Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä, miksi mies jätti minut.

Vierailija
29.12.2025 |

En ehkä koskaan saa sitä selville. Selitti empaattisesti ja ystävällisesti kaikenlaista, että vika ei ole minussa ja olen ihana ja rakastaa minua jne. Suhde kesti melkein 20 vuotta ja meillä meni mielestäni hyvin.

Ajattelin tietysti, että oli rakastunut toiseen, mutta nyt erosta jo kohta vuosi eikä vieläkään ole uutta naista näkynyt eivätkä lapsetkaan sellaisesta puhuneet.

Olen ollut koko vuoden erosta ihan hajalla ja tämä ensimmäinen joulu oli kaikkein pahin, kun lapset viettivät sen isänsä kanssa meidän yhdessä rakentamalla mökillä, joka jäi miehelle.

Joskus toivon, että olisi edes se toinen nainen. Ei tästä uskalla lähteä uuteen suhteeseen ikinä, kun ei saa tietää,  missä meni vikaan.

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallista "piilotella" uutta kumppania, kun on lapsia. Ihan fiksuakin.

Mun isä on piilotellut yli 30 vuotta?🤣

Vierailija
42/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex väittää yhä että minulla oli toinen nainen.

Ei ollut. Seksin puutekaan ei päättänyt suhdetta. Ex olisit halunnut jatkaa sitä puolta eronkin jälkeen.

Yhteiselämä vain muuttui ahdistavaksi. Oma tilani kutistui pikkuhiljaa. Jos yritin keskustella asiasta, ex sai absurdeja raivareita ja harrasti passiivis-aggressiivisen kampanjan. Jos oli hiljaa, tolpat siirtyivät koko ajan ajaen minut nurkkaan.

Erosta puhuttiin yli vuosi. Kun sitten lähdin sovitulla aikataululla, ero tuli hänelle yllätyksenä.

Loanheitto jatkui vuosia.

Lapsi jota yritti vieraannuttaa, tuli keväällä täysi-ikäiseksi ja muutti heti luokseni.

Ex uhkasi kostaa.

Teit tietysti oikein, kun erosit. Mutta olisiko exäsi yhä aivan ulalla siitä, miksi jätit hänet, kuten ap on? Kai hän sentään jossain vaiheessa eron jälkeen tajusi ongelman? Ap:n tilanne vaikuttaa hieman "normaalimmalta" ja mies myös vakuutteli ettei hänessä ole vikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin yleisesti ottaen: et voi ikinä elämässä taata sitä, ettetkö saisi siipeesi parisuhteissa. Voi olla, että sinut jätetään tai että sinä itse jätät ja satutat toista. Tärkeää on, että sinulla itselläsi on elämä ja itseluottamus sillä mallilla, että tiedät pärjääväsi aina, kävi miten kävi.

No näin on, itsekin mokannut ja mennyt lupailemaan kaikenlaista mitä en sitten pystynyt pitämään, ei tunnu hääppöiseltä. Mm. että minähän en sinua jätä, mutta pakko se oli kuitenkin lopulta kun tilanne meni niin mahdottomaksi.

Vierailija
44/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. mikä on tämä palstan nykyinen vielä entistäkin paskempi lainaussysteemi.

Vierailija
45/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Samaa meinasin kirjoittaa. 

Vierailija
46/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs psykologi joskus mainitsi, että erosta yllättyy yleensä se, jonka tarpeet täyttyivät parisuhteessa. 

Todellakin. Kun kiusaajamies on saanut siistin kodin, ruokaa, seksiä ja huomiota, se että palvelu uhkaakin päättyä herättää raivon. Suomessa tapetaan jopa 20 naista näissä tilanteissa.

Nainen jättää miehen, koska mies on kiusaaja. Mies jättää naisen, koska mies on kiusaaja. Spede teki tästä sketsisarjankin ja on nyt kuollut. Kukahan hänet tappoi?

Vierailija
47/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut. Seksin puutekaan ei päättänyt suhdetta. Ex olisit halunnut jatkaa sitä puolta eronkin jälkeen.

Yhteiselämä vain muuttui ahdistavaksi. Oma tilani kutistui pikkuhiljaa. Jos yritin keskustella asiasta, ex sai absurdeja raivareita ja harrasti passiivis-aggressiivisen kampanjan. Jos oli hiljaa, tolpat siirtyivät koko ajan ajaen minut nurkkaan.

Erosta puhuttiin yli vuosi. Kun sitten lähdin sovitulla aikataululla, ero tuli hänelle yllätyksenä.

Lapsi jota yritti vieraannuttaa, tuli keväällä täysi-ikäiseksi ja muutti heti luokseni.

Ex uhkasi kostaa.

Hyvä satu. Lapsi saa kuitenkin päättää huomattavasti tuota aikaisemmin missä asuu. Siitä tietää, että koko tämä hieno tarinasi on valetta.

Ainoa syy miksi lasta ei olisi päästetty luoksesi asumaan aikaisemmin on se, että olet juoppo ja muuten kykenemätön lapsesta huolehtimaan.

Vierailija
48/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroaminen ottaa koville kaikkia, joiden tunne-elämä on normaali.  Personaallisuushäiriöiset jatkavat elämäänsä kuin mitään ei olisikaan.

Se, mikä ei tapa, vahvistaa. On täysin neitimäistä itkeä pikkuasioiden vuoksi. 

Minunkin mielestäni on outoa jos ero ottaa niin koville että vielä viikkojenkin jälkeen surettaa. Miten tälläiset ihmiset pääsevät yli lähimmäisen kuolemasta? Vai olisiko tälläisille ihmisille helpompaa, kun kumppani kuolisi.

Vierailija
49/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun isä on piilotellut yli 30 vuotta?🤣

Naisten on kamalan vaikea hyväksyä, että esim erakoista suurin osa on miehiä. 

Vierailija
50/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuitenkin oli pientä nalkutusta ja pihtausta. Mietippä hetki vielä

Tämä tuli itsellenikin mieleen. Jos itse n. 60 ikäisenä lähden, vahvin syy on nalkutus ja puhtaus ja juuri tuossa järjestyksessä. Pihtaamisenkin voi ratkaista monella tapaa, mutta nalkutusta ei jaksa kukaan tervepäinen. Se kun ei lakkaa ikinä. Jos yhden asian kirjat, heti on toinen vialla. Joillain on vain tapana etsiä ja löytää toisten viat sen sijaan että keskittyisi parisuhteen hyviin puoliin.

Vierailija
51/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroaminen ottaa koville kaikkia, joiden tunne-elämä on normaali.  Personaallisuushäiriöiset jatkavat elämäänsä kuin mitään ei olisikaan.

Se, mikä ei tapa, vahvistaa. On täysin neitimäistä itkeä pikkuasioiden vuoksi. 

Minunkin mielestäni on outoa jos ero ottaa niin koville että vielä viikkojenkin jälkeen surettaa. Miten tälläiset ihmiset pääsevät yli lähimmäisen kuolemasta? Vai olisiko tälläisille ihmisille helpompaa, kun kumppani kuolisi.

Psykopaateille tunteet on tunnetusti outo käsite. 

Vierailija
52/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei miehet yleensä noin vain lähde suhteesta ihan tyhjän päälle, vaikka rakkaus olisikin loppunut tai jotain. Heille ottaisi liian koville seksipalvelujen yms. loppuminen, joten usein jatkavat vaan naisen kanssa, joka ei enää sytytä tai kiinnosta. Monet parisuhteessa olevat miehet eivät todellakaan arvosta kumppaneitaan tai edes pidä heistä, kunhan on vaan joku nainen.

Yleensä on kyllä siis jo uusi nainen valmiina erotilanteissa. Ei kai sitä nyt niin vaikea ole edes pitää piilossa, jos haluaa.

Niin tästähän tulee sinulle sellainen itseään vahvistava uskomus. Tässäkin tapauksessa uskot vastoin AP:n kertomusta, että on siellä jossain piilossa joku toinen nainen. Ja niin tästäkin tapauksesta tulee sinulle vahvistus uskomuksellesi, ei vastaesimerkki. Huomaatko?

Tämä. Palstan yleinen mielipide miehistä tuntuu olevan hyvin yksinkertainen.

Joo kieltämättä yleistyksiin löytyy perusteita. Silti ei kai miestenkään tekemisiä ja päätöksiä voi noin vain päätellä oikeastaan mitään tietämättä?  Eikö miehistä löydy erilaisia yksilöitä.

Olen nainen muuten itse.

Vierailija
53/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex uhkasi kostaa.

Lapsi ei sitten halunnut muuttaa omaan kotiin?

Titityy, Purjo-Liisa

Vierailija
54/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallion homopubeissa istuu yllättävän paljon noita eronneita miehiä. Eivät välttämättä tule oman sukunsa nähden esiin kaapista, jatkavat lasten vuoksi piilottelua. Viikonloppuisin sitten tulevat maalta Kallioon oluelle ja tutustuun miehiin. 

Vierailija
55/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole koskaan ymmärtänyt kuinka rakkaus vain voi loppua. Itse rakastan edelleen kaikkia, joita olen joskus alkanut rakastaa (perhe, lapset, mies).

Tilalle tuleekin vain parempaa ja nuorempaa rakkautta!

Vierailija
56/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ihan varmasti on uusi nainen. Ehkä ei halua loukata teitä tai kuulla sukulaisten juoruja, että jätti perheensä toisen naisen vuoksi. Ehkä myös suojelee tätä naista, ettei saa sukulaisten silmissä kodinrikkojan mainetta. Vähän eri asia tulla sukuun ja lasten elämään  heti eron jälkeen ja perheenrikkojana, kun sitten joskus kun erosta on kauan, että on ikään kuin tavannut eronneen miehen.

Eli odota vain, kyllä se nainen vielä tulee kolostaan.

Voihan sillä olla mieskin. Ja esitellyt sen lapsille ystävänään.

Vierailija
57/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaa elää yksin.

Yksinkertainen mutta ymmärrettävä selitys.

Jos parisuhteesta ei löydy kuin vikoja ja huomautettavaa, niin parempi lähteä kuin jäädä itse ahdistumaan toisen negatiivisuudesta. Jotkut osaavat huomaamattaan myrkyttää ilman täydellisesti.

Vierailija
58/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs psykologi joskus mainitsi, että erosta yllättyy yleensä se, jonka tarpeet täyttyivät parisuhteessa. 

Todellakin. Kun kiusaajamies on saanut siistin kodin, ruokaa, seksiä ja huomiota, se että palvelu uhkaakin päättyä herättää raivon. Suomessa tapetaan jopa 20 naista näissä tilanteissa.

Just joo. Onkohan kukaan tutkinut, kuinka monta hyvää miestä nalkutus tappaa vuodessa?

Vierailija
59/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa taustalla onkin toinen mies? Näistä ei paljon puhuta, mutta monet miehet havahtuvat keski-iässä huomaamaan piilossa olleet taipumuksensa. Jospa miehesi ei ole vielä valmis tulemaan kaapista julkisesti. 

Tämä myös minulla tuli ensimmäiseksi mieleen luettuani aloituksen.

Vierailija
60/103 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kuitenkin oli pientä nalkutusta ja pihtausta. Mietippä hetki vielä

Kuka mies muka tuollaisessakaan tilanteessa oikeasti eroaa? Valittavat vaan ja alkavat ilkeilemään puolisolleen, jos kokevat hänen "pihtaavan" ja "nalkuttavan" (btw nuo molemmat ovat sanoja, joita normaali ihminen ei kumppanistaan ikinä käyttäisi).

Janne, Eero ja Risto nyt ainakin ketkä varmaksi tiedän.  Mutta mulla oli syynä tuo paljon alanuolitettu siivoaminen.  Meillä ei ollut lapsia jättämässä tavaroita siihen missä oli tarvinnut eikä jättämässä ruokia pöydälle.  Kun tulin iltavuorosta niin ensimmäisenä oli pöydän tyhjennys ja tiskit koneeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi