Olenko ainoa joka on vähän järkyttynyt siitä ettei suurin osa vanhemmista käy katsomassa keskoslapsiaan sairaalassa?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo nyt outoa, jos on totta. En olisi pystynyt olemaan erossa omasta vauvasta. Mies olisi saanut olla pois töistä hoitamassa vanhempia lapsia.
Keskonenhan voi joutua olemaan sairaalassa jopa useita kuukausia. Tuskin kukaan saa ainakaan palkallista vapaata niin pitkäksi aikaa.
Sitten otetaan palkatonta. Lapsi menee rahan edelle.Jeesus sentään. Suomessa on sekä äitiys- että isyysvapaa, lisäksi hoitovapaat, sairaan lapsen hoitovapaa yms. Kukaan ei joudu ottamaan palkatonta hoitaakseen omaa vastasyntynyttä lastaan.
Varsin suppea näkemys, ihan kuin kaikilla ihmisillä olisi työ, josta noin vaan otetaan vapaata. Esim. maatiloilla eläimet vaatii säännöllistä hoitoa päivittäin, eikä muitakaan töitä voi niin vaan jättää viikoiksi hoitamatta.
Meidän keskosemme oli 1200 km päässä. Ensimmäisen viikon olimme mies ja minä siellä lähes koko ajan. Sitten miehen piti lähteä kotiin muiden lasten kanssa. Minäkin lähdin kotiin kolmannella viikolla, olin viikon, tulin sairaalaan taas viikoksi, sitten kotiin jne. Välillä oli mies sairaalassa, välillä minä, välillä vauva hoitajien kanssa. Tätä kesti 1.5 kk ja sitten vauva pääsi lähemmäs sairaalaan 320km päähän ja mummot ja papat tulivat apuun ja aina oli joku vauvan kanssa. Tätä kesti puoli vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo nyt outoa, jos on totta. En olisi pystynyt olemaan erossa omasta vauvasta. Mies olisi saanut olla pois töistä hoitamassa vanhempia lapsia.
Keskonenhan voi joutua olemaan sairaalassa jopa useita kuukausia. Tuskin kukaan saa ainakaan palkallista vapaata niin pitkäksi aikaa.
Venäjällä? Suomessa on sellainen asia kuin äitiysloma eli palkallinen vapaa.Luehan kommentti, johon on vastattu. Joku sanoi, että miehen olisi pitänyt olla pois töistä hoitamassa muita lapsia ja äiti olisi keskittynyt täysin hoitamaan keskosta.
No miksi ei? Äiti saa vanhempainpäivärahaa ja mies saa olla pois töistä pakottavan perhetilanteen vuoksi.
Luehan kommentti, johon on vastattu. Joku sanoi, että miehen olisi pitänyt olla pois töistä hoitamassa muita lapsia ja äiti olisi keskittynyt täysin hoitamaan keskosta.