En ymmärrä, miksi mies jätti minut.
En ehkä koskaan saa sitä selville. Selitti empaattisesti ja ystävällisesti kaikenlaista, että vika ei ole minussa ja olen ihana ja rakastaa minua jne. Suhde kesti melkein 20 vuotta ja meillä meni mielestäni hyvin.
Ajattelin tietysti, että oli rakastunut toiseen, mutta nyt erosta jo kohta vuosi eikä vieläkään ole uutta naista näkynyt eivätkä lapsetkaan sellaisesta puhuneet.
Olen ollut koko vuoden erosta ihan hajalla ja tämä ensimmäinen joulu oli kaikkein pahin, kun lapset viettivät sen isänsä kanssa meidän yhdessä rakentamalla mökillä, joka jäi miehelle.
Joskus toivon, että olisi edes se toinen nainen. Ei tästä uskalla lähteä uuteen suhteeseen ikinä, kun ei saa tietää, missä meni vikaan.
Kommentit (143)
Tuossa pilaa kyllä oman elämänsä, jos sitoo sen ehdollisesti johonkin, mikä pitäisi saada joltain toiselta (tässä tapauksessa selitys), eikä se ole edes tärkeää. Ap, voi olla että kaikki syy on siellä miehen päässä. Tai sitten hän koki jotain validia, mutta seuraava mies välttämättä ei.
Esim. Narsistilta ei saa koskaan "closure" a. Eikä monelta muultakaan mitään järkevää lopputilinpäätöstä.
Todennäköisesti mies on vain kyllästynyt elämään parisuhteessa ja haluaa jatkaa eloaan yksin. Anna miehen mennä ja rakenna itsellesi uusi elämä.
Toinen nainen on aivan varmasti. Koettaa piilotella suhdetta, ettei saisi syntipukin leimaa tulevassa avioerossanne. Olen kokenut tuon itse, myös tuttavapiirissäni on ollut muutama vastaava tapaus. Neuvoisin, että ota selville, kuka se nainen on. Silloin saat asiaan vrmuuden, eikä tarvitse enää kärvistellä epätietoisuudessa.