Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä eronneet 45+ löytävät uuden parisuhteen?

Vierailija
28.12.2025 |

Miehet ja naiset vastauksia.

Itse olen 48v mies. Takana 20v parisuhde joka kariutui. Ei lapsia.

Baarit ja yökerhot ovat ilmeisesti menneen talven lumia. Niissä ei käydä enää.

Tanssia en osaa enkä opi vaikka olen sitä yrittänyt.

Tinderiä kokeilin, mutta oli toivotonta. Ei onnista.

Kommentit (244)

Vierailija
61/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä syytä tuossa iässä on enää hankkia sellaista?

Koska ihmisen ei ole hyvä olla yksin

Ole siis se ihminen, jonka kanssa naisen on parempi olla kuin yksin.

Eikös tuo ole itsestäänselvää? Kunhan niihin naisiin ensin pääsisi tutustumaan.

Ei tuo tunnu olevan miehille lainkaan itsestään selvää.

Kuinka niin? Eihän kukaan halua olla sellaisen kanssa jonka seurassa ei viihdy. 

On miehiä, jotka eivät tajua, että heidän itsensäkin pitää olla sellainen, jonka kanssa naisen/miehen on hyvä olla. Jos tämä itsestäänselvyys yllättää sinut, et ilmeisesti deittaile miehiä. Olet onnen pekka.

En deittaile miehiä, koska olen hetero. Vastaukseni ei ollut sukupuolesta riippuvainen, vaan se kattaa kaikki mahdolliset sukupuolet tai sukupuolettomat. Kukaan ei halua olla sellaisen kanssa jonka seurassa ei viihdy eikä kukaan viihdy sellaisen seurassa joka ei pidä hänestä itsestään.

Vierailija
62/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te jaksatte riidellä tästäkin aiheesta?

Seassa on keskenkasvuisia. Oikeasti aikuiset ymmärtävät aloituksen eikä siitä tarvise riidellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hankkia kavereita ja tavata ihmisiä harrastuksissa

En ota muuhun aiheeseen kantaa kun olen +10v haettua ikäryhmää nuorempi. Mutta. 

Ei kyllä ole harrastuskaveri tai todella läheinenkään ystävä yhtään sama kuin ihminen jonka kanssa voi halata monta kertaa päivässä, nukkua yhdessä (niin halutessaan), vain rapsutella ja silitellä toista. Seksistä nyt puhumattakaan. 

Olen tänään mm. halannut miehen kanssa varmaan pari minuuttia putkeen, pötkötellyt hänen sylissään, nuuskinut kainaloa, hipsuttanut hauiksia, taputellut massua ja purrut rintalihaksesta (ei hätää, miestä ei vahingoitettu ja hän haluaa lisää). Ennen kauppareissua istuttiin myös autossa ja juteltiin syvällisiä, katseltiin toisiamme silmiin ja vaihdettiin pusut. Voin luvata, että minulla EI ole näin läheisiä harrastuskavereita eikä yksikään muu suhde täytä samoja läheisyystarpeita. 😅

Ja mulla on sentään joskus ollut kämppiskin mutta ei me hänen kanssaan sohvalla sylitelty, vaikka oltiin ja ollaan edelleenkin hyvät ystävät. 

Vierailija
64/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaikut ovat nopeita oppimaan kieltä ja mukavia.Tutut kertoneet joilla monta vuotta kokemusta.

Vierailija
65/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hankkia kavereita ja tavata ihmisiä harrastuksissa

En ota muuhun aiheeseen kantaa kun olen +10v haettua ikäryhmää nuorempi. Mutta. 

Ei kyllä ole harrastuskaveri tai todella läheinenkään ystävä yhtään sama kuin ihminen jonka kanssa voi halata monta kertaa päivässä, nukkua yhdessä (niin halutessaan), vain rapsutella ja silitellä toista. Seksistä nyt puhumattakaan. 

Olen tänään mm. halannut miehen kanssa varmaan pari minuuttia putkeen, pötkötellyt hänen sylissään, nuuskinut kainaloa, hipsuttanut hauiksia, taputellut massua ja purrut rintalihaksesta (ei hätää, mies

Mutta kavereita hankkimalla löytää siis yleensä sen kumppanin.

Vierailija
66/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan mitään parisuhdetta halua jos entisestä eroon päässyt. Housut pysyvät jalassa loppuelämän.

Vierailija
67/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisten uusi deittailupaikka on Threads! Siellä keskustellaan asioista ja oikeasti keskustelujen perusteella pystyy näkemään vähän millainen ihminen on kyseessä. Siellä on sinkkuketjuja, joissa voi kertoa etsivänsä seuraa. Ei ole salamyhkäistä, vaan avointa ja ystäviäkin voi löytyä saman henkisistä. Oli niin koukuttavaa, että itse jouduin poistamaan koko apin. 😂

Vierailija
68/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 45 ja tosi onnellisesti naimisissa, ei eroaikeita. Mutta jos tulisi ero, pidän todella epätodennäköisenä, että pyrkisin deittailemaan ketään. Miehissä tuntuu olevan nykyään niin paljon naisia inhoavia ihmisiä, jotka haluaa vaan tavan vuoksi jonkun pesemään pyykkiään. Kunnollisia miehiä on varmasti enemmistö, joten sääli heille, että osa porukasta vie naisilta deittailuhalut. Ei yhtään kiinnostaisi alkaa ottaa riskiä.

Siksikin tutustuminen esimerkiksi harrastusten tai yhteisten kavereiden kautta olisi mulle ainoa mahdollisuus.

Vierailija
69/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei rakastu kuin pari kolme kertaa elämässä. Muut on kaveri-pano-hyötysuhteita. Löydät mistä vaan.

Vierailija
70/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S24

Usko tai älä. Tosin en tiedä miten toimii miehellä, sillä omanikin oli ollut siellä vuosia, vaikka on (minulle) täydellinen.

Vierailija
71/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn itse uimassa sunnuntai aamuisin ja siellä on useampi mies lähestynyt. Ovat valitettavasti senioreita ja ulkomaalaisia. 

Itseäni ei ole lähestynyt minään päivänä viikosta ketään, joka on ikävää. Ja aina jos tuijotan jotain miestä hetkenkin pidempään, tulee sellainen creepy tätiolo ja on pakko jatkaa uimista. 

Se olisi niin hyvä paikka tavata! Voi katsoa päästä varpaisiin ja tehdä nopean luonneanalyysin sen perusteella, miten toinen käyttäytyy altaassa. 

Rakastan urheilua, en käy siis miesten takia uimassa. En varsinaisesti etsi ketään. Niin kamala mörkö tavattu, ettei heti toista tilalle.

Mutta olen kuitenkin jutellut tapaaminen miesten kanssa siellä ja kohtaamispaikkana helppo. Yläkerrassa olisi kahvio...jne

Vierailija
72/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasia on ainoa vaihtoehto, mikäli et ole ikäiseksesi huomattavan komea ja hyvätuloinen. Sieltä on ehdottomasti etuna se, että voi valita hyvinkin helposti naisen joka on 18-30v iältään. Täällä paikallisissa naisissa on jo nuorempanakin pahoja rasitteita (runsas kumppanimäärä, feminismi, lävistykset, tatuoinnit).

Vierailija
73/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45-vuotias nainen ja jos nyt eroaisin, en haluaisi enää uutta miestä. Kaksi pitkää suhdetta takana, nykyinen toivon mukaan jatkuu. Siltikin sanon, että kovasti antajapuolella tässä olen. Silloin harvoin kun mies on poissa, huomaan olevani hämmentävän onnellinen. On hiljaista ja siistiä.

Jos kuitenkin ero tulisi ja kaipaisin miestä, sen pitäisi olla sellainen valioyksilö ettei minun mahkut siihen riittäisi. Minut tämä yksisarvinen löytäisi kaupunkiluonnosta, kesällä saaristosta. Museossakin käyn, elokuvissa joskus. Matkustan pari kertaa vuodessa ja siihen yksi tai kaksi risteilyä päälle. Ruokakaupassa luuhaan ihan liikaa. Eli lihatiski on todennäköisin vastaukseni :)

Vierailija
74/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En deittaile miehiä, koska olen hetero. Vastaukseni ei ollut sukupuolesta riippuvainen, vaan se kattaa kaikki mahdolliset sukupuolet tai sukupuolettomat. Kukaan ei halua olla sellaisen kanssa jonka seurassa ei viihdy eikä kukaan viihdy sellaisen seurassa joka ei pidä hänestä itsestään."

----

Ja pointti oli että tätä monet miehet eivät tajua, etkä sinäkään näytä tajuavan koko pointtia. Esim mulle on monet miehet suuttuneet kun en ole halunnut jatkaa tapailua syyllä että minulla ei ollut miesten kanssa hauskaa / mukavaa. He suuttuivat koska HEILLÄ oli hauskaa ja mukavaa, eivätkä he ollenkaan ymmärtäneet miksi en halunnut jatkaa koska kaikki oli HEILLÄ hyvin. Se ei siis vain mennyt heidän kaaliinsa ollenkaan että MINULLA ei ollut kivaa - sillä ei ollut heille asiassa mitään merkitystä, ja tein heidän mielestään väärin kun lopetin tapailun.  

Vierailija
75/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aasia on ainoa vaihtoehto, mikäli et ole ikäiseksesi huomattavan komea ja hyvätuloinen. Sieltä on ehdottomasti etuna se, että voi valita hyvinkin helposti naisen joka on 18-30v iältään. Täällä paikallisissa naisissa on jo nuorempanakin pahoja rasitteita (runsas kumppanimäärä, feminismi, lävistykset, tatuoinnit).

Ei ole mikään itsestäänselvyys, että ulkomaalaisen kumppanin saa Suomeen. Ja prosessia vaikeutetaan koko ajan lisää. Kumppani pitää pystyä elättämään tai pitää olla tarpeeksi hyvä työpaikka hänelle valmiina odottamassa.

Vierailija
76/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aikuisten uusi deittailupaikka on Threads! Siellä keskustellaan asioista ja oikeasti keskustelujen perusteella pystyy näkemään vähän millainen ihminen on kyseessä. Siellä on sinkkuketjuja, joissa voi kertoa etsivänsä seuraa. Ei ole salamyhkäistä, vaan avointa ja ystäviäkin voi löytyä saman henkisistä. Oli niin koukuttavaa, että itse jouduin poistamaan koko apin. 😂

Minä taas en tykännyt siitä yhtään. Ei kiinnosta lukea tuntemattomien wannabe-vaikuttajien tauhkaa, enkä halua kommentoida omalla kuvalla ja nimellä tyhjänpäiväisyyksiä. Ihan turha sovellus oman elämänsä lumihiutaleille jotka kuvittelee että samalla copy-paste kaavalla muotoillut latteudet on viisainta ikinä. 

Vierailija
77/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene johonkin itseäsi kiinnostavaan harrastukseen, joissa on paljon naisia. Näitä on paljon, esim. pari- tai seuratanssi, erilaiset kurssit, sekakuorot, kulttuuriharrastukset ja -matkat ym. Hyvin monessa harrastusryhmässä naiset ovat itse asiassa enemmistönä. Lähde muutenkin laajentamaan sosiaalista piiriäsi uteliaana. On paljon naisia, jotka kaipaavat arjen kumppanuutta. Inhimillistä lämpöä ja yhteenkuuluvuutta voi kokea niin monin tavoin. 

Vierailija
78/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en tykännyt siitä yhtään. Ei kiinnosta lukea tuntemattomien wannabe-vaikuttajien tauhkaa, enkä halua kommentoida omalla kuvalla ja nimellä tyhjänpäiväisyyksiä. Ihan turha sovellus oman elämänsä lumihiutaleille jotka kuvittelee että samalla copy-paste kaavalla muotoillut latteudet on viisainta ikinä. 

Ehkä et vain löytänyt oikeita ketjuja. Siellä on myös tosi helppo tutustua ulkomaalaisiinkin juttelun lomassa, jos tosiaan kiinnostaa muutkin kuin suomalaiset.

Vierailija
79/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen menemään mukaan harrastuspiireihin ja tutustumaan ihmisiin ilman kiirettä ja painetta. Opistot, kurssit, lukupiirit, kaikki joukkueurheilu, seurat ja yhdistykset

Mulla ainakin oli sellainen periaate, että en pokaa ketään harrastuksesta. Karate oli liian rakas harrastus, ja kylässä oli vain yksi seura. En halunnut joutua jättämään niitä jonkun epäonnisen romanssin takia.

Vierailija
80/244 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45+ nainen. Kannattaa pitää auki kaikki mahdollisuudet. Älä kuuntele moraalisaarnoja. Nauti elämästä, nauti erilaisista naisista. Annoin saman neuvon eräälle 60+ miehelle, joka erosi ja hän kiitti neuvosta. Ensin hän varovaisesti kävi jossain biletyspaikassa. Sitten hän uskaltautui festareille ja yhden kesän kävi treffeillä ahkerasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän