Keksikää mulle joku suunta elämässä. Töihin ei pääse ja opiskeluun ei ole rahaa
Yksi korkeakoulututkinto suoritettuna ja opintolainat maksamatta.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Tee vapaaehtoistöitä. Etsi harrastuksia.
Ja menetä työttömyyspäivärahasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja menetä työttömyyspäivärahasi.
...ja sen jälkeen eletään Pyhällä Hengellä. Tai fotosynteesillä.
Aloita uusi harrastus: patikoiminen. Oon itse niin into piukeana tästä mun uudesta harrastuksesta 😊 Parasta, parasta, parasta. Mietin jo mitkä kaikki luonnonpuistot haluan käydä testaamassa ekana ja mitkä paikat kiinnostaisi ulkomailla. Saa ajatukset pois somesta ja tästä pinnallisesta maailmasta. Metsäterapia on parasta. N33
Harrastaminen. Shamaani. Kirjailija. Amis aikuispuoli, iltaisin. Sukulaisen tai somen apu pääsyyn.
Kyselet tutuilta pimeitä töitä näin aluksi Yritä säästä rahaa. Kyllä joku mummo voi tarvita lumenkolaus apua joten laita ilmoitus johonkin ilmoitustaululle. Niin minä tein joskus ja sain työkeikkoja josta sain raha käteen.
Noo äispän kainaloon edelleen. Ei muuta vaihtoehtoa.
Suomessa opiskelu on onneksi ilmaista, jos et saa lainaa niin voit opiskella työmarkkinatuella tai toimeentulotuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä alan korkeakoulututkinto sinulla on? Mitä osaat? Minkälainen ihminen olet?
En ole ap. Mutta minulla on di- ja ktm- tutkinto. En osaa oikeaan mitään. Ihmisenä olen rauhallinen ja introvertti.
Perusta firma yhdessä jonkun ekstrovertin kanssa. Pidätte ensin brainstorming-session, jossa listaatte kaikki hulluimmatkin ideat. Ainoa sääntö on, että mitään ei saa suodattaa. Siitä lähdette sitten karsimaan ja jalostamaan.
Mulla samoin tekniikan alan korkeakoulututkinto ja nyt sitten jäin työttömäksi sillä eroituksella että olen niin vanha etten varmaan enää töihin pääse.
Vierailija kirjoitti:
Mulla samoin tekniikan alan korkeakoulututkinto ja nyt sitten jäin työttömäksi sillä eroituksella että olen niin vanha etten varmaan enää töihin pääse.
Etsi/tunnista arkinen ongelma, johon keksit ratkaisun. Sitten myy ratkaisusi tai jalosta siitä yritys. Riippuen vähän siitä, minkälainen persoona olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko se suunta olla ylöspäin?
Ei tästä pitkäaikaistyöttömyydestä ainakaan alaspäin enää pääse.
Ap
Ensivuonna pääsee kun toimeentulotukea leikataan ja muut tuet jäädytetty ja hinnat nousee.
Uusi suuntasi on itää kohti, siitä vain rajan yli ja soitellaan....
Vierailija kirjoitti:
Suomessa opiskelu on onneksi ilmaista, jos et saa lainaa niin voit opiskella työmarkkinatuella tai toimeentulotuella.
Ei kyllä toimeentulotukea saa kuin korkeintaan 50 % alennettuna eikä sillä elä.
Vierailija kirjoitti:
Kai sinulla on jotain muutakin tarjottavaa kuin ikäsi?
Laboratorioanalyytikko, siinä tutkinto jolla ei oikeesti pääse töihin ja syö kaikki korkeakoulu opintotuki kuukaudet. Ymmärrän
Mulla sama jutut. miten töitä voi saada jostain Euroopasta?
Vierailija kirjoitti:
Työtön ei saa tehdä vapaaehtoistyötä tai menettää työttömyyskorvauksen.
Affiliate markkinoinnilla voisit elättää itsesi.
Vierailija kirjoitti:
Lähde pois. Kierrä maailmaa ja nauti.
Kävellen.