Kun mm-taustainen uberkuski näyttää tulevan, mutta alkaakin ajaa poispäin kunnes perut, taustalla on julma taktikointi. Tässä selitys.
Moni Boltin tai Uberin käyttäjä on ollut tällaisessa tilanteessa:
Kyyti on tilattu, ja kuljettaja matkalla. Yhtäkkiä auto kääntyy sovelluksen kartalla toisaalle.
Taksi pakenee yhä kauemmas, ja odotusaika pitenee. Pian näyttää siltä, ettei kukaan ole tulossa.
Miksi näin tapahtuu? Sen kertoo yli 30 vuotta taksia ajanut Pertti Jyrinoja.
No, silloin kuljettajalla on molemmat sovellukset eli sekä Uber että Bolt auki.
Vaikka kuljettaja on ilmaissut asiakkaalle ottavansa tilauksen vastaan, oikeasti hän hoitaa muiden asiakkaiden kyytejä välissä.
Jyrinojalla on pitkä kokemus taksialasta sekä ennen sääntelyn purkamista että nykyisessä markkinatilanteessa. Hän ajaa Boltia, Uberia ja perinteisiä mittaritaksikyytejä.
Tässä jutussa hän paljastaa yksityiskohtaisesti, millaista tulosta taksinkuljettaja voi parhaimmillaan tehdä.
Hän kertoo myös pelistä, johon ei itse osallistu, koska pitää sitä asiakkaan kannalta epäreiluina.
https://yle.fi/a/74-20201126?origin=puoluetoimistoperussuomalaiset
Kommentit (40)
EVVK. Taksilla ajelu loppu taksiuudistukseen.
No sille bolt-kuskille voi aina myös soittaa, että pane sovellus kiinni ja tuu hakee. Saat käteismaksun ohi kirjanpidon. Toimii!
Sehän on uberin ja boltin ominaisuus. Jos sekaantuu tuollaisiin hämärähommiin, niin perseen pitää silloin kestää sitä merivettä. Aina ja joka kerta, voi tilata kyytinsä ihan vanhan liiton herrasmiesfirmoista, kuten taksihelsinki tai taksidata, ym. Silloin pääsee pestyn ja siivotun auton takapenkille istumaan, ja kuljettajana on va.lkoihoinen heteromies. Minä olen tehnyt näin ihan kasarilta asti. Valintakysymys.
Taksikuskit on iänkaiken valinneet kyytinsä. Ei ole mikään uusi ilmiö.
Asiakkaana: älä peru, vaan taktikoi sinäkin. Käytä toista alustaa myös ja ota kyyti sillä. Tällöin alkuperäinen kuski joutuu itse perumaan koska hän todennäköisesti on kaukana kun toinen keikka on tehty. Jos hän kuitenkin alkaa tulemaan, muuta keikkia lyhyeksi. Jos tämäkään ei saa häntä perumaan, peru keikka itse, kun hän on lähellä. Valitse syyksi odotusaika oli liian pitkä, ja reklamoi jos joudut maksamaan peruutusmaksun.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on uberin ja boltin ominaisuus. Jos sekaantuu tuollaisiin hämärähommiin, niin perseen pitää silloin kestää sitä merivettä. Aina ja joka kerta, voi tilata kyytinsä ihan vanhan liiton herrasmiesfirmoista, kuten taksihelsinki tai taksidata, ym. Silloin pääsee pestyn ja siivotun auton takapenkille istumaan, ja kuljettajana on va.lkoihoinen heteromies. Minä olen tehnyt näin ihan kasarilta asti. Valintakysymys.
Entä jos haluaa homppelin kyytiin??
Vierailija kirjoitti:
No sille bolt-kuskille voi aina myös soittaa, että pane sovellus kiinni ja tuu hakee. Saat käteismaksun ohi kirjanpidon. Toimii!
Ja sitten kun kar va-rane rais kaa ja ryöstää, tai jättää sulle keskelle ei mitään, niin boltti ei ole vastuussa.
Vierailija kirjoitti:
Maksan mieluummin 30€ vähemmän kun menen lentokentälle.
Vierailija kirjoitti:
EVVK. Taksilla ajelu loppu taksiuudistukseen.
Niin teki. Olen tainnut ajaa yhden kerran taksilla sitten vuoden 2018 uudistuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos haluaa homppelin kyytiin??
Homppeli kuskin tilaamiseen on grinder niminen sovellus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kun kar va-rane rais kaa ja ryöstää, tai jättää sulle keskelle ei mitään, niin boltti ei ole vastuussa.
Eihän noi muutenkaan vastaa mistään.
Jaha, ja toikin taksikuski tienaa 250€ arkisin ja 550€ viikonloppuna, mutta taksityö ei kannata???
Näyttää siltä että nykyään näitä ajoja ajaa ihan suomalaiset nuoret miehet. Mm-porukka on wolt-kuskeina
Miksi linkissä lukee puoluetoimisto perussuomalaiset ??
Uber ja bolt ottavat melkein 25% maksusta kun laskee noista taulukoista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi linkissä lukee puoluetoimisto perussuomalaiset ??
Mitäpäs veikkaat syyksi sherlokki...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan mieluummin 30€ vähemmän kun menen lentokentälle.
Toki haluat olla siellä myös riittävän ajoissa?
Vierailija kirjoitti:
Näyttää siltä että nykyään näitä ajoja ajaa ihan suomalaiset nuoret miehet. Mm-porukka on wolt-kuskeina
Eipä mulle heisoissa koskaan ole tullut valkoihoista kuskia uberilla.
Jos on kiire, kannattaa ottaa priority-tilaus.