa olla valikoivia. Sekin kertoo paljon, että ap kertoo kiinnostuneensa monista miehistä, mutta joko miehet ovat olleet varattuja tai eivät ole olleet hänestä kiinnostuneita.
Ei muuta kuin uuden vuoden tavoitteeksi käydä vähintään kaksi kertaa kuukaudessa ensitreffeillä kunnes oma rakas löytyy.
Treffiseuraa kyllä löytyy! Se on pelkkää selittelyä muuta väittää. Tarvittaessa vaikka sitten laajemmalta etäisyydeltä. Ei tartte tyytyä oman kaupunginosan tarjontaan. Rohkeasti vaan verkkoja vesille!
Itse ajattelin asiaa myös niin, että treffeillä käyminen on taito jossa kehittyy. Huonotkin treffit on erinomainen mahdollisuus kehittyä itse paremmaksi siinä lajissa. Jotta sitten sen oikean kohdatessa osaa olla valloittavalla tavalla oma itsensä.
Miksi pitää olla boheemi? Tuleeko hiustenkin olla pitkät? Mitä jos mies haluaa ne joskus leikata? Korkeakoulutettukin vielä tämän lisäksi. Käykö AMK vai pitääkö olla yliopiston käynyt humanisti? Miksi pitää olla juuri punavihreä? Oma kumppani on enemmän keskustaan/oikeistoon menevä ja itse taas liberaalimpi. Ei tämä parisuhteessa juuri näy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kääntäisin ap kysymyksen toisinpäin: mitä sellaista sinä tarjoat näille unelmamiehillesi, jota suurin osa muista naisista ei tarjoa?
Lähinnä siis sitä, että kuvailemasi kaltaiset miehet ovat harvinaisia ja harvoin vapaalla jalalla. Ja niille, jotka ovat vapaita, on tyrkyllä hyvin laadukkaita naisia, osa paljon nuorempiakin. Ja miesten käsitys laadukkaasta voi olla hyvin erilainen kuin naisella. Oletko esim. itse hoikka/hyvännäköinen? Oletko itse lapseton (sen ymmärsin, että kumppanilta et lapsia toivo)? Oletko rento, hauskaa seuraa ja seikkailunhaluinen? Itselleni tuli viesteistäsi kuva, että kaipaat mieheltä paljon, mutta mitä oikeastaan itse toisit suhteeseen? Niitä kulttuuria ja keskustelua rakastavia kasvissyöjänaisia on ainakin pk-seudulla kymmenen tusinassa.
Tämä. Ap:lla tuntuu olevan paljon vaatimuksia, mutta mitä hän itse voi antaa?
Elämän
Ap etsii samanhenkistä ja henkistä yhteyttä. Se on monelle naiselle vähimmäisvaatimus parisuhteessa, koska liian erilaisen ihmisen kanssa elämästä tulee raskaampaa kuin yksin, ja ilman henkistä yhteyttä on yksinäistä ja ikävää, vaikka toinen olisi fyysisesti läsnä (ja etenkin silloin). Eli ihan perusasioita haetaan.
Erikoisempi vaatimus on "ei lemmikkejä" mutta sekin on allergiselle ihmiselle aika perus. Ei haeta mitään ihmeellistä.
Eiköhän noita kumppaneita ole tullut vastaan, mutta eivät ole kelvanneet.
Tapailin pukumiestä joka oli hienosta suvusta ja antoi kyllä tyylikkään vaikutelman, kuuntelin sanoja uskoin valhetta kulissia, asunto ei ollutkaan hänen vaan isän. Mutta teot, niitä ei ollut ja mitä oli, oli huonoja, itsekäs luonnevikainen laiskaakin laiskempi, joka heitti vaatteet roskiin kun ne likaantui. Aina kirja kädessä, ettei "ehdi" muuta kuin lukea. Kalliin konjakin tissuttelu on kuulemma eri kuin kaljan. Vaikka ei ole. Roikkui minussa koska ei halunnut luopua saavuttamistaan eduista, huomiosta. Minä sain kaiken riittämään, impulssivammaisella aina kaikki loppu.
Kaikki näkyvä on pintaa, voi käydä vaikka missä koska niin vain tehdään mutta kun leveyssuunnasta siirrytään syvyyssuuntaan ainoa syvyys mikä tuosta paljastui oli pimeintä pimeyttä. Liikaa meni minun aikaani hukkaan.
Sitten, kun en enää mitään odottanut, kohtasin juurevan maalaismiehen joka on täysin vastakohta tuolle. Keskustelut on laajoja ja laadukkaita, ei vain mitään jotain hesarin kulttuurikriitikin puimista tmv. Elämä pihatöineen on kuin kaikki olisi puhjennut väreihin! Rahaa menee vähemmän mutta kaikki mitä on, on laatua. Maailma jossa olen viimeinkin itse kolmiulotteisesti täysin sisällä!
Tämä on se jota kohti olin koko elämäni tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyykö ap tapaamiltaan miehiltä heti ensimmäisenä mitä nämä äänestävät? Entä jos ap tapaakin aivan ihanan miehen, jossa on kaikki palikat kohdillaan ja sitten paljastuukin, että mies on persu tai kokoomuslainen? Vaikka mies olisi ollut kuinka kiva ja empaattinen siihen asti, niin muuttuuko se epäempaattiseksi ja kovaksi sillä hetkellä?
Ei tarvitse kysyä puoluekantaa. Mielipiteet eri asioihin tulevat kyllä yleensä ilmi tavalla tai toisella. Ja jos arvomaailmat ovat liian erilaiset, silloin EI ole "kaikki palikat kohdallaan". Kyllä se, onko liberaali vai konservatiivi, ja mitä muita arvoja on, näkyy ja kuuluu monen asian yhyeydessä.
Tässä kai oli kyse sellaisesta tilanteesta, että arvomaailmat eivät olisi liian erilaiset ja mies olisi oikein sopivan tuntuinen. Eli palikat siis olisivat kohdallaan, ja kirjoittaja pohti, että tekisikö siinä tapauksessa tietyn puolueen äänestäminen miehestä huonon.
Minulla on ihana mies ja et ikinä kelpuuttaisi häntä:
-Emme äänestä samoja puolueita vaaleissa, mies on meistä enemmän vasemmalla ja minä oikealla. Meillä on silti molemmilla samankaltaiset arvot, ollaan jopa samalla alalla töissä.
-Meillä ei ole mitään yhteistä harrastusta. Molemmat harrastetaan täysin eri asioita. Yhteistä on se, että molemmat ollaan kotihiiriä ja puuhaillaan harrastustemme parissa kotona. Arvostamme ja kunnioitamme sitä, mikä toiselle on tärkeää, vaikkemme itse samoista asioista välitä.
-Ruokavaliot ovat vaihdelleet aikojen saatossa ja olleet välillä aivan äärilaidoista. Hyvin on arjessa silti pärjätty.
-Mieheni ei ole mikään boheemi tai ulkoisesti monien naisten mielestä viehättävä. Minä silti pidän häntä hyvin viehättävänä. Komeinta hänessä on terävä äly, mies on viisas ja lahjakas keskustelija.
Meillä natsaa elämä arvojen, huumorin ja tulevaisuuden toiveiden osalta. Arvostan miehessä älykkyyttä, ollaan molemmat maistereita samalta alalta. Mies on luotettava ja kunnollinen juuri sellainen kuin toivonkin (en välitä ailahtelevista jännämiehistä). Luonteeltamme olemme monessa asiassa erilaisia, mutta tämä on vain opettanut paljon vuosien varrella ja täydennämme toisiamme. Tavatessamme asuimme 150 km päässä toisistamme, eikä ollut mikään ongelma.
Haluan tällä sanoa sitä, että katsoisit avoimesti vastaan tulevia miehiä. Kaikessa ei tarvitse natsata, riittää, kun olennaisimmat asiat natsaavat.
Aloittaja rajaa "kulttuurin" kirjallisuus, teatteri, taidemuseot akselille, vaikka kulttuuri tarkoittaa mitä vain tapoja. Tarkista edes sana jota käytät.