Etsiminen ei tuota tulosta, kumppania ei löydy
Kyse ei ole nyt siitä, että ketään ei olisi tarjolla, mutta ei ole yhtään sellaista, jolla olisi edes samantyylisiä kiinnostuksenkohteita ja joka olisi ihmisenä samantyyppinen kuin itse. Jotain perusmiehiä vain, jotka eivät suurempaa yhteenkuuluvuuden tunnetta edes hae. Ja ne harvat, jotka olisivat sellaisia, joita haen, asuvat jossain liian kaukana, tai sitten heillä on lemmikkejä. Ja kovin moni muuten kiinnostava on valitettavasti poly.
En odota tähän kenelläkään olevan mitään ratkaisuehdotusta, kun eihän sille mitään voi, jos ei löydy sellaista ihmistä, jota etsin. Harmittaa vaan, koska kyllä mieluummin jakaisin elämäni toisen ihmisen kanssa, ja olisihan se romantiikka kiva juttu, läheisyys ja seksi myös.
Kommentit (1158)
"Lemmikkejäkin on monenlaisia. Minulla on akvaariokaloja. Ne tuskin ketään kynsii tai puree. Jollain voi olla vaikka kilpikonna ja papukaija.
Entä jos harrastaa ratsastusta ja oma lemmikkieläin ei ole edes samassa talossa vaan ihan omassa tallissa toisella puolella kaupunkia?
Entä semmoiset koirarodut joita pidetään vuoden ympäri ulkoaitauksessa? Eihän sun tarvitse sinne niiden luokse mennä ollenkaan josset halua.
Minusta sinun ajattelussa on jatkuvasti tämmöinen kapeakatseisuus. Et osaa nähdä asioita laajemmin. Kuten vaikka tämä ajatus siitä, että "kaikki oikestolaiset on kamalia epäempaattisia ihmisiä" mikä on aivan varmasti väärä. Ihan taatusti niin suuresta ihmisjoukosta löytyy todella hyväsydämisiä ja lempeitä ihmisiä vaikka kuinka paljon. Olen ihan varma, että jopa perussuomalaiset puoleen jäsenistä löytyy joukosta yksittäisiä aivan ihania ihmisiä! Koska ei yksi ainoa asia leimaa ihmistä. Todellisuus on aina paljon vivahteikkaampaa kuin mustavalkoinen jaottelu hyviin ja pahoihin."
Joo akvaariokalat ei olisi este suhteelle, ei varmaan kilpikonnakaan. Papukaija voisi pitemmän päälle olla, jos se pitää ääntä. Ratsastusharrastus olisi täysin ok. Ulkoaitauksessa olevat koirat ei. En aio koira-asiasta tinkiä, enkä tiedä olisiko sekään suhteelle hyvä pohja, että itsekokisin toiselle tärkeät lemmikit epämiellyttävinä.
Ja sori, mutta en aio laajentaa hakuani kokoomuslaisiin ja persuihin, vaikka sitä täällä hirveästi tyrkytetään ratkaisuksi. Nämä puolueet ajavat sellaista yhteiskuntaa, jota en itse todellakaan halua ja joka nähdäkseni ajaa yhteiskuntaan niin paljon pahoinvointia, kärsimystä ja epäoikeudenmukaisuutta, että en vaan voisi kiinnostua ihmisestä, joka äänestää niitä. Mielestäni samansuuntainen arvomaailma on hyvin tärkeä asia, jopa tärkeimpien joukossa. Tämä on siis asia, mistä en voisi tinkiä. Ja käytännössä ei se olisi edes mahdollista, koska en vaan pystyisi ihastumaan ihmiseen, jolla olisi niin perustavanlaatuisesti erilaiset arvot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuota ap:n listaa moititaan? Ihan fiksut kriteerit. Etenkin noita miinuksia tunnutaan kauhistelevan, mutta miksi?
Tämmöisiä miinuslistoja rustailevien naisten pitäisi ymmärtää matematiikkaa niiden taustalta. Yksinkertaistetusti voi ajatella jokaisen miinusrivin puolittavan mahdollisten puolisoiden määrän ehdokkaiden joukosta. Eli jos parin vuoden aikana käyt 100 miehen kanssa ensitreffeillä niin jokainen ehdoton dealbreaker puolittaa kelvollisten ehdokkaiden määrän. Yksi deakbreaker pudottaa 50 miestä pois. Toinen 25. Viimeistään seitsemän dealbreakerin kohdalla on JOKAINEN näistä sadasta miehestä hylätty täysin kelvottomana.
Miesten tuntuu olevan vaikea ymmärtää, että naiset eivät tyydy suhteeseen samoilla parametreillä kuin miehet. On parempi olla yksin, jos parisuhde heikentää elämänlaatua.
Valitettavasti monille miehille riittää suhde, jossa mies vain köllöttelee, ja/ tai touhuaa omiaan, seksi on lähinnä miehen tyydyttämistä ilman vahvaa emotionaalista yhteyttä, eikä yhteisiä harrastuksia ole ellei nainen ole intohimoisesti kiinnostunut sen miehen harrastuksista. Lisäksi tietysti se, että ajan mittaan nainen on lähinnä kotitalouskone, jossa on reikä.
Kunnolliset naiset etsivät kunnollista miestä , jolla on tunneälyä ja kyky rakastaa aidosti. AP:n lista kuvasi juuri sellaisen miehen, toki pl. nuo "poliittiset" ja elämänkatsomukselliset kohdat.
Enpä minäkään arvokonservatiivina naisena one löytänyt miestä, joka omaisi suunnilleen saman arvomaailman, ja olisi tunneälyä ja kyky rakastua yhteen ihmiseen = minuun, eikä parisuhteen tarkoitus olisi vain miehen tarpeiden tyydyttäminen oli sitten kyse seksistä tai hänen harrastustensa ja mielenkiinnonkohteidensa jakamisesta. En halua olla sivustakatsoja parisuhteessa, vaan osallistuja.
Vaikka siis olen arvoiltani todnäk ap:n vastakohta, missä on "ne 90% miehistä", jotka olisivat kiinnostuneita kaltaisestani naisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ap! Kuinka monen miehen kanssa olet käynyt treffeillä vuonna 2024?
Kävin treffeillä kahden miehen kanssa. Toisen kanssa tapailin muutaman kuukauden ajan, minkä vuoksi en etsinyt koko vuoden ajan mitään, koska tapailun ajan ja sen jälkeen en etsinyt tietenkään muita.
Tänä vuonna olen etsinyt aktiivisemmin. Olen käynyt treffeillä yhden miehen kanssa, mutta se homma loppui kun hän olikin monisuhteinen (poly tai jokin vastaava), ja tämä ei taas sitten ole oma juttuni. Deittisivustoilla viestittelyt hyytyvät alkuunsa ja on ollut todella vaikea löytää oikeanlaisia miehiä. Itseäni ei tosiaan kiinnosta miehet, joiden kanssa ei ole mitään yhteistä, ja sitten tosiaan se polyamoria tai fwb tuntuu olevan kovin yleistä miesten keskuudessa.
Eli olet tavannut yhden miehen per vuosi. Tuolla tahdilla
No viime vuonna tilanne oli eri kun osan vuodesta tapailin potentiaalisen oloista miestä. Juttu päättyi miehen aloitteesta. Tänä vuonna olisin halunnut käydä treffeillä, mutta kaikki lupaavat jutut hyytyivät viestittelyvaiheessa alkuunsa, ja sitten ei vaan tullut vastaan sopivia. Yhdestä työn parissa tavatusta miehestä kiinnostuin, mutta kävikin ilmi, että hän oli jo varattu, eli huonoa tuuria.
Kaikkien vaatimuslistojen kriteerien lisäksi pitäisi sitten vielä olla sitä kemiaa, kun sellainen kriteerit täyttävä ehdokas osuu kohdalle. Tottakai pitää myös itse täyttää ne vaatimukset, joita toisella osapuolella on. Jos heti alussa on liian ehdoton omien vaatimusten suhteen, niin kyllähän ne matemaattiset todennäköisyydet unelmakumppanin löytymiselle ovat aika vähäiset, mutta onneksi nykyään on ihan ok olla itsekseenkin.
"No viime vuonna tilanne oli eri kun osan vuodesta tapailin potentiaalisen oloista miestä. Juttu päättyi miehen aloitteesta. Tänä vuonna olisin halunnut käydä treffeillä, mutta kaikki lupaavat jutut hyytyivät viestittelyvaiheessa alkuunsa, ja sitten ei vaan tullut vastaan sopivia. Yhdestä työn parissa tavatusta miehestä kiinnostuin, mutta kävikin ilmi, että hän oli jo varattu, eli huonoa tuuria."
Jossei koko vuoden aikana onnistu käymään edes yhtä kertaa ensitreffeillä niin ehdottomasti suurin este parisuhteen löytymiselle näkyy peilistä! Sinä itse sabotoit mahdollisuutesi onnistua.
Tähän voisi käyttää vertausta markkinoinnista. Vaikka jollain olisi myynnissä maailman paras tuote niin ei sitä kukaan osta jossei kukaan tiedä sen olemassaolosta! Ihan sama juttu parisuhteen löytämisen kanssa. Ei kukaan voi rakastua sellaiseen ihmiseen jonka olemassaolosta on autuaan tietämätön.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien vaatimuslistojen kriteerien lisäksi pitäisi sitten vielä olla sitä kemiaa, kun sellainen kriteerit täyttävä ehdokas osuu kohdalle. Tottakai pitää myös itse täyttää ne vaatimukset, joita toisella osapuolella on. Jos heti alussa on liian ehdoton omien vaatimusten suhteen, niin kyllähän ne matemaattiset todennäköisyydet unelmakumppanin löytymiselle ovat aika vähäiset, mutta onneksi nykyään on ihan ok olla itsekseenkin.
Aika vaikeaksi menee jos naiset ja miehet kulkee kymmenen kohdan vaatimuslistojen kanssa ja treffeillä käydään kerran vuodessa. Lähestulkoon ihme jos joku näistä lähtökohdista päätyy parisuhteeseen.
Itse menin aikoinaan enemmän siihen suuntaan, että tapasin miehiä matalalla kynnyksellä ja jos oli kemiaa, niin sitten ryhdyin tarkemmin katsomaan missä määrin "kriteerit" osuvat kohdalleen. Olen seurustellut useamman vuoden miehen kanssa, jota en olisi koskaan edes tavannut jos olisin tietänyt hänestä enemmän, ollaan aika erilaisia mutta tullaan hyvin juttuun ja yhdessäolo toimii. Kunnioitamme toistemme erilaisuutta ja molemmilla on omat juttunsa, mutta siitä huolimatta viihdytään yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Itse menin aikoinaan enemmän siihen suuntaan, että tapasin miehiä matalalla kynnyksellä ja jos oli kemiaa, niin sitten ryhdyin tarkemmin katsomaan missä määrin "kriteerit" osuvat kohdalleen. Olen seurustellut useamman vuoden miehen kanssa, jota en olisi koskaan edes tavannut jos olisin tietänyt hänestä enemmän, ollaan aika erilaisia mutta tullaan hyvin juttuun ja yhdessäolo toimii. Kunnioitamme toistemme erilaisuutta ja molemmilla on omat juttunsa, mutta siitä huolimatta viihdytään yhdessä.
Ylipäätään se on todella huono tapa mennä treffeille miettien vain, että mikä tuossakin hiipparissa voisi olla vikana. En yhtään ihmettele jossei herää perhoset vatsanpohjassa talviunilta.
Suomalaiset miehet on aivan ihania! Jos katselee ympärilleen ja miettii vaikka ystäväpiirin puolisoita niin harvoin tulee mieleen, että onpas tosi kamala mies. Noin lähtökohtaisesti kaikki on fiksuja ja mukavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala hengailla paikoissa, joissa tuontyyppiset ihmiset käyvät.
Yliopistolla. Miksi lemmikit ei käy?
Lemmikit eivät valitettavasti pääse yliopistoon :/
Kissani haki juuri kolmatta kertaa, ja sai yhä saman hylkäysvastauksen.
Jotkut ihmiset hakevat viisi kertaa ja useamminkin, anna hänen nyt vielä yrittää.
Kysyykö ap tapaamiltaan miehiltä heti ensimmäisenä mitä nämä äänestävät? Entä jos ap tapaakin aivan ihanan miehen, jossa on kaikki palikat kohdillaan ja sitten paljastuukin, että mies on persu tai kokoomuslainen? Vaikka mies olisi ollut kuinka kiva ja empaattinen siihen asti, niin muuttuuko se epäempaattiseksi ja kovaksi sillä hetkellä?
"Jotain perusmiehiä vain", kirjoitti ap.
Siis mitä helvetin erikoismiehiä haet?😂
Vierailija kirjoitti:
Kysyykö ap tapaamiltaan miehiltä heti ensimmäisenä mitä nämä äänestävät? Entä jos ap tapaakin aivan ihanan miehen, jossa on kaikki palikat kohdillaan ja sitten paljastuukin, että mies on persu tai kokoomuslainen? Vaikka mies olisi ollut kuinka kiva ja empaattinen siihen asti, niin muuttuuko se epäempaattiseksi ja kovaksi sillä hetkellä?
Ei tarvitse kysyä puoluekantaa. Mielipiteet eri asioihin tulevat kyllä yleensä ilmi tavalla tai toisella. Ja jos arvomaailmat ovat liian erilaiset, silloin EI ole "kaikki palikat kohdallaan". Kyllä se, onko liberaali vai konservatiivi, ja mitä muita arvoja on, näkyy ja kuuluu monen asian yhyeydessä.
Minä kääntäisin ap kysymyksen toisinpäin: mitä sellaista sinä tarjoat näille unelmamiehillesi, jota suurin osa muista naisista ei tarjoa?
Lähinnä siis sitä, että kuvailemasi kaltaiset miehet ovat harvinaisia ja harvoin vapaalla jalalla. Ja niille, jotka ovat vapaita, on tyrkyllä hyvin laadukkaita naisia, osa paljon nuorempiakin. Ja miesten käsitys laadukkaasta voi olla hyvin erilainen kuin naisella. Oletko esim. itse hoikka/hyvännäköinen? Oletko itse lapseton (sen ymmärsin, että kumppanilta et lapsia toivo)? Oletko rento, hauskaa seuraa ja seikkailunhaluinen? Itselleni tuli viesteistäsi kuva, että kaipaat mieheltä paljon, mutta mitä oikeastaan itse toisit suhteeseen? Niitä kulttuuria ja keskustelua rakastavia kasvissyöjänaisia on ainakin pk-seudulla kymmenen tusinassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse kysyä puoluekantaa. Mielipiteet eri asioihin tulevat kyllä yleensä ilmi tavalla tai toisella. Ja jos arvomaailmat ovat liian erilaiset, silloin EI ole "kaikki palikat kohdallaan". Kyllä se, onko liberaali vai konservatiivi, ja mitä muita arvoja on, näkyy ja kuuluu monen asian yhyeydessä.
Siis AP ei edes etsi mitään liberaalia miestä. Hän etsii jotain punavihreää ekstrimistiä. Ei mikään ihme, että ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omituista jos valtaosalla tapaamistasi ihmisistä on jotain tuollaisia äärimmäisen ristiriitaisia poliittisia mielipiteitä. Ihan jo ensinnäkään valtaosa ihmisistä ei suhtaudu politiikkaan mitenkään intohimoisesti. Saati sitten, että alkaisi ensitreffeillä paasaamaan jotain mmuutosta tai valtiontaloudesta. Suurin osa ihmisistä kun on ihan normaaleja. Politiikkaa toki seurataan ja jokaisella on mielipiteitä, mutta suurimmalla osalla se ei näy arjessa millään tavalla.
Eli sinulla on tuo sama ongelma mikä on miljoonilla muillakin naisilla vaadit ja haluat aivan liian kova tasoista miestä itseesi nähden etkä todellakaan kelpuuta saman tasoista miestä mikä itse olet
Mitä, jos lopettaisit valittamisen AP? Et selvästi oikeasti etsi kumppania ja sen olet tehnyt selväksi. Kunhan valitat, että etsimääsi yksisarvista ei ole olemassa. Et sinä sitä löydä vaikka tähän ketjuun tulisi 10 000 naista tsemppaamaan, että you go girl. Rakenna se oma elämä mihin olet tyytyväinen ja elä sitä yksin.
Onneksi rummoudut, etkä kelpaa edes tavismiehille
Haluat miehen, jollaisen muutkin haluavat. Näillä miehillä on varaa valita. Yksiavioiset heistä ovat jo parisuhteessa, eikä naisilla ole ymmärrettävästi mitään syytä päästää harvinaista miestä menemään. Sitten taas sitoutumiskammoiset tai naisten huomiosta viehättyvät, vähän rikkinäiset sielut, pyörittävät noita monisuhteita. Heillä on siihen mahdollisuus, koska boheeminoloiset miehet viehättävät monia naisia.
Minusta sinun pitää vain hyväksyä, ettet voi saada tuota kaikkea. Löytäisit kyllä varmasti kulttuurista kiinnostuneen, mukavan ja keskustelutaitoisen, perinteistä parisuhdetta arvostavan miehen. Mutta että se mies olisi samalla kasvissyöjä, boheemi, korkeakoulutettu ja seksuaalisesti samalla sivulla kanssasi, on äärimmäisen epätodennäköistä. Se boheemi, korkeakoulutettu ja seksuaalisesti vetävä kasvissyöjämies pehmeällä arvomaailmalla saa sinun sijasta kumppaniksi kyllä 25 v upean naisen, jonka kanssa nuo asiat natsaavat.
Miten luulet että sinäkin olet maailmaan tullut?