Christian pojan nimeksi?
Haluaisin antaa kristinuskoon viittaavan nimen kun uskovainen olen. Vaikuttaako nimi liikaa apostolin nimeltä?
Kommentit (17)
Miksi ei Kristian? Mikä vika suolen kielessä ja suomenkielisessä kirjoitusasussa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei Kristian? Mikä vika suolen kielessä ja suomenkielisessä kirjoitusasussa?
Tämä. Ja aina saa olla korjaamassa, että nimi alkaa C:llä, ei K:lla. No jos haluaa kiusata lastaan, niin mikäs siinä.
Paavali kuulostaa apostolin nimeltä. Christian nimistä apostolia en kyllä muista.
Suomessa kun ollaan niin mielummin Khristian tai ihan vaan Kristian
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ja aina saa olla korjaamassa, että nimi alkaa C:llä, ei K:lla. No jos haluaa kiusata lastaan, niin mikäs siinä.
Pohdin Christianta mahdollisesti toiseksi nimeksi... Julius Christiania olen pyöritellyt mielessä ja sen takia tämä kirjoitusasu. Ei tarvitsisi asua korjailla.
Vierailija kirjoitti:
Jesus on paljon parempi
Jesulius vielä parempi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole enää nykyisin mikään este. Käypä katsomassa monien koulujen ja päiväkotien lasten nimilistaa. Tuo Christian on vielä helppo nimi. Enkä ole huomannut, että lapsia kiusattaisiin noiden nimien vuoksi. Esim. omassa asuinportaikossa on 12 huoneistoa, kolmessa ovessa suomalainen sukunimi. Useimmilla useita lapsia. Juuri kenenkään etunimeä en osaisi kirjoittaa oikein vaikka nimet tiedänkin.
Käytännössä sitten Krisu tai Krisse.
Paska idea, nimeä suoraan vaikka jeesukseksi
Ja jos tyttö niin Cristal. Paitsi sitten tulee mielleyhtymiä rikkoontuneeseen lasiin, kristalliyö, juu..talaiset. Aina tulee jotain mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohdin Christianta mahdollisesti toiseksi nimeksi... Julius Christiania olen pyöritellyt mielessä ja sen takia tämä kirjoitusasu. Ei tarvitsisi asua korjailla.
Mulle Juliuksesta tulee mieleen vaan Julius Ceasar, joka ei ollut kristittyä nähnytkään.
Christian on kaunis ja kansainvälinen nimi.