OP:n pankkipalvelut muuttuvat maksullisiksi omistaja-asiakkaille: Luottokortti maksaa jopa 8e kuussa
Peruspalvelujen käyttäjiltä aletaan veloittaa pankkipalveluista 3,95e kuussa.
https://www.talouselama.fi/uutiset/a/bda97ab5-434d-4248-8f18-fa9e1f6a5c…
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen on hanakka sanomaan, että pikkurahasta ei ole puutetta.
Muistan ajat kun minulle, ulkomailla asuvana leuhkittiin, että mehän ollaan Suomessa täällä on kaikki kallista. Kallista, mutta kohtuus noissa lisämaksuissa. Vaikuttaa siltä, että suomalainen on niin vauras, ettei 100 euroa tai muutama satanen vuodessa mitään merkitse. Minulle ja monelle muulle kyllä merkitsee.
Mutta röökiin ja kupariluotiin aina riittää massia?
Kyllä mä ihan lyijyllä pärjäilen.
pitäisikö vaihtaa pankkia? mitä muut pankit veloittavat?
ass pankki taitaa olla ilmainen, mutta eihän se ole oikea pankki.
nordealla taas on aina jotain vikaa.
tämä on taas semmoinen tulonsiirto köyhiltä rikkaille. köyhien palvelumaksut nousee ja rikkaiden bonukset kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
OP on aloittanut oikein tehokampanjan karkottaakseen asiakkaansa. Palveluiden hinnat nousivat ja miehiä haukutaan uudessa mainoksessa
Ei niilläkään luulis pikkurahasta olevan puutetta niin eikö aivan hyvin voisi ilmaisena pitää ne peruspalvelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bank Norwegianista saa ilmaisen luottokortin. Ei sisällä lounge-käyntejä tai muita ekstroja. Hyvä vaihtoehto, jos tarvitsee ihan vaan luottokortin.
Taitaa olla Visa. Onko kenelläkään vinkkiä maksuttomasta mastercardista?
Morrow Bank
Laskin laskurilla että minulle pitäisi tulla niitä op-bonuksia 250 €/vuosi. Tosin verothan tuosta vielä pois lähtisi. tuon jäljelle jääneellä rahalla kuitannee ne maksut joita tulee. pitää kysellä kun vielä yksi lainaneuvottelu on edessä. En noiden bonusten takia mieti vaan ihan lainat kilpailutan ja halvimman lainan antaja saa ne lopulta.
Vierailija kirjoitti:
pitäisikö vaihtaa pankkia? mitä muut pankit veloittavat?
ass pankki taitaa olla ilmainen, mutta eihän se ole oikea pankki.
nordealla taas on aina jotain vikaa.
Ääs-pankkia minäkin mietin.
Nordealla on jatkuvasti ollut palvelunestohyökkäyksiä. Viimeksikin oli juttua, että myös suomalaisten wifiin kytketyt, suojaamattomat kodinkoneet olivat olleet mukana hyökkäämässä Nordeaan. Sori nyt vaan, mut en haluu pankkia, jonka palomuurin voi kaataa joku leivänpaahdin, tai kuivausrumpu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OP on aloittanut oikein tehokampanjan karkottaakseen asiakkaansa. Palveluiden hinnat nousivat ja miehiä haukutaan uudessa mainoksessa
Ei niilläkään luulis pikkurahasta olevan puutetta niin eikö aivan hyvin voisi ilmaisena pitää ne peruspalvelut.
Samaa mieltä. Peruspalvelut voisi olla maksuttomia.
Kauhea narina palvelumaksuista, vaikka OP:lla ne on olleet vain tilapäisesti poissa kanta-asiakkailta. Eli aiemmin on niitä makseltu ja koska bonuksia, niin niillä on maksut tuolloin kuitattu. Ei siis ole mikään uusi asia, eivätkä edes nouse vanhasta tasosta.
Turhasta tehty uutinen.
Noita omistaja-asiakas bonuksia tulee vuodessa yli 2000 eur. Joten uskoisin tuosta edelleen jäävän jotain etua vakuutuksiin yms. Ja jatkossa saa itse päättää mihin nuo käyttää. Joten voi vaikka sijoittaa rahastoihin tuottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Noita omistaja-asiakas bonuksia tulee vuodessa yli 2000 eur. Joten uskoisin tuosta edelleen jäävän jotain etua vakuutuksiin yms. Ja jatkossa saa itse päättää mihin nuo käyttää. Joten voi vaikka sijoittaa rahastoihin tuottamaan.
Kelle tulee, kelle ei. Ilmeisesti köyhimmät kustantaa ökyilujöiden huvit kuten yleensäkin.
Vierailija kirjoitti:
Kauhea narina palvelumaksuista, vaikka OP:lla ne on olleet vain tilapäisesti poissa kanta-asiakkailta. Eli aiemmin on niitä makseltu ja koska bonuksia, niin niillä on maksut tuolloin kuitattu. Ei siis ole mikään uusi asia, eivätkä edes nouse vanhasta tasosta.
Turhasta tehty uutinen.
Miksi niin? Ei kaikki ole olleet tästä tietoisia, joku voi olla vaikka vaihtamassa pankkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhasta tehty uutinen.
Miksi niin? Ei kaikki ole olleet tästä tietoisia, joku voi olla vaikka vaihtamassa pankkia.
No huonosti olette sitten palveluilmoitukset lukeneet. Lisäksi kun menee mobiilisovelluksen bonusosioon, niin jopa siellä tiedotetaan, että peruspalvelut ovat osakkaille vuoden 2025 loppuun maksuttomat. Toisin sanoen maksut alkavat juosta jälleen vuoden 2026 alusta alkaen.
On kummallista, ettei jakseta asioista pysyä selvillä, varsinkin, kun raha-asioiden luulisi kaikkia kiinnostavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhasta tehty uutinen.
Kannattaisko välillä ottaa selvää asioista ennen kuin nimensä laittaa sopimukseen? Olkoonkin vaikka vain pankkipalvelut.
Vierailija kirjoitti:
Laskin laskurilla että minulle pitäisi tulla niitä op-bonuksia 250 €/vuosi. Tosin verothan tuosta vielä pois lähtisi. tuon jäljelle jääneellä rahalla kuitannee ne maksut joita tulee. pitää kysellä kun vielä yksi lainaneuvottelu on edessä. En noiden bonusten takia mieti vaan ihan lainat kilpailutan ja halvimman lainan antaja saa ne lopulta.
Mulle on vuodessa kertynyt bonuksia 0,75 euroa. Eli yllättävän vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhasta tehty uutinen.
Kyllä jokaisen op:n omistaja-asiakkaan pitäisi olla tästä asiasta tietoinen, mikäli viitsii lukea ne viestit. Muilla asiakkailla palvelumaksut ovat juosseet koko ajan.
Ja jos olet pankkia vaihtamassa, niin varmasti luet palveluhinnaston, sieltäkin selviää, että omistaja-asiakkaille ilmaista vuoden 2025 loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Peruspalvelut voisi olla maksuttomia.
Etenkin, kun yksityiset palveluntarjoajat saavat valita asiakkaansa, jolloin joku saattaa jäädä kokonaan ilman pankkitiliä. Osalle vammaisista on ymmärtääkseni käynyt niin. Kuitenkin ilman pankkitiliä eläminen on Suomessa lähestulkoon mahdotonta. Pitää sitten aina asua jonkun tilillisen kanssa samassa taloudessa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä noita bonuksia siis tulee? Mulla on kotivakuutus tuolta ja se on vuodessa reilut 200 euroa, mutta ei se kyllä ole näkynyt bonuksissa, joita oli tullut reilun vuoden aikana 0,75 euroa.
Omistaja jäsenenä 3,95e/kk. Bonuksia kertyy enemmän, joten palvelut maksaa edelleen 0e/kk.
Maksavat vuodessa bonuksia 400 miljoonaa takaisin