Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi vuonna olen nuukempi kuin koskaan - rahahanat kiinni!

Vierailija
29.12.2025 |

Ravinnon suhteen lopetan alkoholin ja sokerin sekä punaisen lihan. Vaatteita on paljon, joten vain välttämättömät sukat ja alusvaatteet uusin. 

Onko muilla ideoita ja vinkkejä nuukailuun?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama suunnitelma. Ensimmäisenä loppuu ulkona syöminen ja ärrän kahvit. 

Voi teitä raukkoja jos vasta nyt tuon hoksasitte. Itse en ole harrastanut tuota koskaan.

Vierailija
22/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt säästän ja törmään sitten kun hallitus vaihtuu.  😊😊😊😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä lääkäriä määräämään kulttuurilippuja. Toisaalta voi olla hyvä tehdä kulttuuria itse, eikä aina katsoa passiivisesti muita.

Tästö kulttuurin itse tekemisestä tykkään! Laatua sillä ei saa mutta ehkä mielekästä tekemistä :D

Samoin! Eikä kannata muiden arvosteloiden mielipiteitä noteerata, jos eivät he arvosta kulttuuriasi (kuvataide, musiikki, kirjallisuus, whatever). Sanot vaan että teet "independent" kulttuuria itseäsi varten.

Vierailija
24/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuurivinkki:

Liity teattereiden ym. uutiskirjeen tilaajiin, saat kutsuja esim. avoimiin harjoituksiin (useimmiten ilmaisia)

Joissain teattereissa/konserteissa saa saman päivän tai jonkun tietyn päivän lippuja edullisesti, jos on opiskelija, työtön tai eläkeläinen

Paljon on myös ilmaista kulttuuria, esityksiä ym.!

Vierailija
25/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulttuurijutut on usein aika kalliita, onko mitään vinkkejä (muitakin kuin tuo hyvä vinkki museokortista) kulttuurista nauttimiseen pienellä budjetilla?

Kirjastoissa on ilmaisia ja avoimia luentoja ja kirjailijavieraita.

Vierailija
26/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju. Minä pyrin myös tarkentamaan ruokaostoksiani, vaatehankinnoissa olen ollut tarkkana jo useamman vuoden. Lomille en enää kaipaa, joten matkabudjettia ei tarvita. Mulla on pieni mökki aurinkosähköllä jossa lomailen. Mökkeillessä rakastan marjastaa ja sienestää kauden mukaan; aika kivan sadon sain tänäkin kesänä pakkaseen.

Vierailija
27/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulttuurijutut on usein aika kalliita, onko mitään vinkkejä (muitakin kuin tuo hyvä vinkki museokortista) kulttuurista nauttimiseen pienellä budjetilla?

Tämä on hyvä!

Vierailija
28/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjaston lainauspalvelut ylipäätään on todella mahtava juttu. Ilmaista on, kunhan muistat palauttaa ne kirjat ajallaan.

Vierailija
29/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kirjastoista saa nykyään lainaksi paljon muutakin kuin kirjoja. 

Vierailija
30/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän kaikki maksulliset harrastukset pois. Luen, neulon, kokkailen, maalaan ja musisoin kotonani. Liikunnaksi marjastus/sienestys, vaellus ja kahvakuulajumppa.

Vierailija
31/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaroonia ja perunoita vaan. Ei mitään ylimääräistä. Ei makeisia, limuja, alkoholia, ei vaatteita, ei mitään ylimääräistä.

Vierailija
32/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kulttuuria, ei opiskelua, ei mitään.

Vierailija
33/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tällaiset ketjut tuovat minulle toivoa ihmiskunnan suhteen! Kiitos! Ja lisää ideoita nuukailuun! Nuukailu kunniaan!

Vierailija
34/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makaroonia ja perunoita vaan. Ei mitään ylimääräistä. Ei makeisia, limuja, alkoholia, ei vaatteita, ei mitään ylimääräistä.

Nyt meni överiksi hyvä se on vähän budjetoida.

Vierailija
35/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää tuohon listaan ruskea kastike, niin taloudellisuuden tavoittelusta huolimatta aletaan olla herkkujen ääressä.

Vierailija
36/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama suunnitelma. Ensimmäisenä loppuu ulkona syöminen ja ärrän kahvit. 

Ärräkahvien lopettaminen on helppoa, koska monet  ärrät on lopetettu ja useita uhkaa lopettaminen.

Vierailija
37/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuvien waretus.

Vierailija
38/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on työtön ei tarvitsekaan kuluttaa, menen vain kaikkiin ilmaisiin juttuihin.

39/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut pk-seudulla kierrätyskeskuksen ilmaisosastolta löytyy ilmaseksi vaatteita,astioita ym

Itsellä on tuolta hankittu vaatteet 0e.

Vierailija
40/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Petteri-Putlerin hallitus tuli valtaan niin loppui; 

- kaikki kotimaisten tuotteiden ostaminen mikäli mahdollista (sis. ruoat, vaatteet, hygieniatuotteet)

- lehtien tilaaminen

- ulkona syöminen

- suomalaisten duunarien palvelut

Nyt

- tilaan kaiken ulkomailta minkä voin = suomi saa 0 €

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän