Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

OP:n pankkipalvelut muuttuvat maksullisiksi omistaja-asiakkaille: Luottokortti maksaa jopa 8e kuussa

Vierailija
29.12.2025 |

Peruspalvelujen käyttäjiltä aletaan veloittaa pankkipalveluista 3,95e kuussa. 

https://www.talouselama.fi/uutiset/a/bda97ab5-434d-4248-8f18-fa9e1f6a5c…

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että maksaa jotain, mutta 8€/kk on paljon.

OP visa gold on edelleen edullinen kun ei käytä luotollisena, ainoastaan maksuaikakorttina. Paljon matkustavana lounge etu säästää kentän maksuissa 70€ vuodessa, matkavakuutus yli 100€, vuokra-autovakuutus kymppejä jollei jopa satoja jne. Tuo vuotuinen 96€ maksu tulee nopeasti kuitattua säästöillä ja bonuksilla. Päivittäisessä käytössä on Bank Norwegian, jolloin saa kerättyä lentopisteitä max määrän, eli noin 65€ arvosta vuodessa.

Kaikissa visa/mastercard korteissa on suunnilleen samat edut. Loungea ei välttämättä ole, mutta sehän nyt on käytännössä joku sämpyläpöytä, ei se nyt niin ihmeellistä ole.

Vierailija
42/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-pankissa ei ole kortilla mitään kk- tai vuosimaksua.

Sinne mä rahani jemmaan. Op on käyttötilinä. Pitää miettiä mitä jatkossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa kun lähes kaikki säästöni ovat jo nordenetissä eikä OP:ssa ole enää juuri mitään, voisin sulkea tilin ja siirtyä täysin S-pankin asiakkaaksi. Mutta mun tuurilla ne muuttuu sillä hetkellä maksulliseksi.

No mun mielestä ne S-pankin sovellukset ovat niin amatöörimäisesti tehtyjä käytettävyydeltään, joten ei kiinnosta käyttää ollenkaan.

Vierailija
44/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä minä ihmettelen miten suomalaisilla on varaa näihin kaikenlaisiin kortteihin. 

Tuohan on 96 euroa vuodessa. Eikö ihmiset ollenkaan ajattele.

No minä kuulun rahalla maksaviin kun en halua, että jokainen firma saa tietää ostoksistani.

Jotkut suomalaiset kato vielä käyvät töissä, eikä loisi kotona. Siksi.

Ja sitten kun käy töissä, niin onkin mukavaa seurata, miten ne vaivalla ansaitut rahat valuvat sinne, tänne ja tuonne, kun jokaiseen palveluun ja asiaan tulee lisämaksuja ja hinnankorotuksia . 

Pienistä virroista kertyy suuri puro. 

Jos OP:lla on miljoona asiakasta ja ottavat jokaiselta euron ekstraa, niin se on miljoona euroa. Kun kerrot sen näillä uusilla hinnastoilla, niin ne käärii miljoonia tällä. 

Ei tuo ole mikään uusi hinnasto. Samat hinnat olivat ennen kuin tuli VÄLIAIKAISESTI maksuttomat palvelumaksut ja op visa gold.

Jokainen op:n asiakas on ollut tietoinen, ettei maksuttomuus ole ikuista.

Vierailija
45/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että maksaa jotain, mutta 8€/kk on paljon.

OP visa gold on edelleen edullinen kun ei käytä luotollisena, ainoastaan maksuaikakorttina. Paljon matkustavana lounge etu säästää kentän maksuissa 70€ vuodessa, matkavakuutus yli 100€, vuokra-autovakuutus kymppejä jollei jopa satoja jne. Tuo vuotuinen 96€ maksu tulee nopeasti kuitattua säästöillä ja bonuksilla. Päivittäisessä käytössä on Bank Norwegian, jolloin saa kerättyä lentopisteitä max määrän, eli noin 65€ arvosta vuodessa.

Kaikissa visa/mastercard korteissa on suunnilleen samat edut. Loungea ei välttämättä ole, mutta sehän nyt on käytännössä joku sämpyläpöytä, ei se nyt niin ihmeellistä ole.

No ei kyllä ole, ainakaan tuo OP, just ennen joulua käytiin taas. Oli kattava salaattipöytä, lämminruoka (myös kasvisvaihtoehtoja) ja jälkiruokia. Ruokailu, pari lasia viiniä ja konjakki kahveineen jälkkäriksi olisi maksanut kentän kahviloissa aikas paljon. Finnairin lounge oli uusinnan jälkeen paljon huonompi. Mutta totta, ei tuo meille mitään ihmeellistä ole.

Vierailija
46/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, ahne OP! täällä vaihdetaan S pankkiin.

Vierailija
47/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa kun lähes kaikki säästöni ovat jo nordenetissä eikä OP:ssa ole enää juuri mitään, voisin sulkea tilin ja siirtyä täysin S-pankin asiakkaaksi. Mutta mun tuurilla ne muuttuu sillä hetkellä maksulliseksi.

No mun mielestä ne S-pankin sovellukset ovat niin amatöörimäisesti tehtyjä käytettävyydeltään, joten ei kiinnosta käyttää ollenkaan.

Ei kai niillä muuta ole kuin s-mobiili? Joka on käytännössä enemmän niiden kaupan sovellus jossa aika puutteelliset pankkominaisuudet.

Vierailija
48/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi, ahne OP! täällä vaihdetaan S pankkiin.

Oot ilmeisesti ollut op:n asiakas alle 2v. 

Vierailija
49/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistaja-asiakkaille 3,95 € /kk ja voi maksaa bonuksilla. Asianosaisia on informoitu, ei tarvitse lukea iltiksen roskaa.

Ei ole iltis vaan Talouselämä. Juttua taitaa olla myös Kauppalehdessä. 

Mitä sitten? Edelleen voi maksaa bonareilla ja omistaja-asiakkaille 3,95 egeä kuussa.

Vuoden vaihteen jälkeen bonukset on oikeaa rahaa jolla voi ostaa mitä vaan. 

Vierailija
50/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi käytän vain käteistä.

Vierailija
51/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bank Norwegianista saa ilmaisen luottokortin. Ei sisällä lounge-käyntejä tai muita ekstroja. Hyvä vaihtoehto, jos tarvitsee ihan vaan luottokortin. 

Hyvä olla muutenkin eri pankkien kortteja häiriöiden varalta. 

Ja ehkä hyvä olla myös erillinen käyttötili jossain toisessa pankissa. Ei kaikkia munia yhteen koriin. 

Käyttötilillä ei voi säilyttää munia.

Pitää maksaa ekstraa, jos haluaa munia laittaa pankin holviin talteen. 

Kannattanee vain, jos munien merkki on Faberge.

Vierailija
52/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen on hanakka sanomaan, että pikkurahasta ei ole puutetta. 

Muistan ajat kun minulle, ulkomailla asuvana  leuhkittiin, että mehän ollaan Suomessa täällä on kaikki kallista. Kallista, mutta kohtuus noissa lisämaksuissa. Vaikuttaa siltä, että suomalainen on niin vauras, ettei 100 euroa tai muutama satanen vuodessa mitään merkitse. Minulle ja monelle muulle kyllä merkitsee.

Vierailija
53/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi käytän vain käteistä.

Näin minä varmistan, ettei minun tietojani käydä urkkimassa ja tietsikalla on niin vahvat estot, ettei mainoksia tule.  Saaolla rauhassa.

Vierailija
54/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai niillä muuta ole kuin s-mobiili? Joka on käytännössä enemmän niiden kaupan sovellus jossa aika puutteelliset pankkominaisuudet.

Joo, S-mobiili ja sitten kuuluisan luotettava verkkopankki. Välillä anoppia joutunut auttamaan pankkiasioissa ja on ne kyllä sellaisia virityksiä verrattuna oikeisiin pankkeihin. Mutta jos joutuu euron perään laskemaan niin varmasti myös tuonne siirtyisin, vielä ei tarvitse.

Vierailija
55/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan ajat kun minulle, ulkomailla asuvana  leuhkittiin, että mehän ollaan Suomessa täällä on kaikki kallista. Kallista, mutta kohtuus noissa lisämaksuissa. Vaikuttaa siltä, että suomalainen on niin vauras, ettei 100 euroa tai muutama satanen vuodessa mitään merkitse. Minulle ja monelle muulle kyllä merkitsee.

Mutta röökiin ja kupariluotiin aina riittää massia?

Vierailija
56/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei minulla olekaan pikkurahan puutetta. Isomman on.

Vierailija
57/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sen huomaa. S-Pankki on karvalakki pankki verrattuna muihin pankkeihin. Palveluihin ei panosteta. S-Pankilla ei ole verkkopankissa edes mobiilinäkymää puhelimen selaimella vaan avautuu työpöytä näkymä jota pitää zoomailla. Minulla on OP ja S-pankki ja kyllä OP on parempi käyttää. 

Vierailija
58/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

OP on aloittanut oikein tehokampanjan karkottaakseen asiakkaansa. Palveluiden hinnat nousivat ja miehiä haukutaan uudessa mainoksessa 

Vierailija
59/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sen huomaa. S-Pankki on karvalakki pankki verrattuna muihin pankkeihin. Palveluihin ei panosteta. S-Pankilla ei ole verkkopankissa edes mobiilinäkymää puhelimen selaimella vaan avautuu työpöytä näkymä jota pitää zoomailla. Minulla on OP ja S-pankki ja kyllä OP on parempi käyttää. 

Karvalakkia pystyy käyttämään myös muulla kuin älypuhelimella. Toisin on esim. Nordnetin kanssa, joka viime keväänä potkaisi kaikki vammaiset ulos ja nyt ainoa tapa kirjautua sisään on älypuhelin. Minunkin piti siis ostaa sellainen. Harmi vain, kun en vammani vuoksi edelleenkään pysty sitä käyttämään. Tarvitsen aina muiden apua, jos haluan käydä pankissa.

Vierailija
60/106 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minulla on ilmainen OP:n luottokortti (k-plussakortin kanssa). tiliä ei ole OP:Ssa.