Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi vuonna olen nuukempi kuin koskaan - rahahanat kiinni!

Vierailija
29.12.2025 |

Ravinnon suhteen lopetan alkoholin ja sokerin sekä punaisen lihan. Vaatteita on paljon, joten vain välttämättömät sukat ja alusvaatteet uusin. 

Onko muilla ideoita ja vinkkejä nuukailuun?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion lopettaa kampaajalla käynnit sekä loputkin ulkona kahvittelut ja syömiset. Teen itse ja säästän.

Vierailija
2/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Kiitos ilmoituksesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kulttuurista, mutta panostan museokorttiin ja menen niihin paikkoihin joihin sillä pääsee.

Vierailija
4/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava ketju - just saying 😃

Vierailija
5/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska salaisuutesi on se, että ostit jo tarpeeksi menneinä vuosina. Nyt leikit saitaa.

Vierailija
6/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vaatteiden ostamatta jättäminen toimii, jos kaapista löytyy jo kaikki tarvittava ja pysyt samassa koossa.

Itse olen tehnyt koronasta lähtien joka vuoden vaihde säästösuunnitelman alkavalle vuodelle. Kun on selkeä tavoite, niin on pitkäjänteisyyttä kerryttää säästöjä. Ja nuo säästöt on tarkoitettu pahan päivän varalle. Esim. jos ei ole ylimääräistä rahaa käyttötilillä tehdä jotain reissua, niin sitten se jää väliin, sillä säästöihin ei kosketa ettei säästötavoite mene pilalle.

Vierailija
7/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen tarkan viikkobudjetin. Muutaman päivän elän kuluttamatta lanttiakaan, sitten yhtenä päivänä ostan kaikki tarvitsemani - sisältää myös jotain herkkua. Näin jaksaa taas viikon eteenpäin.

Vierailija
8/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä törsään ihan hullunlailla, mutta vain Temuun. Otan puolen vuoden loppukirin ja laitan vielä tuhansia euroja Temuun.

Temuttaja

Vierailija
9/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska salaisuutesi on se, että ostit jo tarpeeksi menneinä vuosina. Nyt leikit saitaa.

Mitä sitten? Sitä suuremmalla syyllä, nyt on kukkaron nyörit tiukalla.

Eri

Vierailija
10/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama suunnitelma. Ensimmäisenä loppuu ulkona syöminen ja ärrän kahvit. 

Vierailija
11/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen tupakat ja viinat virosta. Samalla vähän muutakin.

Vierailija
12/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuurijutut on usein aika kalliita, onko mitään vinkkejä (muitakin kuin tuo hyvä vinkki museokortista) kulttuurista nauttimiseen pienellä budjetilla?

Vierailija
13/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän samaa.

Kulttuurivinkki: mene työpaikan tyhyryhmän toimintaan mukaan, tai omakoti/kyläyhdistykseen. Pääset halvemmalla teatteriin tms. kun olet toiminnassa mukana.

Vierailija
14/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan ommella itse ja ostan tarpeelliset kirpputoreilta ja huutokaupoista. Syön töissä omaa ruokaa, Siihen menee paljon rahaa muuten

Vierailija
15/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulttuurijutut on usein aika kalliita, onko mitään vinkkejä (muitakin kuin tuo hyvä vinkki museokortista) kulttuurista nauttimiseen pienellä budjetilla?

Ei muuta kuin että niihin meneminen pitää lopettaa.

Vierailija
16/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lääkäriä määräämään kulttuurilippuja. Toisaalta voi olla hyvä tehdä kulttuuria itse, eikä aina katsoa passiivisesti muita.

Vierailija
17/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtava ketju - just saying 😃

Nuukailu, on hieno harrastus. On äärimmäisen tyydyttävää huomata miten eri asioissa voi säästää valinnoilla, ja tekemällä itse. Asenteen vahvistukseksi teille muillekin, jaan alla kolme johtoajatusta joiden mukaan olen pitemmän aikaa toiminut.

- Tein itse, säästin.

- Sain halvalla.

- Sellaisesta ei makseta vieraalle, minkä voi itse tehdä ilmaiseksi!

Vierailija
18/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä lääkäriä määräämään kulttuurilippuja. Toisaalta voi olla hyvä tehdä kulttuuria itse, eikä aina katsoa passiivisesti muita.

Tästö kulttuurin itse tekemisestä tykkään! Laatua sillä ei saa mutta ehkä mielekästä tekemistä :D

Vierailija
19/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaostoksista, oletteko muuten huomannut että maitoa voi ihan hyvin lantrata vedellä? Litrasta kevytmaitoa tulee vähintään 1,5 litraa "kevyempää" maitoa maun edes sen kummemmin kärsimättä. Ja jos haluaa kunnolla säästää tekee niinkun saarijärven Paavon emäntä, pistää 50 /50%

Vierailija
20/68 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ostanut vain sen mitä tarvitsen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän