Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi puolisoni aina purkaa pahaa oloaan näin?

Vierailija
29.12.2025 |

Jouluna oli oikein mukavaa yhdessäoloa mökillä ja teimme asioita yhdessä. Sunnuntaina kun kävimme ulkoilemassa hän alkoi puhua miten vaikea vuosi on ollut ja kun oli aika pakata kamppeet, alkoi itkeä miten rankkaa ja kamalaa arki on ollut eikä halua palata siihen. 

On tehnyt ennenkin näin juuri kun voisi olla mukavaa ja läheistä. . Itselläni tuo ei lisää läheisyyden tuntua vaan ärsyttää että omaan palautumiseen tarvittava aika menee toisen lohduttamiseen ja minua käytetään pahan olon purkuun.

Ei nuo purkaukset koskaan johda olin tai käytännön tilanteen paranemiseen vaan toistuu taas jonkun ajan päästä. Mitä hyötyä siitä siis on?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin yleisesti, mikä on tunnetilan oikea purkaminen? Aina puhutaan siitä, että tunteet pitää käydä läpi, näyttää. Milloin se tunnetilan läpikäyminen on liikaa ja milloin ne todelliset tunteet sitten puretaan, jos ei voi muuta tehdä kuin himmentää itseään ja ottaa huomioon sen kuuntelevan? osapuolen olotila? 

No milloin on minun tunteiden vuoro sitten? Milloin minä saan parkua 3 tuntia ja toisen pitää vain lohduttaa?

Kuulostaa siltä, että sinä et edes halua tehdä sitä? Et halua näyttää omaa haavoittuvuuttasi, koska tuomitset sellaisen toisissa. 

Vierailija
22/41 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietäisitpä vaan millaiset sunnuntai-illan ahdistukset täällä oli eilen! Eikä ollut edes ketään, jonka kanssa purkaa asiaa ja ahdistustaan, vaan kaikki tuli kohdata ja käsitellä ypöyksin... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin yleisesti, mikä on tunnetilan oikea purkaminen? Aina puhutaan siitä, että tunteet pitää käydä läpi, näyttää. Milloin se tunnetilan läpikäyminen on liikaa ja milloin ne todelliset tunteet sitten puretaan, jos ei voi muuta tehdä kuin himmentää itseään ja ottaa huomioon sen kuuntelevan? osapuolen olotila? 

No milloin on minun tunteiden vuoro sitten? Milloin minä saan parkua 3 tuntia ja toisen pitää vain lohduttaa?

Kuulostaa siltä, että sinä et edes halua tehdä sitä? Et halua näyttää omaa haavoittuvuuttasi, koska tuomitset sellaisen toisissa. 

Mitä saisin siitä? Jos ololleni ja sen syille ei voi mitään?

Vierailija
24/41 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No milloin on minun tunteiden vuoro sitten? Milloin minä saan parkua 3 tuntia ja toisen pitää vain lohduttaa

Ei naisilla tuota vuoroa ole! Kelvataan vaan hyväntuulisina. Sen ole tähän ikään oppinut.

Vierailija
25/41 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te siskot löydätte näitä helmiä? 

Itse en katselis tuollaista päivääkään

Vierailija
26/41 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso on todennäköisesti nainen ja ap mies, jota harmittaa, kun pildeä ei herunutkaan.

Vierailija
27/41 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan tyypillinen nainen. Kaikilla muillakin on oltava yhtä paha olo kuin naisella 

Vierailija
28/41 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliso on todennäköisesti nainen ja ap mies, jota harmittaa, kun pildeä ei herunutkaan.

No en naisena ottaisi tuollaiselta puolisolta pippeliäkään.

Vierailija
29/41 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kai kyse osin temperamenttieroista. Toiset ovat herkempiä ja eivät kestä huonoa oloa aiheuttavia tunteita ja toiset taas pystyvät jatkamaan sinnittelyään, saatuaan purettua itselle huonoa fiilistä tuoneet ajatukset.

Huono fiilis tarttuu, kyllä, mutta kukaan ei taida osata ottaa huomioon näitä ihmisiä, jotka reagoivat asioihin negatiivisesti. He ovat hyvin yksin  ja jopa häpeissään sen pa*kan reaktionsa kanssa. Yleisesti ottaen negatiivisia tunteita ei ole sallittua näyttää nykypäivänä. 

Vierailija
30/41 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä saisin siitä? Jos ololleni ja sen syille ei voi mitään?

No mitä sä sitten valitat, että milloin muka saisit murtua, koska et sellaiseen edes suostuisi?! 🤦🏻 Ihan sama miten mies toimisi, niin aina on väärinpäin, ja aina vaan valivalivali... 🙄

Ja tämän sanoi nainen.

Vierailija
31/41 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te siskot löydätte näitä helmiä? 

Itse en katselis tuollaista päivääkään

Et tietenkään. Miehen pitää olla tunteeton sika. 

Vierailija
32/41 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan tyypillinen nainen. Kaikilla muillakin on oltava yhtä paha olo kuin naisella 

Eli pahaa oloa ei saa tuoda ollenkaan esille,

vaan esittää, että kaikki on hyvin? Juuri tämän vuoksi ero tulee usein miehelle yllätyksenä.

Vierailija
33/41 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kai kyse osin temperamenttieroista. Toiset ovat herkempiä ja eivät kestä huonoa oloa aiheuttavia tunteita ja toiset taas pystyvät jatkamaan sinnittelyään, saatuaan purettua itselle huonoa fiilistä tuoneet ajatukset.

Huono fiilis tarttuu, kyllä, mutta kukaan ei taida osata ottaa huomioon näitä ihmisiä, jotka reagoivat asioihin negatiivisesti. He ovat hyvin yksin  ja jopa häpeissään sen pa*kan reaktionsa kanssa. Yleisesti ottaen negatiivisia tunteita ei ole sallittua näyttää nykypäivänä. 

No ei AP.n kuvaama kolmen tunnin parkuninen ole "normaali reaktio" tai "negatiivisten tunteiden näyttämistä". 

Aikuinen, tasapainoinen ihminen ei vain käyttäydy noin. 

Vierailija
34/41 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei AP.n kuvaama kolmen tunnin parkuninen ole "normaali reaktio" tai "negatiivisten tunteiden näyttämistä". 

Ei niin ja sen vuoksi puoliso autetaan avun piiriin, eikä valiteta, miten itsellä meni kaikki pilalle.

Vierailija
35/41 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolta kuulostaa ylikuormittunut ihminen. Se on täysin normaali reaktio silloin. 

Vierailija
36/41 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se arki on rankkaa? Jotain muutostahan siihen täytyisi keksiä.

Vierailija
37/41 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia käytännön ehdotuksia puolisollasi on arjen muuttamiseksi vähän mukavammaksi ja siedettävämäksi..?

38/41 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puolisosi ei halua sitä yhteistä arkea kanssasi, ap? Oletko kysynyt? 
Jos mun puoliso sanoisi noin, ehdottaisin erilleen muuttoa. Parisuhteessa voi olla myös niin, että kummallakin on oma koti. Sitten se arki ei tunnu niin  raskaalta vaan kummallakin on oma rauha. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
39/41 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatte itkeä vaikka yhtaikaa toistenne sylissä. Mikä nyt on ongelma?

Vierailija
40/41 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arjessa on pahasti pielessä jotain jos lomalla ja poissa kotoa on sitä oikeaa yhdessäoloa ja mukavuutta.

Sitä tulisi olla joka päivä elämässä eikä vain lomalla. Nyt paha sanoa mikä ihme teillä sitten tökkii jos kotona on noin paha olla.

Itse nautin arjesta ja kotona olosta, arkena ja lomilla, ei se loma siinä muuta mitään. Ja näin sen tulee olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän