Ensi vuonna olen nuukempi kuin koskaan - rahahanat kiinni!
Ravinnon suhteen lopetan alkoholin ja sokerin sekä punaisen lihan. Vaatteita on paljon, joten vain välttämättömät sukat ja alusvaatteet uusin.
Onko muilla ideoita ja vinkkejä nuukailuun?
Kommentit (68)
Nyt säästän ja törmään sitten kun hallitus vaihtuu. 😊😊😊😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä lääkäriä määräämään kulttuurilippuja. Toisaalta voi olla hyvä tehdä kulttuuria itse, eikä aina katsoa passiivisesti muita.
Tästö kulttuurin itse tekemisestä tykkään! Laatua sillä ei saa mutta ehkä mielekästä tekemistä :D
Samoin! Eikä kannata muiden arvosteloiden mielipiteitä noteerata, jos eivät he arvosta kulttuuriasi (kuvataide, musiikki, kirjallisuus, whatever). Sanot vaan että teet "independent" kulttuuria itseäsi varten.
Kulttuurivinkki:
Liity teattereiden ym. uutiskirjeen tilaajiin, saat kutsuja esim. avoimiin harjoituksiin (useimmiten ilmaisia)
Joissain teattereissa/konserteissa saa saman päivän tai jonkun tietyn päivän lippuja edullisesti, jos on opiskelija, työtön tai eläkeläinen
Paljon on myös ilmaista kulttuuria, esityksiä ym.!
Vierailija kirjoitti:
Kulttuurijutut on usein aika kalliita, onko mitään vinkkejä (muitakin kuin tuo hyvä vinkki museokortista) kulttuurista nauttimiseen pienellä budjetilla?
Kirjastoissa on ilmaisia ja avoimia luentoja ja kirjailijavieraita.
Ihana ketju. Minä pyrin myös tarkentamaan ruokaostoksiani, vaatehankinnoissa olen ollut tarkkana jo useamman vuoden. Lomille en enää kaipaa, joten matkabudjettia ei tarvita. Mulla on pieni mökki aurinkosähköllä jossa lomailen. Mökkeillessä rakastan marjastaa ja sienestää kauden mukaan; aika kivan sadon sain tänäkin kesänä pakkaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulttuurijutut on usein aika kalliita, onko mitään vinkkejä (muitakin kuin tuo hyvä vinkki museokortista) kulttuurista nauttimiseen pienellä budjetilla?
Tämä on hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjaston lainauspalvelut ylipäätään on todella mahtava juttu. Ilmaista on, kunhan muistat palauttaa ne kirjat ajallaan.
Ja kirjastoista saa nykyään lainaksi paljon muutakin kuin kirjoja.
Jätän kaikki maksulliset harrastukset pois. Luen, neulon, kokkailen, maalaan ja musisoin kotonani. Liikunnaksi marjastus/sienestys, vaellus ja kahvakuulajumppa.
Makaroonia ja perunoita vaan. Ei mitään ylimääräistä. Ei makeisia, limuja, alkoholia, ei vaatteita, ei mitään ylimääräistä.
Ei kulttuuria, ei opiskelua, ei mitään.
Juuri tällaiset ketjut tuovat minulle toivoa ihmiskunnan suhteen! Kiitos! Ja lisää ideoita nuukailuun! Nuukailu kunniaan!
Vierailija kirjoitti:
Makaroonia ja perunoita vaan. Ei mitään ylimääräistä. Ei makeisia, limuja, alkoholia, ei vaatteita, ei mitään ylimääräistä.
Nyt meni överiksi hyvä se on vähän budjetoida.
Vierailija kirjoitti:
Lisää tuohon listaan ruskea kastike, niin taloudellisuuden tavoittelusta huolimatta aletaan olla herkkujen ääressä.
Vierailija kirjoitti:
Sama suunnitelma. Ensimmäisenä loppuu ulkona syöminen ja ärrän kahvit.
Ärräkahvien lopettaminen on helppoa, koska monet ärrät on lopetettu ja useita uhkaa lopettaminen.
Vierailija kirjoitti:
Elokuvien waretus.
Kun on työtön ei tarvitsekaan kuluttaa, menen vain kaikkiin ilmaisiin juttuihin.
Jos asut pk-seudulla kierrätyskeskuksen ilmaisosastolta löytyy ilmaseksi vaatteita,astioita ym
Itsellä on tuolta hankittu vaatteet 0e.
Kun Petteri-Putlerin hallitus tuli valtaan niin loppui;
- kaikki kotimaisten tuotteiden ostaminen mikäli mahdollista (sis. ruoat, vaatteet, hygieniatuotteet)
- lehtien tilaaminen
- ulkona syöminen
- suomalaisten duunarien palvelut
Nyt
- tilaan kaiken ulkomailta minkä voin = suomi saa 0 €
Voi teitä raukkoja jos vasta nyt tuon hoksasitte. Itse en ole harrastanut tuota koskaan.