Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä, miksi mies jätti minut.

Vierailija
29.12.2025 |

En ehkä koskaan saa sitä selville. Selitti empaattisesti ja ystävällisesti kaikenlaista, että vika ei ole minussa ja olen ihana ja rakastaa minua jne. Suhde kesti melkein 20 vuotta ja meillä meni mielestäni hyvin.

Ajattelin tietysti, että oli rakastunut toiseen, mutta nyt erosta jo kohta vuosi eikä vieläkään ole uutta naista näkynyt eivätkä lapsetkaan sellaisesta puhuneet.

Olen ollut koko vuoden erosta ihan hajalla ja tämä ensimmäinen joulu oli kaikkein pahin, kun lapset viettivät sen isänsä kanssa meidän yhdessä rakentamalla mökillä, joka jäi miehelle.

Joskus toivon, että olisi edes se toinen nainen. Ei tästä uskalla lähteä uuteen suhteeseen ikinä, kun ei saa tietää,  missä meni vikaan.

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy oli sinussa. Mies kyllästyi sinuun ja sinun tapoihin, ulkonäköön sekä juttuihin.

Vierailija
102/108 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ne jaksaa keksiä tekosyitä ja valheita toisesta naisesta että ei vahingossakaan tarvi myöntää että itse oli niin kauhea että ajoi miehen pois. 

Naiset vs. vastuun kantamine omista teoista ja puheista....

Tämä korostuu ketjussa. Kukaan ei hyväksy sitä tosiasiaa että ukko kyllästyi rouvaansa. Otti ja lähti, pääsi pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan lopun ikäni, kun mies, joka käytännössä osoitti puolisolleen vain halveksuntaa eikä selvästi edes pitänyt tästä, suri minulle ääneen miten ei oikein voi kuitenkaan erota, koska keneltä hän sitten saisi seksiä. Aika korutonta kertomaa miesten sielunelämästä. Vaikka kaikki tunteet olisivat kuolleet tai niitä ei edes olisi ollutkaan, mies voi surutta nauttia suhteen eduista ja harrastaa seksiä.

Niin että jos teillä on ollut seksiä ja mies silti lähti, hän löysi sitä muualtakin. Mies ei lähde tyhjän päälle, jos ei ole pakko. 

Me naiset emme oikeasti edes käsitä, että miehet usein pelaavat jollain aivan toisella logiikalla kuin me.

Miten se on korutonta kertomaa miesten - monikossa - sielunelämästä? Miksi ei tämän yhden miehen sielunelämästä?

Tämä aivan käsittämätön ajatuskuvio toistuu näissä keskusteluissa jatkuvasti. Miksi? Mitä oikein tavoittelette sillä?

Vierailija
104/108 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla vastauksessa nro 39 on tosi paljon hyvää asiaa. On ihan turha pelätä uutta suhdetta menneisyyden takia. Aivan yhtä hyvin voi tosiaan käydä niin, että sinä päädytkin rikkomaan jonkun toisen sydämen. Ja voi olla, että siinä tilanteessa sinäkään et pysty antamaan selitystä, joka tyydyttäisi sitä toista osapuolta. Kaikkiin kysymyksiin ei vaan ole vastauksia. Se on elämää ja täytyy hyväksyä.

Tärkeintä on, että et itse hylkää itseäsi. Sinä olet tärkein ihminen omassa elämässäsi.

Vierailija
105/108 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan lopun ikäni, kun mies, joka käytännössä osoitti puolisolleen vain halveksuntaa eikä selvästi edes pitänyt tästä, suri minulle ääneen miten ei oikein voi kuitenkaan erota, koska keneltä hän sitten saisi seksiä. Aika korutonta kertomaa miesten sielunelämästä. Vaikka kaikki tunteet olisivat kuolleet tai niitä ei edes olisi ollutkaan, mies voi surutta nauttia suhteen eduista ja harrastaa seksiä.

Niin että jos teillä on ollut seksiä ja mies silti lähti, hän löysi sitä muualtakin. Mies ei lähde tyhjän päälle, jos ei ole pakko. 

Me naiset emme oikeasti edes käsitä, että miehet usein pelaavat jollain aivan toisella logiikalla kuin me.

Miten se on korutonta kertomaa miesten - monikossa - sielunelämästä? Miksi ei tämän yhden miehen sielunelämästä?

Tämä aivan käsittämätön ajatuskuvio toistuu näissä keskusteluissa jatkuvasti. Miksi? Mitä o

Tämä ajatuskuvio toistuu näissä keskusteluissa jatkuvasti, koska se on todella monien naisten kokemus. En väitä, että jokainen mies olisi tällainen, mutta todella moni on. Kuten PMMP:kin laulaa: "Nimität mua hirviöksi, silti kelpaisi kyllä seksi." 

Jos naisten menettää kiinnostuksen seksiin, syy on yleensä se, että suhde ei toimi, joten nainen etääntyy. Jos nainen ei pidä miehestä, hän yleensä ei halua seksiä. Mies taas panee lähes ketä vain ja se on niin tärkeää, että hän voi käyttää siihen naista, joka ei lopulta kiinnosta pätkääkään. Tällainen nainen on sitten helppo lennosta vaihtaa. 

Ei tällainen "käsittämätön ajatuskuvio" tulisi täällä kenenkään mieleen, ellei sitä elettäisi jatkuvasti todeksi. 

Vierailija
106/108 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ex sanoi ei viihtynyt kotona. Koti oli täynnä tavaraa, syötiin epäterveellisesti, lapsi itki. Ei saanut huomiota ja ei halunnut koskea minuun. 
Erottiin, 1/2 v päästä esitteli lapsille ex vaimo nro 2.

Tässä välissä laihduin, nälkääni, myin 90% irtaimistosta, jotta saatiin ruokaan rahaa. 
Ero oli aivan kamalaa. Kun erosta tuli 5 v täöyteen, sain edelleen ahdistuskohtauksia. 
Nyt lapset ovat aikuisia, meillä ok välit, olemattomat sellaiset. Esikoinen menee kesällä naimisiin, siellä viimeistään

Vierailija
107/108 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei lähde suhteesta, ellei ole  uutta naista/ miestä katsottuna.

Vierailija
108/108 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti on toinen nainen.

Tai toinen mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän