Etsiminen ei tuota tulosta, kumppania ei löydy
Kyse ei ole nyt siitä, että ketään ei olisi tarjolla, mutta ei ole yhtään sellaista, jolla olisi edes samantyylisiä kiinnostuksenkohteita ja joka olisi ihmisenä samantyyppinen kuin itse. Jotain perusmiehiä vain, jotka eivät suurempaa yhteenkuuluvuuden tunnetta edes hae. Ja ne harvat, jotka olisivat sellaisia, joita haen, asuvat jossain liian kaukana, tai sitten heillä on lemmikkejä. Ja kovin moni muuten kiinnostava on valitettavasti poly.
En odota tähän kenelläkään olevan mitään ratkaisuehdotusta, kun eihän sille mitään voi, jos ei löydy sellaista ihmistä, jota etsin. Harmittaa vaan, koska kyllä mieluummin jakaisin elämäni toisen ihmisen kanssa, ja olisihan se romantiikka kiva juttu, läheisyys ja seksi myös.
Kommentit (1158)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan törmännyt kehenkään "polyyn", taitaa olla muotijuttu? Taidat olla aika nuori? Kukaan aikuinen ei vatvo tuollaisia. Eiköhän se ole itsestäänselvyys, ettei kumppania noin pitkällä vaatimuslistalla löydy. Ihmiset, jotka tekevät kompromisseja, löytävät kumppanin.
Minusta apn listalla Ei ole mitään, mistä kannattaisi tehdä kompromissia. Millaista olisi elämä esim tyhmän ja epäystävällisen kanssa? Tai sellaisen jonka kanssa ei seksuaalisuus osu yhteen, tai joka haluaa pitää montaa kumppania kun itse on monogaminen? Ihan tuhoon tuomittuhan sellainen suhde olisi. Kyllä nuo yhteensopivuus asiat on ihan pakollisia pitkän tähtäimen suhteessa, eikä listalla ollut esim yhtään ulkonäkökriteeriä josta joustaminen voisikin olla ihan fiksua.
Ihan samaa mietin, että ei tuossa listassa ole mitään mahdottomia vaatimuksia. Ihan normaaleja yleisiä arvoja kuvaavia asioita, joista tinkimällä voi saada vaan ristiriitoja ja ongelmia elämäänsä, jolloin parisuhde ei olekaan enää lisäarvoa ja iloa tuottava asia elämässä. Tottakai kompromisseja tehdään ja joustavuutta voi olla puoleen ja toiseen, mutta esim. Monogamia on sellainen vaatimus, mistä en tinkisi missään nimessä.
Oma listani voisi olla ihan vastaava ja lisättynä vielä, että toivon lapsettomuutta, aikuinen lapsi sitten tapauskohtaisesti, pikkulapsia en elämääni halua. Olen yli neljäkymppinen lapseton, hyvin toimeentuleva kaunis sinkkunainen ja tarjokkaita on riittänyt tähänkin asti kivasti, joten miksi tinkisin mistään? Viihdyn hyvin yksinkin, enkä ole etsimässä miestä ja parisuhdetta vain siksi, että on oltava "joku".
minä taasen olen löytänyt useita sopivia miehiä, mutta he ovat halunneet etsiä paremman naisen.
Hei ap! Kuinka monen miehen kanssa olet köynyt treffeillä vuonna 2024?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP kyllä etsii taas aikamoista yksisarvista kohderyhmistään. Ei mikään ihme, että ei löydy.
En ole ap, mutta ymmärrän hyvin ja itsekin vähän sama tilanne.
Tiedän jo, ettei niistä vaatimuksista kannata joustaa, koska toimimaton parisuhde ei ole se tavoitteeni. Ei se nyt vaan ole ihan sama, kenen kanssa suhteeseen lähtee.
Tuo on aikamoista itsekehua myös, että etukäteen laadittu kriteerilista takaa toimivan suhteen. Voi tulla päivä, jolloin tapaat kaikki kriteerisi täyttävän tyypin ja silti jo ensikohtaamisella tai hieman myöhemmin tajuat, että jutusta ei tule yhtään mitään. Ei nuo listat autuaaksi tee, toki ymmärrän mitä niillä haetaan, mutta hyvin sitä pystyy potentiaalisen kumppanin tunnistamaan ilman listaakin, tai pitäisi ainakin pystyä.
Ja sitten kun huonosta suhteesta palstalla avaudut, saat keskustelun täyteen kommentteja, että mitäs et pitänyt tarkkaa kriteerilistaa ennen suhteen aloittamista.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap! Kuinka monen miehen kanssa olet köynyt treffeillä vuonna 2024?
Tämä on tosi tärkeä juttu myös.
Jos haluaa kalaa niin pitää käydä kalastamassa!! Vaikka olisi maailman paras virveli ja tutkisi kirjoista maailman parhaat kala-apajat ja ruokareseptit niin kaikista tärkeintä on silti MENNÄ KALASTAMAAN.
Parisuhteen löytämisen kannalta ensiarvoisen tärkeää on tutustua uusiin ihmisiin. Sillä ei ole niin ratkaisevaa merkitystä onko se joku äppi, nettisivu, kaveripiiri vai mitä kautta niihin uusiin ihmisin tutustuu. Käymällä aktiivisesti treffeillä uusien ihmisten kanssa kasvaa todennäköisyys löytää kumppani. Vanha viisaus sanoo, että ei sinua kukaan sieltä kotisohvalta tule hakemaan. Pitää edellään tänä päivänä paikkaansa. Hyvän parisuhteen löytämisen eteen pitää olla valmis tekemään töitä. Joku onnekas voi löytää puolison sattumalta, mutta itse en uskaltaisi pelkästään sen varaan laittaa koko loppuelämäni onnellisuutta!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita listaa mitkä ominaisuudet ovat ehdottomasti (+) ja mitkä ominaisuudet ovat ehdottomasti (-) ja mitkä ominaisuudet ovat fifty-sexty
+ kiinnostus kulttuuriharrastuksia kohtaan
+ samansuuntainen arvomaailma
+ yhteensopiva seksuaalisuus
+ yhteensopiva huumorintaju
+ rauhallisuus
+ älykkyys ja fiksuus
+ yhteensopiva elämäntyyli
+ suunnilleen samanikäinen
+ lempeys, ystävällisyys
+ asuu lähiseudulla
+ monogaaminen
- oikeistolaisuus
- ei mitään yhteisiä kiinnostuksenkohteita
- ikävät luonteenpiirteet, joita en nyt jaksa luetella
- tupakointi
- lemmikit
- monisuhteinen (poly / avoin suhde tms)
- salaliittoteorioihin uskominen, tiedevastaisuus tms.
fifty-sexty eli nämä olisi tosi kiva juttu, mutta joko ei pakollista tai sitten voin muuten vaan jousta
Etsit yksisarvista, minusta sinulla on tiukat kriteerit. Lempeä, älykäs, tervepäinen, vegaaninen, akateeminen, kulttuuria harrastava lapseton nelikymppinen (jos lapset ovat jo melkein aikuisia) mies on jo onnellisessa parisuhteessa! Eikä ole vapautumassa markkinoille. Sorry.
"Etsit yksisarvista, minusta sinulla on tiukat kriteerit. Lempeä, älykäs, tervepäinen, vegaaninen, akateeminen, kulttuuria harrastava lapseton nelikymppinen (jos lapset ovat jo melkein aikuisia) mies on jo onnellisessa parisuhteessa! Eikä ole vapautumassa markkinoille. Sorry."
No mutta kuka nyt haluaisi päästään vialla olevaa, julmaa, ilkeää ja tyhmää? Ja eikö ole aika fiksua ja ymmärrettävää etsiä samanhenkistä ihmistä? Minun kohdallani se samanhenkisyys tarkoittaa kulttuuria harrastavaa, koska kulttuuri eri muodoissa on niin valtava osa omaa elämääni. Sanot, että kriteerini ovat tiukat, mutta OVATKO ne oikeastaan TIUKAT? Tarkoitatko, että miesten kohdalla on harvinaista olla lempeä, älyäs ja tervepäinen? Eihän näistä kriteereistä voi tinkiä. Lapsettomuus ja kasvissyönti olivat asioita, joista voi tinkiä. Ja korkeakoulutus on myös asia, joka ei ole sinänsä ehdoton - mutta olenpa vain huomannut, että ammattikoulutaustaisten kanssa minulla ei oleensä oikein synkkaa tai ole kauheasti yhteistä. Usein elämäntyylit, ajattelutavat, käyttäytyminen yms. ovat liian erilaisia. Poikkeuksia voi toki löytyä.
Ja tätähän juuri tarkoitin, että on vaikea löytää. Paljon tulee vastaan ihmisiä, joita ei kulttuuri kiinnosta, mutta sen sijaan elämä on pelkkää urheilua - heidän kanssaan vaan ei ole mitään yhteistä. Minäkin uskon, että etsin yksinsarvista, mutta pidän outona väitettä, että luettelemani kriteerit olisivat tiukat. Ja jos ovat, niin sitten täytyy todeta, että kumppania etsiessä pitää ollakin tiukat kriteerit. En oikein ymmärrä, miten muut sitten muka etsivät kumppania ja millaisin kriteerin, kun näitä minun kriteereitäni moititaan tiukoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap! Kuinka monen miehen kanssa olet käynyt treffeillä vuonna 2024?
Kävin treffeillä kahden miehen kanssa. Toisen kanssa tapailin muutaman kuukauden ajan, minkä vuoksi en etsinyt koko vuoden ajan mitään, koska tapailun ajan ja sen jälkeen en etsinyt tietenkään muita.
Tänä vuonna olen etsinyt aktiivisemmin. Olen käynyt treffeillä yhden miehen kanssa, mutta se homma loppui kun hän olikin monisuhteinen (poly tai jokin vastaava), ja tämä ei taas sitten ole oma juttuni. Deittisivustoilla viestittelyt hyytyvät alkuunsa ja on ollut todella vaikea löytää oikeanlaisia miehiä. Itseäni ei tosiaan kiinnosta miehet, joiden kanssa ei ole mitään yhteistä, ja sitten tosiaan se polyamoria tai fwb tuntuu olevan kovin yleistä miesten keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP kyllä etsii taas aikamoista yksisarvista kohderyhmistään. Ei mikään ihme, että ei löydy.
En ole ap, mutta ymmärrän hyvin ja itsekin vähän sama tilanne.
Tiedän jo, ettei niistä vaatimuksista kannata joustaa, koska toimimaton parisuhde ei ole se tavoitteeni. Ei se nyt vaan ole ihan sama, kenen kanssa suhteeseen lähtee.
Tuo on aikamoista itsekehua myös, että etukäteen laadittu kriteerilista takaa toimivan suhteen. Voi tulla päivä, jolloin tapaat kaikki kriteerisi täyttävän tyypin ja silti jo ensikohtaamisella tai hieman myöhemmin tajuat, että jutusta ei tule yhtään mitään. Ei nuo listat autuaaksi tee, toki ymmärrän mitä niillä haetaan, mutta hyvin sitä pystyy potentiaalisen kumppanin tunnistamaan ilman listaakin, tai pitäisi ainakin pystyä.
Olet oikeassa, ja en oikeasti tietenkään minkään listan kautta etsikään (olen siis ap). Jos vaikka tapaan livenä ihmisen, niin en tarkista mistään listasta, onko hän sopiva, mutta käytännössä kiinnostus kohdistuu miehiin, jotka täyttävät sen listan kohdat. MInulta tässä ketjussa erikseen kysyttiin plussia ja miinuksia, joten siksi listasin ne. Deittisivustossa taas katson kokonaisuutta - mutta täytyyhän toisessa jotain samaa olla kuin itsessä, että henkinen kohtaaminen on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vain on semmoinen juttu, että jostain omista toiveista ja vaatimuksista voi joutua joustamaan, jos oikeasti haluaa parisuhteen. On paljon pariskuntia, joissa toinen osapuoli on muuttanut tai hyväksynyt toisen lemmikit, koska toinen on ollut muutoin sopiva. Jos nämä ovat sinulle kynnyskysymyksiä, joita ei voi edes harkita, et varmaankaan ihan tosissasi etsi kumppania. Sellaista ihmistä harvemmin löytyy, jonka kanssa oleminen ei vaatisi minkäänlaisia kompromisseja.
Joistain asioista voikin joustaa. Lemmikit on kyllä sellainen, josta en usko joustavani, koska oikeasti minulla on todella epämukava olo lemmikkieläinten seurassa. Pelkään niiden kynsiä ja hampaita. Olisiko lemminkinomistaja valmis joustamaan ja luopumaan lemmikistään? Veikkaan, että ei olisi, ja ymmärrän sen. Sitä taas en ymmärrä, miksi juuri tämä lemmikittömyys on asia, josta minun pitäisi luopua. Kuitenkin paljon on myös ihmisiä, joilla EI ole lemmikkiä, ja allergisetkin ovat löytäneet seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala hengailla paikoissa, joissa tuontyyppiset ihmiset käyvät.
Yliopistolla. Miksi lemmikit ei käy?
Minulla on epämukava olo eläinten seurassa ja jollain lailla pelkään niitä. Koiria eniten, mutta myös muiden eläinten kynsiä ja hampaita. Pystyn toki olemaan eläimen kanssa samassa huoneessa satunnaisesti, mutta eläimen jatkuva läsnäolo tarkoittaisi minulle jatkuvasti jonkinlaista stressitilaa.
Ei ole rakkautta, että katsoo toisiansa silmiin. Se on rakkautta, että silmät katsovat samaan suuntaan - yhteiset tavoitteet on liima kiiman lisäksi
"Sinun kriteerisi on vaikeita täyttää siitä yksinkertaisesta syystä, että haluamasi asiat ovat jonkun verran ristiriidassa toistensa kanssa. Esim
- Mies-sukupuoli ennakoi oikeistolaisempaa ajatusmaailmaa. Viher-vasemmistolaisista enemmistö on naisia.
- Kulttuuri kiinnostaa useammin naisia kuin miehiä. Miehet, jotka ovat kiinnostuneita kulttuurista, ovat keskimääräisestä todennäköisemmin homoja.
- Hyvin liberaaleissa viher-vasemmistolaisissa piireissä suositaan keskimääräistä enemmän poikkeavia ihmissuhdemuotoja eli juuri näitä avoimia suhteita tai poly-suhteita.
- Etsit miestä, joka arvostaisi suuresti monogamiaa, mutta jolla ei ole tai joka ei halua lapsia. Keskimäärin konservatiiviset miehet arvostavat monogamiaa enemmän kuin liberaalit miehet eli tämä on jälleen yksi sellainen kriteeri, joka karsii potentiaalisia kumppaneita.
Lyhkäisyydessä analyysini on se, että etsit miestä, jolla on nais-tyypillisiä luonteenpiirteitä. Näitä miehiä on kyllä olemassa mutta heitä on hyvin paljon vähemmän kuin tämmöisestä kiinnostuneita viher-vasemmistolaisnaisia. Olet siis samassa tilanteessa kuin 40 v miehet, jotka haluaisi seurustella 25 vuotiaan kauniin naisen kanssa - kysyntä ja tarjonta ei kohtaa. "
Olen tietoinen tästä. Ja se on juuri ongelmani. Joskaan en ihan vertaisi tilannetta 40v mieheen joka haluaa 25 v naisen, koska pääsääntöisesti heillä ei ole mitään mahdollisuutta, koska lähestulkoon yksikään 25v nainen ei halua 40v miestä. Sensijaan kulttuurista pitävistä pinavihreistä miehistä moni haluaa samat ominaisuudet täyttävän kumppanin. Eivät he kaikki polyja ole.
Mutta noin muuten, on totta, että etsin harvinaista tapausta. Se on ihan totta. Mutta tämä on tietysti asia, jolle ei voi mitään. Olen varautunut siihen, että saatan joutua etsimään pitkään. En aio tinkiä arvoista enkä aio tinkiä siitä, että miehen pitää olla samanhenkinen, joten ei voi muutakaan kuin varautua etsimään pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ap! Kuinka monen miehen kanssa olet käynyt treffeillä vuonna 2024?
Kävin treffeillä kahden miehen kanssa. Toisen kanssa tapailin muutaman kuukauden ajan, minkä vuoksi en etsinyt koko vuoden ajan mitään, koska tapailun ajan ja sen jälkeen en etsinyt tietenkään muita.
Tänä vuonna olen etsinyt aktiivisemmin. Olen käynyt treffeillä yhden miehen kanssa, mutta se homma loppui kun hän olikin monisuhteinen (poly tai jokin vastaava), ja tämä ei taas sitten ole oma juttuni. Deittisivustoilla viestittelyt hyytyvät alkuunsa ja on ollut todella vaikea löytää oikeanlaisia miehiä. Itseäni ei tosiaan kiinnosta miehet, joiden kanssa ei ole mitään yhteistä, ja sitten tosiaan se polyamoria tai fwb tuntuu olevan kovin yleistä miesten keskuudessa.
Eli olet tavannut yhden miehen per vuosi. Tuolla tahdilla sinulla kestää vaatimuslistasi kanssa noin 150 vuotta löytää puoliso.
Inceli taas valittaa... Et edes ota selvää minkälaisia miehiä on tarjolla. Pyyhit vain kuvien perusteella uutta ja uutta. Juuri tuollaiset asiat ovat miehille tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita listaa mitkä ominaisuudet ovat ehdottomasti (+) ja mitkä ominaisuudet ovat ehdottomasti (-) ja mitkä ominaisuudet ovat fifty-sexty
+ kiinnostus kulttuuriharrastuksia kohtaan
+ samansuuntainen arvomaailma
+ yhteensopiva seksuaalisuus
+ yhteensopiva huumorintaju
+ rauhallisuus
+ älykkyys ja fiksuus
+ yhteensopiva elämäntyyli
+ suunnilleen samanikäinen
+ lempeys, ystävällisyys
+ asuu lähiseudulla
+ monogaaminen
- oikeistolaisuus
- ei mitään yhteisiä kiinnostuksenkohteita
- ikävät luonteenpiirteet, joita en nyt jaksa luetella
- tupakointi
- lemmikit
- monisuhteinen (poly / avoin suhde tms)
- salaliittoteorioihin uskominen, tiedevastaisuus tms.
fifty-sexty eli nämä olisi tosi kiva juttu, mutta joko ei pakollista tai sitten voin muuten vaan jousta
Älykkyys, fiksu ja monogaaminen vassari? Utopiaa? Ei ihme, ettei noilla spekseillä löydy, varsinkin kun lisää vielä ne kasvissyönnin jne. jotka oli myös listalla, niin sopivien "miesten" pooli on aika pieni, taitaa niistäkin suurin osa olla kiinnostunut lähinnä muista pojista.
Ehkä kannattaisi toiveitaan muokata tai sitten hyväksyä yksin eläminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vain on semmoinen juttu, että jostain omista toiveista ja vaatimuksista voi joutua joustamaan, jos oikeasti haluaa parisuhteen. On paljon pariskuntia, joissa toinen osapuoli on muuttanut tai hyväksynyt toisen lemmikit, koska toinen on ollut muutoin sopiva. Jos nämä ovat sinulle kynnyskysymyksiä, joita ei voi edes harkita, et varmaankaan ihan tosissasi etsi kumppania. Sellaista ihmistä harvemmin löytyy, jonka kanssa oleminen ei vaatisi minkäänlaisia kompromisseja.
Joistain asioista voikin joustaa. Lemmikit on kyllä sellainen, josta en usko joustavani, koska oikeasti minulla on todella epämukava olo lemmikkieläinten seurassa. Pelkään niiden kynsiä ja hampaita. Olisiko lemminkinomistaja valmis joustamaan ja luopumaan lemmikistään? Veikkaan, että ei olisi, ja ymmärrän sen. Sitä taas en ymmärrä, miksi juuri tämä lemmikittömyys on asia, josta minun pitäisi luopua. Kui
Lemmikkejäkin on monenlaisia. Minulla on akvaariokaloja. Ne tuskin ketään kynsii tai puree. Jollain voi olla vaikka kilpikonna ja papukaija.
Entä jos harrastaa ratsastusta ja oma lemmikkieläin ei ole edes samassa talossa vaan ihan omassa tallissa toisella puolella kaupunkia?
Entä semmoiset koirarodut joita pidetään vuoden ympäri ulkoaitauksessa? Eihän sun tarvitse sinne niiden luokse mennä ollenkaan josset halua.
Minusta sinun ajattelussa on jatkuvasti tämmöinen kapeakatseisuus. Et osaa nähdä asioita laajemmin. Kuten vaikka tämä ajatus siitä, että "kaikki oikestolaiset on kamalia epäempaattisia ihmisiä" mikä on aivan varmasti väärä. Ihan taatusti niin suuresta ihmisjoukosta löytyy todella hyväsydämisiä ja lempeitä ihmisiä vaikka kuinka paljon. Olen ihan varma, että jopa perussuomalaiset puoleen jäsenistä löytyy joukosta yksittäisiä aivan ihania ihmisiä! Koska ei yksi ainoa asia leimaa ihmistä. Todellisuus on aina paljon vivahteikkaampaa kuin mustavalkoinen jaottelu hyviin ja pahoihin.
Vierailija kirjoitti:
"Sinun kriteerisi on vaikeita täyttää siitä yksinkertaisesta syystä, että haluamasi asiat ovat jonkun verran ristiriidassa toistensa kanssa. Esim
- Mies-sukupuoli ennakoi oikeistolaisempaa ajatusmaailmaa. Viher-vasemmistolaisista enemmistö on naisia.
- Kulttuuri kiinnostaa useammin naisia kuin miehiä. Miehet, jotka ovat kiinnostuneita kulttuurista, ovat keskimääräisestä todennäköisemmin homoja.
- Hyvin liberaaleissa viher-vasemmistolaisissa piireissä suositaan keskimääräistä enemmän poikkeavia ihmissuhdemuotoja eli juuri näitä avoimia suhteita tai poly-suhteita.
- Etsit miestä, joka arvostaisi suuresti monogamiaa, mutta jolla ei ole tai joka ei halua lapsia. Keskimäärin konservatiiviset miehet arvostavat monogamiaa enemmän kuin liberaalit miehet eli tämä on jälleen yksi sellainen kriteeri, joka karsii potentiaalisia kumppaneita.
Lyhkäisyydessä analyysini on se, että etsit miestä,
Tämä on kyllä hauska väite. 40v miehenä olen nytkin joulun aikana tehnyt tuttavuutta 26v naisen kanssa joka olisi ollut hyvinkin kiinnostunut, mutta en halua tupakoivaa naista. Olen menossa perjantaina treffeille 30v naisen kanssa ja häntäkään ei ikäero haittaa. Vaikka kuinka paljon on alle 30v ehdokkaita 40v miehelle. Ja suht saman ikäisiä loputtomasti. Jos mies haluaa niin saa sen kumppanin heti.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tällä kulttuurin harrastamisella tarkoitetaan?
Minusta suurin osa ihmisistä on kiinnostunut kulttuurista. Esim tv-sarjat ovat kulttuuria, ja dekkarit. Keikoilla käyminen on kulttuurin harrastamista. Elokuvat ovat kulttuuria. Tietokirjat ovat kulttuuria. Voin kuvitella jonkun Kainuussa asuvan metsästäjä-nikkaroijan, jota ei mikään kulttuuri tosiaan kiinnosta, ikinä, tai vaikka jonkun businessmies-maratonaarin, joka keskittyy vain oman elämänsä ja kroppansa optimointiin, mutta siis aika vähän sellaisia miehiä on.
Keskimäärin kulttuuriharrastus on tyypillisesti samaa, sen lisäksi kerran vuodessa teatteriin ja luetaan muutama viihteellinen kirja enemmän.
Itselleni (olen ap) se tarkoittaa käytännössä sitä, että on kiinnostusta ja arvostusta kulttuuria kohtaan, ja kulttuuriharrastuksilla on jonkinlainen osa elämässä. Arvostan sitä, että toinen harrastaa lukemista ja arvostaa kirjallisuutta, mutta ei tarvitse lukea samoja kirjoja kuin minä. Omassa elämässäni kulttuuri näyttelee niin suurta osaa, että en voisi olla ihmisen kanssa, jolle kulttuuri oli yhdentekevä tai joka ei arvostaisi sitä. Olisi kiva, että kumppanin kanssa voisi tehdä yhdessä muutakin kuin ruokaa ja seksiä, joten olisi hauskaa, että toisen kanssa voisi joskus tehdä vaikka jotain seuraavista: käydä museossa, käydä teatterissa, mennä keikalle, vaellella Lux Helsingissä, katsoa elokuvia tai sarjoja... Työskentelen kulttuurialalla, joten en myöskään toivo kumppanilta sellaisia mielipiteitä, että kultturi on tekijöilleen "pelkkä harrastus" tai että kulttuurista pitäisi/voisi loputtomasti leikata.
Minä maalaan öljyväreillä tauluja ja vaimo harrastaa kuorolaulua. Kumpikaan ei ole ikinä ollut erityisen kiinnostunut toisen harrastuksesta. Enkä ymmärrä millä logiikalla tämän pitäisi olla joku valtavan suuri ongelma meidän parisuhteessa. Eikä minua haittaisi ollenkaan vaikka puoliso päättäisi hankkia purjeveneen tai menevänsä judo-kurssille. Vaikka rupeaisi moottorisahajonglöörausta takapihalla harjoittelemaan. Mitä nyt Partnerin pärinä rupeaisi ärsyttämään jos jatkuvasti sahan ääni sieltä raikaisi.