Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä eronneet 45+ löytävät uuden parisuhteen?

Vierailija
28.12.2025 |

Miehet ja naiset vastauksia.

Itse olen 48v mies. Takana 20v parisuhde joka kariutui. Ei lapsia.

Baarit ja yökerhot ovat ilmeisesti menneen talven lumia. Niissä ei käydä enää.

Tanssia en osaa enkä opi vaikka olen sitä yrittänyt.

Tinderiä kokeilin, mutta oli toivotonta. Ei onnista.

Kommentit (244)

Vierailija
81/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 45 ja tosi onnellisesti naimisissa, ei eroaikeita. Mutta jos tulisi ero, pidän todella epätodennäköisenä, että pyrkisin deittailemaan ketään. Miehissä tuntuu olevan nykyään niin paljon naisia inhoavia ihmisiä, jotka haluaa vaan tavan vuoksi jonkun pesemään pyykkiään. Kunnollisia miehiä on varmasti enemmistö, joten sääli heille, että osa porukasta vie naisilta deittailuhalut. Ei yhtään kiinnostaisi alkaa ottaa riskiä.

Siksikin tutustuminen esimerkiksi harrastusten tai yhteisten kavereiden kautta olisi mulle ainoa mahdollisuus.

Missä seurassa liikut jos tuntemasi miehet ovat tuollaisia? Vai oletko lukenut nämä asiat vauvapalstalta ja ylilaudalta?

Vierailija
82/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 45 ja tosi onnellisesti naimisissa, ei eroaikeita. Mutta jos tulisi ero, pidän todella epätodennäköisenä, että pyrkisin deittailemaan ketään. Miehissä tuntuu olevan nykyään niin paljon naisia inhoavia ihmisiä, jotka haluaa vaan tavan vuoksi jonkun pesemään pyykkiään. Kunnollisia miehiä on varmasti enemmistö, joten sääli heille, että osa porukasta vie naisilta deittailuhalut. Ei yhtään kiinnostaisi alkaa ottaa riskiä.

Siksikin tutustuminen esimerkiksi harrastusten tai yhteisten kavereiden kautta olisi mulle ainoa mahdollisuus.

Missä seurassa liikut jos tuntemasi miehet ovat tuollaisia? Vai oletko lukenut nämä asiat vauvapalstalta ja ylilaudalta?

Omat kaverini ovat toki järkeviä. Muuten tutustun miehiin lähinnä työyhteyksissä. Kuten sanoin, valtaosa miehistä on järkeviä, mutta seulominen ei silti kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En deittaile miehiä, koska olen hetero. Vastaukseni ei ollut sukupuolesta riippuvainen, vaan se kattaa kaikki mahdolliset sukupuolet tai sukupuolettomat. Kukaan ei halua olla sellaisen kanssa jonka seurassa ei viihdy eikä kukaan viihdy sellaisen seurassa joka ei pidä hänestä itsestään."

----

Ja pointti oli että tätä monet miehet eivät tajua, etkä sinäkään näytä tajuavan koko pointtia. Esim mulle on monet miehet suuttuneet kun en ole halunnut jatkaa tapailua syyllä että minulla ei ollut miesten kanssa hauskaa / mukavaa. He suuttuivat koska HEILLÄ oli hauskaa ja mukavaa, eivätkä he ollenkaan ymmärtäneet miksi en halunnut jatkaa koska kaikki oli HEILLÄ hyvin. Se ei siis vain mennyt heidän kaaliinsa ollenkaan että MINULLA ei ollut kivaa - sillä ei ollut heille asiassa mitään merkitystä, ja tein heidän mielestään väärin kun lopetin tapailun.  

Tajuan, mutta miksi sinä yleistät tämän koskemaan kaikkia miehiä ja naisia? Ikävää, että sinulle on käynyt noin, mutta ei se oikeuta sinua tuomitsemaan muita.

Vierailija
84/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löysin yhteisen ystävän kautta puolisoni 44 vuotiaana. 

Miehille suosittelen harrastuksia, joissa paljon naisia; kaikenlaiset tanssikurssit toimii, etenkin paritanssikurssit. Sitten kun tanssi sujuu, niin voi lähteä tanssilavoille viettämään iltaa. 

Vierailija
85/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaamasi kirjoittaja sanoi, että kunnollisia miehiä on varmasti enemmistö. Huomasitko? Olet siis sitä mieltä, että vauvapalstalla ja ylilaudalla yleisesi ajatellaan, että suurin osa miehistä on kunnollisia. Mukava kuulla. 

En tosin ole varma onko se totta.

Vierailija
86/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele sairaanhoitajaksi. Kaikki mun tuntemat sh miehet on parisuhteessa ja jos suhde loppuu, niin kauaa eivät yksin ole. Ei ole haitannut edes palstalla tuomitut ominaisuudet kuten lyhyys, kaljuuntuminen, ylipaino tai korkea ääni.

Vierailija
87/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen menemään mukaan harrastuspiireihin ja tutustumaan ihmisiin ilman kiirettä ja painetta. Opistot, kurssit, lukupiirit, kaikki joukkueurheilu, seurat ja yhdistykset

Haaste voi kyllä olla, että vähemmistöä meistä yli nelikymppisistä naisista erityisesti kiinnostaa ryhtyä mihinkään vakiintuneeseen parisuhteeseen. Kannattaa pitää mielessä, että kilpailutilanne ei ole sinä vastaan muut ehdokkaat, vaan nainen harkitsee oletko sinä sen arvoinen että kannattaa uhrata yksinolon rauha ja levollisuus.

Mutta sehän on winwin, jos yksin viihtyjä ei ala pelleilemään. Eli ole rauhassa rauhassa!

Vierailija
88/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aikuisten uusi deittailupaikka on Threads! Siellä keskustellaan asioista ja oikeasti keskustelujen perusteella pystyy näkemään vähän millainen ihminen on kyseessä. Siellä on sinkkuketjuja, joissa voi kertoa etsivänsä seuraa. Ei ole salamyhkäistä, vaan avointa ja ystäviäkin voi löytyä saman henkisistä. Oli niin koukuttavaa, että itse jouduin poistamaan koko apin. 😂

Lueskelen itse tätä joskus huvikseni, mutta en kokisi sitä kovin käteväksi seuranhakua ajatellen, koska se on valtakunnallinen. Ainakin oma seuranhakuni rajoittuu pääkaupunkiseudulle.

Vierailija
89/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

42-vuotias nainen ja samaa pohdin. Erosta jo sen verran aikaa, että olisi mukava tutustua uusiin ihmisiin, mutta en tiedä missä. Ei munkaan lahkeessa kukaan ole roikkunut ja katseet kahvilassa tai kaupassa ei pitkään lämmitä. Tinderin ajattelin ladata, mutta liekö turha vaiva. Somemaailma ei kiinnosta yhtään.

Vierailija
90/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaamasi kirjoittaja sanoi, että kunnollisia miehiä on varmasti enemmistö. Huomasitko? Olet siis sitä mieltä, että vauvapals

Tietenkin on. He ovat niitä hiljasempia. Niitä jotka eivät kirjoita inceleistä, tasoteorioista, mies- tai naisvihasta.

Tämä palsta ja ylilauta eivät ole menneet pilalle heidän takiaan vaan sen äänekkään vähemmistön.

Vierailija
91/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä syytä tuossa iässä on enää hankkia sellaista?

Koska ihmisen ei ole hyvä olla yksin

Ihmisen on ehkä parasta olla yksin. Omituista, että joillain on välttämätön pakko aina olla joku. 

Vierailija
92/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä? Eiköhän se riipu paljon siitäkin MINKÄLAISEN ihmisen haluaisit tavata.

Mutta olkoon asiayhteys tai konkreettinen paikka mikä tahansa - niin VAIN tutustumalla löytää. On siis etsittävä tapoja ja paikkoja päästä juttelemaan ja tutustumaan. Sittenkin voi kestää vielä pitkään ennenkuin niistä monista tutustumisista mitään muuta kehkeytyy... mutta tärkeintä on tutustua, aina ja kehen vain.

Ja on oltava avoin tutustumiselle, ei kaikki tapahdu hetkessä tai ensikohtaamisella! Eikä ihmisen todellinen kiinnostavuus näy heti päällepäin. Liian moni on malttamaton ja haluton tutustumaan kunnolla ajan kanssa!

Vierailija
93/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

42-vuotias nainen ja samaa pohdin. Erosta jo sen verran aikaa, että olisi mukava tutustua uusiin ihmisiin, mutta en tiedä missä. Ei munkaan lahkeessa kukaan ole roikkunut ja katseet kahvilassa tai kaupassa ei pitkään lämmitä. Tinderin ajattelin ladata, mutta liekö turha vaiva. Somemaailma ei kiinnosta yhtään.

Samaa mietin itsekin. Tinder vaikuttaa enemmän nuoremmille ulkonäkökeskeisille ihmisille tarkoitetulta. Ei sillä etteikö ulkonäkö merkitsisi mitään, mutta olemus on tärkeämpää. Mukava muuttuu kauniiksi ja ilkeä rumaksi.

Vierailija
94/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen on ehkä parasta olla yksin. Omituista, että joillain on välttämätön pakko aina olla joku. 

Ainakin minä olen onnellisin, kun kodissani ei vaeltele ketään lajitoveria häiritsemässä ja vaatimassa huomiota ja palvelua. 

Erilajiset on eri asia.

n

Vierailija
95/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hankkia kavereita ja tavata ihmisiä harrastuksissa

En ota muuhun aiheeseen kantaa kun olen +10v haettua ikäryhmää nuorempi. Mutta. 

Ei kyllä ole harrastuskaveri tai todella läheinenkään ystävä yhtään sama kuin ihminen jonka kanssa voi halata monta kertaa päivässä, nukkua yhdessä (niin halutessaan), vain rapsutella ja silitellä toista. Seksistä nyt puhumattakaan. 

Olen tänään mm. halannut miehen kanssa varmaan pari minuuttia putkeen, pötkötellyt hänen sylissään, nuuskinut kainaloa, hipsuttanut hauiksia, taputellut massua ja purrut rintalihaksesta (ei hätää, mies

Kuulostaa ahdistavalta. Kaikilla ei ole noin kovaa läheisriippuvuutta, että haluaisi noin paljon läheisyyttä. "Nuuskinut kainaloa", mitä 🤮

Vierailija
96/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjeenvaihto ( tai sähköpostittelu nykyisin ) on hyvä keino tutustua ensin enemmän.

Vierailija
97/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta löytyi hyllyjen välistä.

Vierailija
98/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäisenäsi naisena ajattelen, että en halua miestä enää. Nuorena sitä uskoi vielä sellaiseen romanttiseen höttöön, että on joku yksi oikea. Sitten alkoi olla paine löytää lapselle hyvä isä. Toki siinä omaakin puolisoa valikoi, mutta niitä hyvän isän ominaisuuksia etsi ihan tosissaan. Oli rankkaa hommaa.

Niin. Erokin lopulta tuli. Enää ei olisi sitä painetta. Voisi etsiä vain kumppania itselleen. Ei miehen tarvitsisi mun puolesta osata tehdä ruokaa, jos hän veisi minut ulos syömään välillä. Se vaan, etten kaipaa miestä lainkaan. Mitään sellaista hyvää miehet ei ole elämääni tuoneet, että haluaisin parisuhteen. Ei kiitos.

Vierailija
99/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli teidän eron syy? Noin pitkä suhde, ei lapsia ja joulun jälkeen ero? Mitä tapahtui?

Vierailija
100/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota muuhun aiheeseen kantaa kun olen +10v haettua ikäryhmää nuorempi. Mutta. 

Ei kyllä ole harrastuskaveri tai todella läheinenkään ystävä yhtään sama kuin ihminen jonka kanssa voi halata monta kertaa päivässä, nukkua yhdessä (niin halutessaan), vain rapsutella ja silitellä toista. Seksistä nyt puhumattakaan. 

Olen tänään mm. halannut miehen kanssa varmaan pari minuuttia putkeen, pötkötellyt hänen sylissään, nuuskinut kainaloa, hipsuttanut hauiksia, taput

Kuulostaa ahdistavalta. Kaikilla ei ole noin kovaa läheisriippuvuutta, että haluaisi noin paljon läheisyyttä. "Nuuskinut kainaloa", mitä 🤮

Miksi sinä kirjoitat keskusteluun joka ei näytä koskettavan sinua lainkaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi