Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herpes ja L-lysiini

Vierailija
11.10.2011 |

Olen kärsinyt vuosikaudet herpeksestä, ja se on ilmaantunut kuukautisiin liittyen aina paria päivää ennen kuukautisten alkua. Ei nyt joka kuukausi ihan onneksi, mutta useita kertoja vuodessa. Luin jo aikoja sitten, että l-lysiini voisi auttaa herpekseen, mutta ajattelin sen olevan samanlainen apu kuin muutkin herpeshoidot, eli humpuukia. Nyt kuitenkin ostin sen purkin ja se tosiaan toimi! Minulle oli jo rakkulat ehtinyt tulla huuleen, mutta kun illalla otin napin, niin aamulla rakkulat olivatkin jo kuivuneita. Eli kun normaalisti rakkulavaihe kestää useampia päiviä, niin nyt se hävisi yössä. Parhaiten l-lysiinin pitäisi kuitenkin vaikuttaa jo ennen koko herpestä. Eli itse aion tästä lähtien naukkia sitä vähän ennen kuukautisia, niin ehkä pääsen siitä kokonaan eroon.

Herpes on niin ärsyttävä vaiva, etten sitä kenellekään toivo. Siksi halusin jakaa tämä täällä. Jos vaikka joku toinen saisi tästä myös avun.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iherbillä on keskiviikkoon 8.6. asti kampanja, jossa saa 15% alennusta linkin sportti-tuotteista promo koodilla SPORT68, josta löytyy myös l-lysiini. Jos on kiinnostunut l-lysiinistä herpeksen hoidossa, niin kannattaa lukea nuita iherbin arvosteluja.

Osaan jo aika hyvin tunnistaa herpeksen ennusmerkkejä ja estää tulemisen ottamalla estoksi puolikkaan l-lysiinin aamulla ja illalla muutaman päivän ajan. Jos yön aikana on ehtinyt ensimmäinen rakkula tulemaan, otan ensimmäisenä päivänä 3 tablettia, jonka jälkeisinä päivinä kokonaisen tabletin aamulla ja toisen illalla, jolloin enempää rakkuloita ei tule ja ensimmäinenkin surkastuu äkkiä huomaamattomaksi.

Vierailija
42/51 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lääkäriltä pyytämäni herpeksen estolääke ACLOVIR 800 mg on tosi hyvä estämään herpeksen tulemisen. Otan puolet kapselista jos nuha on tulollaan ja aina auttaa. En ota sitä päivittäin vaan vain silloin, kun se on jo vaikka tulollaan. Olen saanut receptin n. 6 kk sitten enkä saanut yhtään herpestä tänä aikana. Puolikkaita olen ottanut tänä aikana muutamia.

Minulle sanottiin apteekissa, että estolääkettä ei saa ottaa silloin tällöin, vaan sitä pitää käyttää koko kuuri (min. 5 päivää) kuten antibiootteja tai sitten syödä joka päivä. Osaako joku nyt tähän sanoa, että miten on? Lysiini taitaa kuitenkin olla turvallisempi vaihtoehto, koska ei ole lääke vaan aminohappo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auttanut acyrax-lääke, sekä estäjänä että hoitoon. Pikkasen nopeuttaa paranemista ja ennenkaikkea on estänyt uusien rupien puhkeamisen (yleensä huulet aivan täynnä paukuroita)

Olen myös puhkaisut rakot ja pika-kuivattanut näin ja desinfiointiaineen avulla.

Nyt kokeilin myös valkosipulin painelua säännöllisesti rakkulaan (ainakin kuivatti, ei haittaa) ja otin L-lyseeniä 1000mg eilen. Tänään rakkula ihan hävinnyt.

En tiedä mikä tarkalleen toimii, mut kaikki keinot käytössä.

Vierailija
44/51 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin lapsena huuliherpeksestä nyt sukupuoliherpes.Aloitin L-Lysiinin syönnin.Ei vielä tuloksia.Mieheni on myös saanut tartunnan.Toivottavasti siitä on apua jos näihin tarinoihin on uskomista.

Vierailija
45/51 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aminohapot purkista on ihan eri asia kuin luonnolliset eli en todellakaan riskeeraisi elimistöäni moisilla. Voi poksahtaa maksa tms.

Vierailija
46/51 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut Solgarin l-lysiinistä avun HSV2-viruksen kurissapitämiseen. Se todella toimii, eikä kapseleita tarvitse nappailla koko ajan, riittää kun otan kuurin silloin kun virus osoittaa aktivoitumisen merkkejä. Aivan loistotuote. Ainoa, mikä tässä mietityttää, on verenpainetta kohottava vaikutus. Aion seuraavaksi kokeilla Solgarin oliivinlehtiuutekapseleita, niillä kun pitäisi olla verenpainetta alentava vaikutus, ja oliivinlehtiuuteen tiedetään vaikuttavan viruksia ja bakteereita vastustavasti.

Vierailija
47/51 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sitä lysiiniä löytyy muualtakin.

www.terveyskauppaeko.fi/tuotteet.html

FinnMax Pure L-Lysine 200 g

Vierailija
48/51 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aminohapot purkista on ihan eri asia kuin luonnolliset eli en todellakaan riskeeraisi elimistöäni moisilla. Voi poksahtaa maksa tms.

Siinä vaiheessa kun huomaat, että oikeasti kaipaat apua. Niin terveelliset aminohapot voittaa lääkkeet.

Tosin lääkkeet voi olla myös hyvä vaihtoehto, riippuen tapauksesta.

Vierailija
49/51 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa vehjeherpekseen myös!

Vierailija
50/51 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kokeilla. :)

Vierailija
51/51 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloitsin jo, kun l-lysiini (jättiannoksella) piti joka kk toistuvan genitaaliherpeksen poissa monta kuukautta.

Nyt kuitenkin herpes tuli silti :(

Täytyy kai aloittaa kallis estolääkitys, tosi kiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi