Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksikää mulle joku suunta elämässä. Töihin ei pääse ja opiskeluun ei ole rahaa

Vierailija
29.12.2025 |

Yksi korkeakoulututkinto suoritettuna ja opintolainat maksamatta. 

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tämä ihmiselämä on vain illuusio. Ota rauhassa, nauti ulkoilmasta ja lue vaikka kirjoja.

Vierailija
42/53 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita uusi harrastus: patikoiminen. Oon itse niin into piukeana tästä mun uudesta harrastuksesta 😊 Parasta, parasta, parasta. Mietin jo mitkä kaikki luonnonpuistot haluan käydä testaamassa ekana ja mitkä paikat kiinnostaisi ulkomailla. Saa ajatukset pois somesta ja tästä pinnallisesta maailmasta. Metsäterapia on parasta. N33

Onko tämä mielestäsi halpa harrastus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloita uusi harrastus: patikoiminen. Oon itse niin into piukeana tästä mun uudesta harrastuksesta 😊 Parasta, parasta, parasta. Mietin jo mitkä kaikki luonnonpuistot haluan käydä testaamassa ekana ja mitkä paikat kiinnostaisi ulkomailla. Saa ajatukset pois somesta ja tästä pinnallisesta maailmasta. Metsäterapia on parasta. N33

Huomattavasti halvempaa kuin se, että olet viiden vuoden päästä samassa tilanteessa ja vuodet ovat vain lipuneet ohitsesi. En muista koska viimeksi olisin innostunut jostain näin kovasti. Aloituskustannukset ovat maltilliset: vaelluskengät ja säänmukainen vaatetus. Autolla tai julkisilla lähiluontoon retkelle. Eväät ja avoin mieli mukaan. Kun kunto ja innostus kasvaa, niin sitä alkaa miettimään mitä elämältään oikein tahtoo. Mieli kirkastuu ja alkaa nähdä mahdollisuuksia. Onnea matkaan ja jänkhällä nähdään! <3 N33 

Vierailija
44/53 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaa Pokerii.

Stubastianpokerin esimerkkii noudattaen 100 000 € vuodessa pokeril.

Vierailija
45/53 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala juomaan..

Vierailija
46/53 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri, mutta ei sen tarvitse kalliskaan olla. Riippuu mistä tykkää. Olen ollut ikäni työtön mutta myös retkeillyt paljon. Lopulta makuupusseihin on mennyt yhteensä alle 400, telttoihin 250, riippumattoon muutama kymppi jne ja nämä ~20v aikana. 

Ja olen käynyt todella pitkänkin vaelluksen, siinä meni eniten tarpeeksi kevyisiin ruokiin kun en jaksanut askarrella kaikkea itse -ja kenkiin (joita kyllä käytän muutenkin ja ovat kestäneet kohta nelisen vuotta siedettävästi). 

Ihmiset suhtautuvat joskus johonkin kesäiseen keski-suomen vaellukseen kuin sinne kuusen vierelle kuolisi kuin Everestille ikään 😐

Kuinkahan on pärjätty 80-luvulla luonnossa kun jo päiväretkelle tarvitsee kahdella tonnilla kettulogon varusteita.....

Vierailija
47/53 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta hyvä sorkkarauta, voimaleikkurit, akkukulmahiomakone, akkupuukkosaha, tummat ulkoiluvaatteet, ohuet asentajankäsineet ja hiihtomaski/komandopipo.

Ostoksien jälkeen alat iltatöihin.

Vierailija
48/53 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasen. 

Vierailija
49/53 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala myymään perssettä, siinä tapaa monenlaisia mielenkiintoisia ihmisiä.

Vierailija
50/53 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomattavasti halvempaa kuin se, että olet viiden vuoden päästä samassa tilanteessa ja vuodet ovat vain lipuneet ohitsesi. En muista koska viimeksi olisin innostunut jostain näin kovasti. Aloituskustannukset ovat maltilliset: vaelluskengät ja säänmukainen vaatetus. Autolla tai julkisilla lähiluontoon retkelle. Eväät ja avoin mieli mukaan. Kun kunto ja innostus kasvaa, niin sitä alkaa miettimään mitä elämältään oikein tahtoo. Mie

Ei paljoa lohduta, että harrastaminen on halvempaa kuin vuosien lipuminen ohi, jos ei vaan yksinkertaisesti ole senttiäkään ylimääräistä rahaa, autosta puhumattakaan. Mä olen pitkäaikaistyötön...

Ap

Vierailija
51/53 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala myymään perssettä, siinä tapaa monenlaisia mielenkiintoisia ihmisiä.

Millaisia mielenkiintoisia ihmisiä olet tavannut?

Vierailija
52/53 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei paljoa lohduta, että harrastaminen on halvempaa kuin vuosien lipuminen ohi, jos ei vaan yksinkertaisesti ole senttiäkään ylimääräistä rahaa, autosta puhumattakaan. Mä olen pitkäaikaistyötön...

Ap"

Kai sulla jotkut kengät ja ulkovaatteet on? Tosiasia on, ettei tässä maailmassa pärjää täysin ilman rahaa. Jostain on kuitenkin saatava se motivaatio nousta sängystä ylös. Jos sulla ei oo perhettä jne, niin helpompi myös muuttaa työn perässä muualle. En pysty tarjoamaan oikotietä onneen kenellekään (enkä itsellenikään) mutta jostain on aloitettava. Itse luen tällä hetkellä Frank Martelan "Älä etsi onnea". Kirjastossa käyminen ainakin on ilmaista. Tsemppiä! N33

Vierailija
53/53 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla joku taito jonka olet aina halunnut oppia, mutta olet ajatellut että olet jo liian vanha, etkä siksi voi enää opetella sitä? Onko se esimerkiksi baletti? tanssi? luistelu? voimistelu? pilates? koripallo? piirtäminen? laulaminen? ranskan kieli? neulonta? ompelu? kukkasidonta? akryylikynsien laittaminen? joku muu? 

Nyt heti googletat missä paikkakunnallasi järjestetään aikuisille vaikka niitä luistelun tai ranskan kielen alkeiskursseja. Ja jos olet budjetilla, katso työvänopiston tarjoamat kurssit - nämä ovat usein jo edullisia alun alkaenkin, mutta saa vielä tuntuvan 50 % työttömyysalennuksenkin.  Sillä sinä et ole liian vanha oppimaan. Siellä alkeiskursseilla on myös muita ikäisiäsi aikuisia, jotka ovat samassa lähtökohdassa kuin sinä. 

Sitten tilaat netistä (esim vinted) tai menet kaupungille ostamaan uuteen harrastukseesi tarvittavat välineet, kuten luistimet, koripallon, urheiluvaatteita, joogamaton ja joogamattolaukun, jumapullon, tai vaikka piirrustuspaperia ja kyniä ja pensseleitä. 

Sitten omistat aikasi tämän uuden taidon oppimiseen. Muutaman vuoden päästä sinulta onnistuu jo spagatit ja piruetit, osaat piirtää tai maalata kauniita kukkia ja maisemia, osaat sitoa upeita kukkakimppuja, osaat neuloa upeita lapasia tai virkata huiveja, osaat laittaa kynsiä niin hyvin, että voit alkaa sivutoimiseksi yrittäjäksi, tai voit vaikka alkaa vetämään omia joogakursseja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän