Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

OP:n pankkipalvelut muuttuvat maksullisiksi omistaja-asiakkaille: Luottokortti maksaa jopa 8e kuussa

Vierailija
29.12.2025 |

Peruspalvelujen käyttäjiltä aletaan veloittaa pankkipalveluista 3,95e kuussa. 

https://www.talouselama.fi/uutiset/a/bda97ab5-434d-4248-8f18-fa9e1f6a5c…

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita omistaja-asiakas bonuksia tulee vuodessa yli 2000 eur. Joten uskoisin tuosta edelleen jäävän jotain etua vakuutuksiin yms. Ja jatkossa saa itse päättää mihin nuo käyttää. Joten voi vaikka sijoittaa rahastoihin tuottamaan.

Mistä noita bonuksia siis tulee? Mulla on kotivakuutus tuolta ja se on vuodessa reilut 200 euroa, mutta ei se kyllä ole näkynyt bonuksissa, joita oli tullut reilun vuoden aikana 0,75 euroa.

Mitä jos lukisit osuuspankin sivuilta siitä, mistä vonuksia kertyy?

Vierailija
82/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tämä on taas semmoinen tulonsiirto köyhiltä rikkaille. köyhien palvelumaksut nousee ja rikkaiden bonukset kasvaa.

Jaa rikkaidenko pitäisi mksaa sinun pankkipalvelusikin? Mikset saman tien pyydä, että maksavat ruokaostoksesikin - eiku niin taitavat jo etuuksien muodossa maksaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pitäisikö vaihtaa pankkia? mitä muut pankit veloittavat?

ass pankki taitaa olla ilmainen, mutta eihän se ole oikea pankki.

nordealla taas on aina jotain vikaa.

Ääs-pankkia minäkin mietin. 

Nordealla on jatkuvasti ollut palvelunestohyökkäyksiä. Viimeksikin oli juttua, että myös suomalaisten wifiin kytketyt, suojaamattomat kodinkoneet olivat olleet mukana hyökkäämässä Nordeaan. Sori nyt vaan, mut en haluu pankkia, jonka palomuurin voi kaataa joku leivänpaahdin, tai kuivausrumpu. 

S-pankissa ei sitten ole osakesäästötilimahdollisuutta eli pitää katsella muihin suuntiin

Vierailija
84/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OP on aloittanut oikein tehokampanjan karkottaakseen asiakkaansa. Palveluiden hinnat nousivat ja miehiä haukutaan uudessa mainoksessa 

Ei niilläkään luulis pikkurahasta olevan puutetta niin eikö aivan hyvin voisi ilmaisena pitää ne peruspalvelut.

Samaa mieltä. Peruspalvelut voisi olla maksuttomia. 

No ei ne peruspalvelut ilman työntekijöitä, ohjelmistoa ja ylläpitoa toimi. 

Vierailija
85/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän noi mitään maksa. Bonuksista menee. 

Vierailija
86/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bank Norwegianista saa ilmaisen luottokortin. Ei sisällä lounge-käyntejä tai muita ekstroja. Hyvä vaihtoehto, jos tarvitsee ihan vaan luottokortin. 

Ei saa, jos on työtön. Yritin saada.

Vierailija
87/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastot ja tilit kerryttävät bonuksia. Lainoja minulla ei ole, niin en tiedä niiden roolia. 

Vierailija
88/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita omistaja-asiakas bonuksia tulee vuodessa yli 2000 eur. Joten uskoisin tuosta edelleen jäävän jotain etua vakuutuksiin yms. Ja jatkossa saa itse päättää mihin nuo käyttää. Joten voi vaikka sijoittaa rahastoihin tuottamaan.

Mistä noita bonuksia siis tulee? Mulla on kotivakuutus tuolta ja se on vuodessa reilut 200 euroa, mutta ei se kyllä ole näkynyt bonuksissa, joita oli tullut reilun vuoden aikana 0,75 euroa.

Löysin sieltä laskurin. Näköjään vakuutuksillani bonuksia pitäisi kertyä kymppi vuodessa. Ei vain ole vielä näkynyt, vaikka olen ollut asiakas jo yli vuoden.

Jos siirtäisin kaikki sijoitukseni (joita on vähän) ja säästöni Osuuspankkiin, saisin katettua palvelumaksut käyttötilistä, mutten maksukortista. Ilmeisesti pitäisi olla lainoja, jotta saisi bonuksia, mulla vain lainat on jo maksettu pois.

Vierailija
89/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bank Norwegianista saa ilmaisen luottokortin. Ei sisällä lounge-käyntejä tai muita ekstroja. Hyvä vaihtoehto, jos tarvitsee ihan vaan luottokortin. 

Taitaa olla Visa.  Onko kenelläkään vinkkiä maksuttomasta mastercardista?

Nordean premium-asiakkailla on maksuton mastercard Nordea Gold. Jos haluaa Nordea Premiumin, niin se maksaa.

Vierailija
90/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa, jos on työtön. Yritin saada.

S-pankkikaan ei muuten antanut luottokorttia, kun olin peruspäivärahalla. Mulla oli silloin Danskebankin luottokortti, jonka olin hankkinut työssä ollessani, mutta vaihdoin pankkia, kun Danskebank muuttui liian kalliiksi. Harvaan asiaan luottokorttia tarvitsee, joten ihan hyvin olen pärjännyt ilmankin.

Vierailija
91/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockmann mastercard on kk-maksuton. 

Vierailija
92/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysin sieltä laskurin. Näköjään vakuutuksillani bonuksia pitäisi kertyä kymppi vuodessa. Ei vain ole vielä näkynyt, vaikka olen ollut asiakas jo yli vuoden.

Jos siirtäisin kaikki sijoitukseni (joita on vähän) ja säästöni Osuuspankkiin, sais

Sijoitukset, esim rahastot kerryttävät bonusta.

Vierailija
93/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

>Löysin sieltä laskurin. Näköjään vakuutuksillani bonuksia pitäisi kertyä kymppi vuodessa. Ei vain ole vielä näkynyt, vaikka olen ollut asiakas jo yli vuoden.

Nyt bonusta on kertynyt 0,4%, 2026 lähtien 5%. Ehkä laskuri laski 5%:lla. 

Vierailija
94/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla Visa.  Onko kenelläkään vinkkiä maksuttomasta mastercardista?

Nordean premium-asiakkailla on maksuton mastercard Nordea Gold. Jos haluaa Nordea Premiumin, niin se maksaa.

Nordeaan en koske enää pitkällä tikullakaan. Ottivat multa joka kuukausi palvelumaksuja palvelusta, joka oli ilmainen senikäiselle (olin tuolloin nuori) ja jota en sitten edes saanut. Lopulta suostuivat tekemään sopimuksen, että lopettavat sen turhien palvelumaksujen ottamisen automaattisesti tililtäni, mutta missään tapauksessa noita jo otettuja ei voinut palauttaa. Summa oli sen verran pieni, etten viitsinyt lähteä riitauttamaan sitä. Noin ne huijaavat pieniä summia yksittäisiltä ihmisiltä.

Vierailija
95/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikka lukaiset ihan OP: n sivuilta, sellaisesta kuin NETTI

Vierailija
96/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tämä on taas semmoinen tulonsiirto köyhiltä rikkaille. köyhien palvelumaksut nousee ja rikkaiden bonukset kasvaa.

Jos köyhän ostokset ko firmasta ovat vuodessa 48 euroa (omistaja-asiakkaan tilimaksu), bonuksia ei juuri kerry. 

Jos rikkaan ostokset on 48 euron lisäksi henkivakuutuspaketti perheelle, kartanon kotivakuutus, veneen, autojen jne vakuutukset, vuositasolla 15000 euroa, ja hänelle kertyt bonusta tonni, niin millä logiikalla köyhä kuvittelee maksaneensa tuon tonnin?

Vierailija
97/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

>Löysin sieltä laskurin. Näköjään vakuutuksillani bonuksia pitäisi kertyä kymppi vuodessa. Ei vain ole vielä näkynyt, vaikka olen ollut asiakas jo yli vuoden.

Nyt bonusta on kertynyt 0,4%, 2026 lähtien 5%. Ehkä laskuri laski 5%:lla. 

Okei, tuo selittää sen. Ilmeisesti siis ensi vuonna bonuksia kertyy vähän enemmän. Ei sekään kyllä kata kuin kaksi ja puoli kuukautta palvelumaksuista. Nyt pitäisi jostain yskäistä kymppitonni ylimääräistä, jotta sen voisi sijoittaa OP:ssa ja saada siitä bonuksia.

Vierailija
98/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelle tulee, kelle ei. Ilmeisesti köyhimmät kustantaa ökyilujöiden huvit kuten yleensäkin.

Ai, köyhienkö pitäisi saada bonuksia tyhjästä tilistä.

Jopas on toiveet.

Vierailija
99/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bonuksia tulee varmaan kymppi kuussa, ni helposti kattaa kulut

Vierailija
100/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutos johtuu siitä, että kokoomus halusi verottaa bonuksia op:ssa, varmaan veljet nordeassa pyytäneet. Op on suomen suurin yhteisöveron maksaja, vaikka nordea on suurempi. Näin toimii kokoomusväki.

Tämä ei johtunut siitä, oli suunniteltu jo aiemmin. Mutta bonusten verokohtelun muutos ja myös muutokset niiden käyttötavoissa johtuu. 

Turha selitellä noille reppanoille jotka haukkuu kokoomusta kaikista mahdollisista asioista.