Keksikää mulle joku suunta elämässä. Töihin ei pääse ja opiskeluun ei ole rahaa
Yksi korkeakoulututkinto suoritettuna ja opintolainat maksamatta.
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin ollut työttömänä pelkillä kelan tuilla. Siksi tiedän, että sinulle jää kyllä sen verran vuokran ja pakollisten ostisten jälkeen rahaa, että voit ottaa siihen jonkun kuntosalijäsenyyden tai työväenopiston kurssin, sekä ostaa jotain halpoja välineitä, kuten salikengät tai jonkun oppikirjan.
Sinulla näyttää vain olevan asenneongelma. Pyydät apua, mutta torppaat kaikki sinulle tarjotut neuvot.
Hetkinen? Enhän mä ole oikeastaan edes kommentoinut tässä mitään, saati sitten torpannut. Mulla ei ole yhtään ylimääräistä rahaa, ei oikeasti yhtään. Toimeentulotuen perusosasta menee 200 euroa kuukausittain velkojen maksuun. Siitä voit itse laskea onko varaa lähteä vaellusreissulle, hankkia kuntosalijäsenyys, kansalaisopiston kurssi ja maalausvälineet. Ja onko edes järkevää laittaa näihin rahaa vai olisiko fiksumpaa sijo
Jostain olisi kuitenkin hyvä saada se alkukipinä. Eihän sitä koskaan tule jos mitään ei kokeile. Sinänsä hyvä miettiä että mikä on just se sun juttusi mutta kuinka kauan ajattelit odottaa? Yleensä tekemisen kautta tulee se innostus.
-eri
Alkukipinä työllistymiseen vai mihin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin ollut työttömänä pelkillä kelan tuilla. Siksi tiedän, että sinulle jää kyllä sen verran vuokran ja pakollisten ostisten jälkeen rahaa, että voit ottaa siihen jonkun kuntosalijäsenyyden tai työväenopiston kurssin, sekä ostaa jotain halpoja välineitä, kuten salikengät tai jonkun oppikirjan.
Sinulla näyttää vain olevan asenneongelma. Pyydät apua, mutta torppaat kaikki sinulle tarjotut neuvot.
Hetkinen? Enhän mä ole oikeastaan edes kommentoinut tässä mitään, saati sitten torpannut. Mulla ei ole yhtään ylimääräistä rahaa, ei oikeasti yhtään. Toimeentulotuen perusosasta menee 200 euroa kuukausittain velkojen maksuun. Siitä voit itse laskea onko varaa lähteä vaellusreissulle, hankkia kuntosalijäsenyys, kansalaisopiston kurssi ja maalausvälineet. Ja onko edes järkevää laittaa näihin rahaa vai olisiko fiksumpaa sijo
Yritä löytää hyvä mies itsellesi. Mies, joka rakastaa sinua, haluaa tehdä elämästäsi helpompaa. Hän tulee olemaan antelias sinua kohtaan ja haluaa investoida ja panostaa sinuun rahallisesti. Oli hänen resurssit mitkä vaan, hän panostaa sinuun sillä tasolla, mihin hän taloudellisesti pystyy, sillä hän haluaa nähdä sinut onnellisena ja stessittömänä. Mies haluaa tuntea itsensä tarvituksi. Hän haluaa tietää, että pystyy antamaan sinulle jotain ja tuomaan lisäarvoa elämääsi. Kun sinulla on naisena hyvä ja rakastava mies elämässäsi, sinun elämäsi helpottuu. Sinulle jää aikaa ja rahaa omiin harrastuksiisi ja muutenkin kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. Nyt kuulostaakin siltä, että sinä tarvitset rakkautta ja hyvän miehen elämääsi. Ja jos löydät hyvän miehen, muista myös olla hyvä häntä kohtaan!
Oleko mies? Kuulostat vähän mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Oleko mies? Kuulostat vähän mieheltä.
Ja minkä ikäinen olet?
Opinrolainalla me muutkin tutkintomme olemme suorittaneet.
Ei vauva palstalla kannata ainakaan nillittää.
Vierailija kirjoitti:
Opinrolainalla me muutkin tutkintomme olemme suorittaneet.
Ja ajattelit, että opintolainaa saa ihan rajattomasti? Myös silloin, kun kaikki opintotukikuukaudet on käytetty?
Olet varmaankin mies. Sinun saamattomuus ei ikävä kyllä vetoa naissukupuoleen. Nyt laitat elämäsi edes hiukan raiteilleen, niin joku nainenkin sinusta kiinnostuu. Nyt siis teet sen isoimmain ponnistuksen, poistut mukavuusalueeltasi, hankit työn, vähän säästöjä ja auton. Sitten, vuoden parin päästä lataat deittiapin uutena miehenä.
Ja sitten kun saat rakkautta naiselta, niin kaikki muu elämässäsi luonnistuu sen jälkeen kuin itsestään. Sitten huomaat elämälläsi ja työnteollasi olevan merkitys. Menet mielelläsi töihin tekemään rahaa, kun kotona odottaa viehättävä vaimo pulla uunissa.
Vierailija kirjoitti:
Alkukipinä työllistymiseen vai mihin?
Ap
Elämään, muutokseen, elämäniloon ja tekemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaankin mies. Sinun saamattomuus ei ikävä kyllä vetoa naissukupuoleen. Nyt laitat elämäsi edes hiukan raiteilleen, niin joku nainenkin sinusta kiinnostuu. Nyt siis teet sen isoimmain ponnistuksen, poistut mukavuusalueeltasi, hankit työn, vähän säästöjä ja auton. Sitten, vuoden parin päästä lataat deittiapin uutena miehenä.
Ja sitten kun saat rakkautta naiselta, niin kaikki muu elämässäsi luonnistuu sen jälkeen kuin itsestään. Sitten huomaat elämälläsi ja työnteollasi olevan merkitys. Menet mielelläsi töihin tekemään rahaa, kun kotona odottaa viehättävä vaimo pulla uunissa.
En ole mies enkä saamatonkaan :D
Ap
Norjassa kalanjalostuslaitoksille pääsee töihin ilman mitää aiempaa kokemusta tai norjan kielen taitoa. Upeat maisemat, kansainvälinen työporukka, ulkoilmaa, rahaa.. Mikä estää?
Pohjoisessa etsitään kausityöntekijöitä koko ajan. Esim rinnevalvojiksi ja kunnostajiksi ei vaadita mitään aiempaa pätevyyttä. Jos sulla on tekniikan alan koulutusta niin siitä saattaa olla jopa etua kun ymmärrät vaikka hissitekniikan toimintaa ja voit oppia helpommin ratkaisemaan teknisiä ongelmia.
Avainsana on verkostoituminen. Kotona et tapaa ketään tai kohtaa mitään asiaa mikä avaisikin sulle uusia tilaisuuksia ja näkymiä tulevaisuuteen. Olet nyt juuttunut ajatukseen, että sinun täytyy löytää se maanmittaajan tai elektroniikkasuunnittelijan paikka sieltä Kauhavalta, mutta kokemusta vailla et tule sitä saamaan, mistään. Näköalattomuus on ongelmasi, ollut jo pitkään, eikä se että maailma olisi sulle jotenkin kääntänyt selkänsä.
Vierailija kirjoitti:
Norjassa kalanjalostuslaitoksille pääsee töihin ilman mitää aiempaa kokemusta tai norjan kielen taitoa. Upeat maisemat, kansainvälinen työporukka, ulkoilmaa, rahaa.. Mikä estää?
Ja työttömänä on kaikki aika maailmassa opiskella norjan perusteet vaikka duolingosta..
Opiskele työvoimapoliittisessa koulutuksessa joku perustutkinto. Putki- tai sähköasentajaksi? Sopii teknisen tutkinnon päälle ja vähän erikoisemmallekin persoonalle.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi lähteä yhtäkkiä Norjaan, jos on täysin rahaton? Maksaako työnantaja matkaliput?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi lähteä yhtäkkiä Norjaan, jos on täysin rahaton? Maksaako työnantaja matkaliput?
Maksaa. Ja järjestää majoituksen. Näistä löytää tietoa ihan netistä kun vaan käyttää aikaa etsimiseen. Aikaa luulisi nyt olevan tutkia eri mahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä oletko ap, ehkä et, mutta huomaatko asenteesi? Jos on kovasti tahtoa, niin keinot kyllä löytyy. Innostunut mieli näkee mahdollisuuksia siellä missä muut eivät.
Hetkinen? Enhän mä ole oikeastaan edes kommentoinut tässä mitään, saati sitten torpannut. Mulla ei ole yhtään ylimääräistä rahaa, ei oikeasti yhtään. Toimeentulotuen perusosasta menee 200 euroa kuukausittain velkojen maksuun. Siitä voit itse laskea onko varaa lähteä vaellusreissulle, hankkia kuntosalijäsenyys, kansalaisopiston kurssi ja maalausvälineet. Ja onko edes järkevää laittaa näihin rahaa vai olisiko fiksumpaa sijoittaa vaikka avoimen yliopiston opintoihin.
Ap