Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä, miksi mies jätti minut.

Vierailija
29.12.2025 |

En ehkä koskaan saa sitä selville. Selitti empaattisesti ja ystävällisesti kaikenlaista, että vika ei ole minussa ja olen ihana ja rakastaa minua jne. Suhde kesti melkein 20 vuotta ja meillä meni mielestäni hyvin.

Ajattelin tietysti, että oli rakastunut toiseen, mutta nyt erosta jo kohta vuosi eikä vieläkään ole uutta naista näkynyt eivätkä lapsetkaan sellaisesta puhuneet.

Olen ollut koko vuoden erosta ihan hajalla ja tämä ensimmäinen joulu oli kaikkein pahin, kun lapset viettivät sen isänsä kanssa meidän yhdessä rakentamalla mökillä, joka jäi miehelle.

Joskus toivon, että olisi edes se toinen nainen. Ei tästä uskalla lähteä uuteen suhteeseen ikinä, kun ei saa tietää,  missä meni vikaan.

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ne jaksaa keksiä tekosyitä ja valheita toisesta naisesta että ei vahingossakaan tarvi myöntää että itse oli niin kauhea että ajoi miehen pois. 

Naiset vs. vastuun kantamine omista teoista ja puheista....

Vierailija
62/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin esiteltiin uusi nainen vasta vuosi eron jälkeen. Kaikki merkit toisesta naisesta oli koko ajan. Laskin yksyhteen monta juttua, vihjettä ym., ja olen täysin vakuuttunut siitä, että olivat yhdessä tai ainakin tutustuivat toisiinsa kun olimme vielä yhdessä. (Mm. yhteinen työprojekti ja yhteinen ystävä, jonka kanssa oli paljon tekemisissä silloin). Oh well, samapa tuo. Mielellään olisin ollut edes totuuden arvoinen. Nyt on vain "hölmö" olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroaminen ottaa koville kaikkia, joiden tunne-elämä on normaali.  Personaallisuushäiriöiset jatkavat elämäänsä kuin mitään ei olisikaan.

Se, mikä ei tapa, vahvistaa. On täysin neitimäistä itkeä pikkuasioiden vuoksi. 

Minunkin mielestäni on outoa jos ero ottaa niin koville että vielä viikkojenkin jälkeen surettaa. Miten tälläiset ihmiset pääsevät yli lähimmäisen kuolemasta? Vai olisiko tälläisille ihmisille helpompaa, kun kumppani kuolisi.

Psykopaateille tunteet on tunnetusti outo käsite. 

En ihan ymmärrä. Kuka on psykopaatti? Ihmiset joiden on helpompaa kohdata kumppanin kuolema kuin ero vai?

Vierailija
64/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naispuoliselle tuttavalleni kävi just samoin. Yhtäkkiä pitkän avioliiton jälkeen lähes eläkeikäinen mies halusi erota. Mies ei oikein osannut kertoa syytä. 

Heillä oli yhteiset jo aikuiset lapset, yhdessä ostettu talo ja piha, jota etenkin vaimo oli laittanut vuosikymmenten aikana. Mies oli vielä sitä tyyppiä, että ei ottanut paljon osaa perhe-elämään, ei siivonnut, eikä osannut laittaa itse ruokaakaan. Nainen oli se aktiivinen pariskunnasta, teki ja hoiti kaiken, pyöritti omaa yritystään, piti yhteyttä lapsiin, ulkoilutti koiran, yms. Mies kai enimmäkseen möllötti itsekseen tv:n edessä.

Erossa tämä mies halusi ehdottomasti jäädä yksikseen isoon kotitaloon asumaan. Naisen oli sitten pakko ostaa uusi asunto itselleen. Hän muutti ihan eri kaupunkiinkin. 

Nyt usea vuosi erosta pariskunnan välit ovat hyvät, miehellä ei ole uutta kumppania. Mies on nyt opetellut vähän laittamaan ruokaa itselleen. Ei osaa edelleenkään sanoa miksi halusi eron, ihmettelee sitä itsekin. 

Että tämmöinen tositapaus. 

Vierailija
65/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pari suhdetta katkaissut jättämällä naisen ja molemmilla kerroilla olen saanut mitä.ihmeellisempia syyttelyitä ja kuulla kuinka minulla oli toinen nainen. Totuus oli kuitenkin se että nämä naiset oli aivan kauheita minua kohtaan mikä oli syynä että jätin

Vierailija
66/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuitenkin oli pientä nalkutusta ja pihtausta. Mietippä hetki vielä

Miehet ei IKINÄ lähde tyhjän päälle tuollaisen takia. Aina niillä on uusi katsottuna jos lähtevät. 

Niin ihmeellistä kuin se onkin. Itse olen sivusta seurannut senpäiväisiä nalkutus-ja-pihtaus -liittoja, ja ei miehet niistä lähde. Ei vaan lähde. 

Sehän siinä on, että oikeasti hyvät miehet ei eroa oikein millään, niitä saa kohdella aivan kauhistuttavan huonosti, mutta eivät riko valojaan. Ne, joilla on pettäjän luonto, ovat ainoita jotka lähtevät. 

Ja tietysti petetyksi tulleet. 

Vierailija
67/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusi säilyttää vapauden tunteen? Ota ja omista kulttuuri on henkeä salpaavan vahva. Huh, en ihmettele jos ihmiset tahtovat vetää henkeä. 

Vierailija
68/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen uhraa miehelle parhaat vuotensa tekemällä lapset. Ja sitten mies jättää jonkun toisen takia. Miehet on ahneita ja kiittämättömiä. Kyllä ilmankin pärjää.

Puolet avioliitoista kestää edelleen hautaan saakka, ja koska naisetkin niitä eroja hakee, on aika harhaista väittää että miehet säännönmukaisesti jättäisivät lastensa äidin. 

Vierailija
69/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei IKINÄ lähde tyhjän päälle tuollaisen takia. Aina niillä on uusi katsottuna jos lähtevät. 

Niin ihmeellistä kuin se onkin. Itse olen sivusta seurannut senpäiväisiä nalkutus-ja-pihtaus -liittoja, ja ei miehet niistä lähde. Ei vaan lähde. 

Sehän siinä on, että oikeasti hyvät miehet ei eroa oikein millään, niitä saa kohdella aivan kauhistuttavan huonosti, mutta eivät riko valojaan. Ne, joilla on pettäjän luonto, ovat ainoita jotka lähtevät. 

Eli kaikki tässäkin keskustelussa päinvastaista omasta elämästään kertoneet ovat valehtelijoita?

Ihan mielenkiinnosta, mitä oikein saavutat tuollaisella noin ilmiselvästi tosiasioiden vastaisella, täysin mustavalkoisella ja ehdottomalla maailmankuvalla? Tuntuuko maailma jotenkin turvallisemmalta, kun "tiedät" jo valmiiksi, että jokainen mies (ja jokainen nainen?) on täsmälleen samasta muotista ja tiedät heidän ajatuksensa ja tunteensa kysymättä ja tutkimatta?

Vierailija
70/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihtasit liian usein joten mies kyllästyi. 

Vierailija
71/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs psykologi joskus mainitsi, että erosta yllättyy yleensä se, jonka tarpeet täyttyivät parisuhteessa. 

On kyllä fiksusti lausuttu. Miksi se, jonka tarpeet täyttyvät, ylipäänsä haluaisikaan lähteä.?

Vierailija
72/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen uhraa miehelle parhaat vuotensa tekemällä lapset. Ja sitten mies jättää jonkun toisen takia. Miehet on ahneita ja kiittämättömiä. Kyllä ilmankin pärjää.

Unohdit lisätä, että ovat myös sikoja!

Vierailija
73/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kriteerisi "hyvälle miehelle" on se, että niitä saa kohdella kauhistuttavan huonosti, ilman että ymmärtävät lähteä toksisesta suhteesta?

Kuulostaa pirttihirmun logiikalta.

Vierailija
74/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lopun ikäni, kun mies, joka käytännössä osoitti puolisolleen vain halveksuntaa eikä selvästi edes pitänyt tästä, suri minulle ääneen miten ei oikein voi kuitenkaan erota, koska keneltä hän sitten saisi seksiä. Aika korutonta kertomaa miesten sielunelämästä. Vaikka kaikki tunteet olisivat kuolleet tai niitä ei edes olisi ollutkaan, mies voi surutta nauttia suhteen eduista ja harrastaa seksiä.

Niin että jos teillä on ollut seksiä ja mies silti lähti, hän löysi sitä muualtakin. Mies ei lähde tyhjän päälle, jos ei ole pakko. 

Me naiset emme oikeasti edes käsitä, että miehet usein pelaavat jollain aivan toisella logiikalla kuin me.

Vierailija
75/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei miehet yleensä noin vain lähde suhteesta ihan tyhjän päälle, vaikka rakkaus olisikin loppunut tai jotain. Heille ottaisi liian koville seksipalvelujen yms. loppuminen, joten usein jatkavat vaan naisen kanssa, joka ei enää sytytä tai kiinnosta. Monet parisuhteessa olevat miehet eivät todellakaan arvosta kumppaneitaan tai edes pidä heistä, kunhan on vaan joku nainen.

Yleensä on kyllä siis jo uusi nainen valmiina erotilanteissa. Ei kai sitä nyt niin vaikea ole edes pitää piilossa, jos haluaa.

Niin tästähän tulee sinulle sellainen itseään vahvistava uskomus. Tässäkin tapauksessa uskot vastoin AP:n kertomusta, että on siellä jossain piilossa joku toinen nainen. Ja niin tästäkin tapauksesta tulee sinulle vahvistus uskomuksellesi, ei vastaesimerkki. Huomaatko?

Mikä ongelma siinä on, jos mainitsen, miten asiat YLEENSÄ menevät ja mitä parisuhteissa olleet itse usein kertovat? Tuo on ihan normaalia perustietoa, ja täällä juuri yritetään miettiä syitä ap:n miehen käytökselle, jolle kukaan ei vielä tiedä syytä. Joten? Mitään ei saa sanoa koska sitten itse uskoo siihen, vai? :D

Vierailija
76/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos onkin toinen mies. Ei niitä kaikki kehtaa tuoda esille. Siis niinku kaksi miestä keskenään vehtaamassa. 

Vierailija
77/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä muuten, mutta se väite, että naisen "parhaat vuodet" ovat vaan ne hedelmälliset vuodet joskus pari-kolmekymppisenä, on vaan miesten keksimä kusetus. Naiset ovat usein onnellisempia kun heillä on vähän enemmän ikää ja vähemmän (mahdollisten miesten ja lasten luomia) velvollisuuksia.

Vierailija
78/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs psykologi joskus mainitsi, että erosta yllättyy yleensä se, jonka tarpeet täyttyivät parisuhteessa. 

On kyllä fiksusti lausuttu. Miksi se, jonka tarpeet täyttyvät, ylipäänsä haluaisikaan lähteä.?

Tavallaan kyllä, tavallaan ei.

Useinhan saattaa mennä niin että vasta eron jälkeen mies huomaa, että hänen tarpeensa täyttyivät vain siksi, että vaimo huolehti kaikesta. Jostain syystä miehet eivät avioliiton aikana tajua miten tärkeä vaimo on hänen elämässään. Siksi vaikka mies hakisi eroa ja hänellä olisi uusi kumppani, se suhde ei kestä kovin hyvin, koska uusi nainen ei välttämättä osaa tai halua huolehtia itsekkäästä miehestä. Tai mies huomaa, ettei selviäkään yksin. 

Siksi on aika yleistä sekin, että jonkin ajan kuluttua kun uusi suhde ei osoittaudukaan niin ihanaksi, että mies yrittää palata yhteen vaimonsa kanssa.

Meillä mies anoi takaisin kanssani jo ennen kuin eron miettimisaika oli loppunut. Olinkin ollut "niin ihana" ja "niin huomaavainen" verrattuna siihen uuteen naiseen. Mies ei myöskään osannut hoitaa mitään asioitaan, oli aina luottanut että minä järjestän ja hoidan. 

Ikävä sanoa siis suoraan, mutta monet miehet ovat tunne-elämältään kovin itsekeskeisiä ja lapsellisia. 

Vierailija
79/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen uhraa?!? Nykyaikana naisen ei ole mikään pakko niitä lapsia tehdä jollei itse halua. Ja jos haluaa niin silloin se ei ole mikään uhraus. Jos jonkun toisen, miehen/ yhteiskunnan/ suvun, toiveesta alkaa lisääntyä niin se on pelkkää typeryyttä. 

Vierailija
80/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kriteerisi "hyvälle miehelle" on se, että niitä saa kohdella kauhistuttavan huonosti, ilman että ymmärtävät lähteä toksisesta suhteesta?

&n

Samaa miettisin.

Omaan makuun hyvällä miehellä on oma mieli ja oma tahto, eikä vapaaehtoisesti ota vastaan turhaa paskaa mistään suunnasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi