Kristittyjä täällä?
Mitä tehdä, mikäli talossa on jokin dem. ilmiö, jonka havaitsevat talossa vierailevat ihmiset kaikki?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa ei ole yliluonnollisia demoneja, yms. muita henkiolentoja, joten tuo on pakanallista hölynpölyä.
Alapeukuttajat osaavat varmaan näyttää minulle jakeet, missä niitä muka on. :)
Kaikki ne lukuisat jakeet, joissa kerrotaan riivaajista, niiden vaikutuksesta ja karkotuksesta. Niin ja Jobin kiusaaja oli henkiolento Saatana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa ei ole yliluonnollisia demoneja, yms. muita henkiolentoja, joten tuo on pakanallista hölynpölyä.
Oho, lueppa paremmin! ( Tosiaan et ilmeisesti ole lukenut Raamattua lainkaan).
Osaan lukea Raamattua hepreaksi, arameaksi ja kreikaksi. Pystytkö samaan? :)
Minulle riittää ihan suomi ja englanti. Tärkeintä on luetun ymmärtäminen ja sisäistäminen.
Ei kuule riitä, etenkin kun lukemasi on väärin käännetty, kuten usein on. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ne lukuisat jakeet, joissa kerrotaan riivaajista, niiden vaikutuksesta ja karkotuksesta. Niin ja Jobin kiusaaja oli henkiolento Saatana.
Jumalahan itse lähetti enkelinsä koettelemaan Jobia. Enkeliä kutsutaan heprean sanalla satan, mikä tarkoittaa vastustajaa eikä ole erisnimi. Raamatussa ei ole mitään hahmoa nimeltä Saatana. Tämä on myöhempää teologista väärintulkintaa. Suosittelen lukemaan Jobin alun uudelleen. :) Jo uskot ns. demoneihin, ovatko nekin sitten Jumalan lähettämiä, kuten Jobissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä tulee riivattuihin ihmisiin esimerkiksi Uudessa Testamentissa, kyseessä on mielenhäiriö eikä jonkun pakanallisen henkiolennon vaikutus. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, lueppa paremmin! ( Tosiaan et ilmeisesti ole lukenut Raamattua lainkaan).
Osaan lukea Raamattua hepreaksi, arameaksi ja kreikaksi. Pystytkö samaan? :)
Varmasti, joo ; )
Kouluttautuneisuus saattaa herättää ihmetystä kouluttamattomissa ihmisissä. :)
Evankeliumeissa Jeesus häätää ihmisistä pahoja henkiä.
Tosin tuohon aikaan ihan fyysisiä sairauksia pidettiin henkien aiheuttamina, esim. epilepsia
Raamatusta löytyykin ilmiselvä kuvaus epilepsiasta, "mykästä hengestä"
sos.dem. -ilmiöt ovat haitallisia valtio- ja kuntatasolla. Yksilötasolla ihmisen mieli korruptoituu: venäjä näyttäytyy ihanteena ja johtotähtenä. Käsi alkaa hamuamaan toisten taskuja. Kieli muuttuu kaksihaaraiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalahan itse lähetti enkelinsä koettelemaan Jobia. Enkeliä kutsutaan heprean sanalla satan, mikä tarkoittaa vastustajaa eikä ole erisnimi. Raamatussa ei ole mitään hahmoa nimeltä Saatana. Tämä on myöhempää teologista väärintulkintaa. Suosittelen lukemaan Jobin alun uudelleen. :) Jo uskot ns. demoneihin, ovatko nekin sitten Jumalan lähettämiä, kuten Jobissa?
Saatana on langennut enkeli. Oli alunperin enkeli, joka rupesi kapinoimaan Jumalaa vastaan, ja halusi olla kun Jumala. Jumala karkoitti tämän enkelin luotaan, ja tuosta langenneesta enkelistä tuli Saatana.
Markus 5
Jeesus Gerasan alueella
He tulivat toiselle puolen järveä Gerasan alueelle. Heti kun Jeesus nousi veneestä, häntä vastaan tuli hautaluolista mies, jossa oli saastainen henki. Mies asusti haudoissa, eikä kukaan pystynyt enää köyttämään eikä kahlehtimaan häntä. Monet kerrat hänet oli kahlittu sekä käsistä että jaloista, mutta hän oli särkenyt kahleet ja katkonut köydet, eikä kukaan kyennyt hillitsemään häntä. Kaiket päivät ja yöt hän oleskeli haudoissa ja vuorilla, huusi ja runteli itseään kivillä. Kun hän nyt kaukaa näki Jeesuksen, hän tuli juosten paikalle, heittäytyi maahan hänen eteensä ja huusi kovalla äänellä: Mitä sinä minusta tahdot, Jeesus, Korkeimman Jumalan poika? Jumalan tähden, älä kiduta minua! Jeesus näet oli jo käskemässä saastaista henkeä lähtemään miehestä. Mikä sinun nimesi on? Jeesus kysyi, ja sai vastauksen: Legioona, sillä meitä on monta. Henget pyysivät ja rukoilivat, ettei Jeesus ajaisi niitä pois siltä seudulta.
Lähistöllä oli vuoren rinteellä suuri sikalauma laitumella. Pahat henget pyysivät Jeesukselta: Päästä meidät sikalaumaan, anna meidän mennä sikoihin. Hän antoi niille luvan. Silloin saastaiset henget lähtivät miehestä ja menivät sikoihin, ja lauma syöksyi jyrkännettä alas järveen. Sikoja oli noin kaksituhatta, ja ne hukkuivat kaikki.
Sikopaimenet lähtivät pakoon ja kertoivat kaikesta tästä kaupungissa ja kylissä. Ihmisiä lähti katsomaan, mitä oli tapahtunut. He tulivat Jeesuksen luo ja näkivät pahojen henkien vaivaaman miehen istuvan siellä. Mies, jossa oli ollut legioona henkiä, istui vaatteet yllään ja täydessä järjessään. Tämä sai heidät pelon valtaan. Paikalla olleet kertoivat heille, mitä pahojen henkien vaivaamalle oli tapahtunut ja kuinka sikojen oli käynyt. Silloin kaikki alkoivat pyytää, että Jeesus poistuisi siltä seudulta.
Kun Jeesus nousi veneeseen, pahoista hengistä vapautunut pyysi saada jäädä hänen seuraansa. Jeesus ei siihen suostunut vaan sanoi hänelle: Mene kotiisi omaistesi luo ja kerro tästä suuresta teosta, jonka Herra on armossaan sinulle tehnyt. Mies lähti ja alkoi Dekapoliin alueella julistaa, mitä Jeesus oli tehnyt hänelle. Kaikki olivat ihmeissään.
Vierailija kirjoitti:
Tosin tuohon aikaan ihan fyysisiä sairauksia pidettiin henkien aiheuttamina, esim. epilepsia
Jokatapauksessa kohteet paranivat.
Jeesus julisti että hänen seuraajansa ( elävässä uskossa olevat) pystyvät karkoittamaan demoneita.
Vierailija kirjoitti:
Silloin vastasi eräs mies kansanjoukosta hänelle: "Opettaja, minä toin sinun tykösi poikani, jossa on mykkä henki. >> Jakeen lisätiedot
9:18 Ja missä vain se käy hänen kimppuunsa, riuhtoo se häntä, ja hänestä lähtee vaahto, ja hän kiristelee hampaitaan; ja hän kuihtuu. Ja minä sanoin sinun opetuslapsillesi, että he ajaisivat sen ulos, mutta he eivät kyenneet."
9:19 Hän vastasi heille sanoen: "Voi, sinä epäuskoinen sukupolvi, kuinka kauan minun täytyy olla teidän luonanne? Kuinka kauan kärsiä teitä? Tuokaa hänet minun tyköni."
9:20 Niin he toivat hänet hänen tykönsä. Ja heti kun hän näki Jeesuksen, kouristi henki häntä, ja hän kaatui maahan, kieritteli itseään, ja hänestä lähti vaahto.
9:21 Ja Jeesus kysyi hänen isältään: "Kuinka kauan aikaa tätä on hänessä ollut?" Niin hän sanoi: "Pienestä pitäen.
9:22 Ja monesti se on heittänyt hänet milloin tuleen, milloin veteen, tuhotakseen hänet. Mutta jos sinä jotakin voit, niin armahda meitä ja auta meitä."
9:23 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Jos voit!' Kaikki on mahdollista sille, joka uskoo".
9:24 Ja heti lapsen isä huusi ja sanoi: "Minä uskon; auta minun epäuskoani".
9:25 Mutta kun Jeesus näki, että kansaa riensi sinne, nuhteli hän saastaista henkeä ja sanoi sille: "Sinä mykkä ja kuuro henki, minä käsken sinua: lähde ulos hänestä, äläkä enää häneen mene".
9:26 Niin se huusi ja kouristi häntä kovasti ja lähti ulos. Ja hän kävi ikäänkuin kuolleeksi, niin että monet sanoivat: "Hän kuoli".
9:27 Mutta Jeesus tarttui hänen käteensä ja nosti hänet ylös. Ja hän nousi.
9:28 Ja kun Jeesus oli mennyt huoneeseen, niin hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä eriksensä: "Miksi emme me voineet ajaa sitä ulos?"
9:29 Hän sanoi heille: "Tätä lajia ei saa lähtemään ulos muulla kuin rukouksella ja paastolla".
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti uskovainen pappi paikalle.
Ota yhteyttä lähimpään katoliseen kirkkoon. Heillä on kokemusta ja koulutusta asiaan eivätkä jätä sinua oman onnesi nojaan.
Vierailija kirjoitti:
Matteus 4 : Saatana koettelee Jeesusta erämaassa.
Nyt on niin monta kertaa mainittu että elävä usko tarvitaan. Miten saan sen? Mistä aloittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti uskovainen pappi paikalle.
Ota yhteyttä lähimpään katoliseen kirkkoon. Heillä on kokemusta ja koulutusta asiaan eivätkä jätä sinua oman onnesi nojaan.
Katolilaisuus on suurilta osin harhaoppi. Täynnä EI Raamatullisia asioita!
T. Uudestisyntynyt kristitty
Lääkitys olisi hyvä saada ihan ensimmäisenä kohdilleen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on niin monta kertaa mainittu että elävä usko tarvitaan. Miten saan sen? Mistä aloittaa?
Jumala antaa uskoa lahjana ihmiselle. Ihminen uudestisyntyy Pyhästä Hengestä ja tulee pelastavaan, elävään uskoon, antaa elämänsä Jeesukselle .Pyhä Henki ohjaa uskovaa ja uskova elää Jumalan tahdon mukaista elämää, tekee parannuksen.
Pysähdy Jumalan eteen, rukoile että saisit ottaa uskoa vastaan. Etsi, lue Raamattua , vaikkei sitä pystyy kovinkaan hyvin ymmärtämään jos ei ole elävässä uskossa.
Kehotan lukemaan ensin Johanneksen evankeliumi.
Kaikkea Hyvää!
Minulle riittää ihan suomi ja englanti. Tärkeintä on luetun ymmärtäminen ja sisäistäminen.