Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herpes ja L-lysiini

Vierailija
11.10.2011 |

Olen kärsinyt vuosikaudet herpeksestä, ja se on ilmaantunut kuukautisiin liittyen aina paria päivää ennen kuukautisten alkua. Ei nyt joka kuukausi ihan onneksi, mutta useita kertoja vuodessa. Luin jo aikoja sitten, että l-lysiini voisi auttaa herpekseen, mutta ajattelin sen olevan samanlainen apu kuin muutkin herpeshoidot, eli humpuukia. Nyt kuitenkin ostin sen purkin ja se tosiaan toimi! Minulle oli jo rakkulat ehtinyt tulla huuleen, mutta kun illalla otin napin, niin aamulla rakkulat olivatkin jo kuivuneita. Eli kun normaalisti rakkulavaihe kestää useampia päiviä, niin nyt se hävisi yössä. Parhaiten l-lysiinin pitäisi kuitenkin vaikuttaa jo ennen koko herpestä. Eli itse aion tästä lähtien naukkia sitä vähän ennen kuukautisia, niin ehkä pääsen siitä kokonaan eroon.

Herpes on niin ärsyttävä vaiva, etten sitä kenellekään toivo. Siksi halusin jakaa tämä täällä. Jos vaikka joku toinen saisi tästä myös avun.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ketjun aloittaja, ja aloitin tämän ennen kuin olin iherbistä kuullutkaan. Kärsin tosiaan melkein kuukausittain toistuvasta huuliherpeksestä, johon löysin l-lysiinistä avun. Halusin jakaa tiedon muillekin herpeksestä kärsiville.

Minulla on tapana käydä aina välillä katsomassa aloittamiani ketjuja, ja kommentoida niihin jos on tarvetta. Iherbistä olen puhunut sitten myöhemmin, koska sieltä l-lysiiniä ja monia muitakin tuotteita saa paljon halvemmalla kuin Suomesta. Se on win-win-tilanne, jos joku haluaa säästää rahaa tilaamalla tarvitsemansa tuotteen iherbistä minun mainontani johdosta. Siitä puheen ollen, iherbissä on ollut heinäkuun ilmaiset postikulut yli 40$ tilauksille, eli tänään viimeinen päivä tilata. Itse tilaan esimerkiksi tällaiset tuotteet, joiden hinnaksi tulee alennuksien kanssa 42$, jolla saa ilmaiset postikulut. Ensitilaaja saa vielä 10$ lisäalennuksen.

http://www.iherb.com/tr/cb?pcodes=NTA-26134_SNS-00142_MLI-00205_SDS-00005&rcode=QAP065

Vierailija
22/51 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa linkissä ei näy suoraan näköjään ne alennukset, mutta jos ne laittaa ostoskärryyn niin tulee ne halvemmat hinnat näkyviin. Esim. tuo superfood purkki on 25% alennuksessa. http://tinyurl.com/qcatj64

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 15:01"]Minä olen ketjun aloittaja, ja aloitin tämän ennen kuin olin iherbistä kuullutkaan. Kärsin tosiaan melkein kuukausittain toistuvasta huuliherpeksestä, johon löysin l-lysiinistä avun. Halusin jakaa tiedon muillekin herpeksestä kärsiville.

Minulla on tapana käydä aina välillä katsomassa aloittamiani ketjuja, ja kommentoida niihin jos on tarvetta. Iherbistä olen puhunut sitten myöhemmin, koska sieltä l-lysiiniä ja monia muitakin tuotteita saa paljon halvemmalla kuin Suomesta. Se on win-win-tilanne, jos joku haluaa säästää rahaa tilaamalla tarvitsemansa tuotteen iherbistä minun mainontani johdosta. Siitä puheen ollen, iherbissä on ollut heinäkuun ilmaiset postikulut yli 40$ tilauksille, eli tänään viimeinen päivä tilata. Itse tilaan esimerkiksi tällaiset tuotteet, joiden hinnaksi tulee alennuksien kanssa 42$, jolla saa ilmaiset postikulut. Ensitilaaja saa vielä 10$ lisäalennuksen.

http://www.iherb.com/tr/cb?pcodes=NTA-26134_SNS-00142_MLI-00205_SDS-0000r5&rcode=QAP065

[/quote]

Hei! Meillä lapsella useita kertoja vuodessa puhkeava herpes kasvojen alueella. Lääkitystä saadaan aina kun puhkeaa päälle.

Onko noi iherbin paketit jääneet tulliin? Minkä nimistä tuotetta olet käyttänyt? Onko tietoa voiko lapsi käyttää L-lysiiniä?

Vierailija
24/51 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös hyviä kokemuksia l-lysiinistä. Ennen tuli herpes monta kertaa vuodessa. Nyt ei ole tullut yli vuoteen ollenkaan. Nappailen aina silloin tällöin yhden l-lysiini -tabletin. En läheskään joka päivä, ehkä kerran viikossa vain. I herbistä olen myös tilannut kuten myös muut vitamiinit samalla.

Vierailija
25/51 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä iherb mainosketju tää on? Joku siis vuodesta toiseen palaa mainostamaan iherbiä?

Vierailija
26/51 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako tilata iherbistä tätä L-lysiiniä, onko lääkelistalla?

Vierailija
27/51 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit kirjoittavat myös huuliherpeksen estolääkitykseen receptejä jotka todella auttavat myöskin silloin jos patti on jo tulollaan. Sain receptin n. 8 kk sitten ja olen ottanut puolikkaan kapselin ihan satunnaisesti (ehkä 2 puolikasta/kk) ja vain yhden kerran on ollut tulollaan.

Vierailija
28/51 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Recepti

Vierailija
29/51 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2015 klo 22:17"]Recepti
[/quote]

Pyysin lääkärin kirjoittamaan ACLOVIR 800 mg, jota otan siis puolikkaan. Kapselissa on jakoviiva.

Vierailija
30/51 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni siis noin viikko. Voin suositella.

Vierailija
31/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole valitettavasti kokenut tästä hyötyä huuliherpekseen :/ Tilasin tätä viimeksi 2kk sitten kun oli herpes ja olen syönyt sitä aika useinkin kun ajattelin, että jessss nyt vihdoin löytyi apu mutta eilen sitten taas oli patti huulessa ja nyt kutittaa jo toista kohtaa :( Vihaan tätä huuliherpestä.

Vierailija
32/51 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aivan yllättäen alapäähän rajun herpeksen, olin jo oikeasti aika toivoton kun olin jo monta päivää ollut niin kipeä ettei kävelystäkään tullut mitään. Kävin luontaistuote puljussa ja ihan totuuden mukaisesti kerroin vaivani. Täti otti hyllystä purkin l-lysiiniä ja käski ottaa 3klp kerrallaan. Eli nyt olen ottanut 3000 kolmena päivänä ja vaivani on poissa. Kiitos lysiinin!

Vierailija
33/51 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lääkäriltä pyytämäni herpeksen estolääke ACLOVIR 800 mg on tosi hyvä estämään herpeksen tulemisen. Otan puolet kapselista jos nuha on tulollaan ja aina auttaa. En ota sitä päivittäin vaan vain silloin, kun se on jo vaikka tulollaan. Olen saanut receptin n. 6 kk sitten enkä saanut yhtään herpestä tänä aikana. Puolikkaita olen ottanut tänä aikana muutamia.

Vierailija
34/51 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä verran l-lysiini jauhetta voi käyttää päivässä ?

Vierailija
35/51 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 22:56"]

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dna00007

Tuolla vähän tieteellistä näkökantaa. Tämän mukaan l-lysiinistä ei olisi hyötyä.

[/quote]Tuossa oli tutkittu vain vaikutusta genitaaliherpekseen, ei huuliherpekseen. Olisi myös mielenkiinoista tietää oliko l-lysiini testissä missä muodossa; voiteena vai suun kautta otettavana. Suun kautta tietysti voi olettaakin olevan varmemmin toimiva.

Vaikea ymmärtää miksi l-lysiini EI vaikuttaisi herpekseen, koska menetpä melkein minne tahansa herpeksestä kertovalle sivulle, niin siellä korostetaan, että argiinipitoinen ruokavalio lisää herpeksen todennäköisyyttä (esim. suklaa) ja lysiinipitoinen vähentää herpeksen todennäköisyyttä. Jos kerran ruokavaliolla on merkitystä, niin miten olisi mahdollista että suun kautta otettavalla l-lysiinillä ei olisi merkitystä.

Voiko joku kertoa ihan omakohtaisesti, että l-lysiinistä ei ole ollut mitään hyötyä herpekseen? Itse en ole sellaiseen vielä törmännyt.

Vierailija
36/51 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 19:51"]

MIelenkiintoinen ja omakohtainenkin keskustelu.

itselläni kyrvässä juuri tämä ongelma tosi pahana.

MUTTA KUN OLEN NYT SYÖNYT

l-lysiini + l-argiini

(Toinen tappaa, toinen ärsyttää tulemaan esille..

en merkkiä sano kun menee pian mainonnan

piikkiin)

viimeksi aktivoiduttuaan tuli vain pari näppyä

yleensä tulevien lukemattomien sijaan!!

Ensimmäinen kerta 10 vuoteen!!

Ei maksa paljoa kokeilla jo muut lääkkeet ei

auta.

tv 20 cm

[/quote]

Ystäväni, sulla on sukupuolitauti. Lääkäriin!!

Vierailija
37/51 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ihan pikkuhiljaa tietää että mulla on herpes alapäässä, kun sain kaikenlaisia pahoja oireita. Lääkäri totesi että pimppi täynnä rakkoja, ja ei ihmettä et oot kipee. Kuumetta, selkäkipuja ja hemmetin patteja jopa perseessä :'(

Lääkitystä oon saanut ja luulen että auttaakin vähän. Nyt pahalla jännityksellä saan vaan odottaa ja katsoo kuinka usein saan tätä tulevaisuudessa. Oon googlettanut ja lukenut kaikkee mitää oon herpeksestä löytänyt, ja olin niin iloinen kun luin l-lysinestä! Toivottavasti se mullekin toimii! Meinaan heti ostaa ja rupee sitä syömään heti ja säännöllisesti!

Mutta mistäs tätä saa? En haluu nyt ensiksi netistä tilata, koska haluan saada sitä NYT. Löytyykö esim. terveyskaupoista? Haluan osta heti huomenna!!!

Vierailija
38/51 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä vaiva! :(

Life-luontaistuotekaupasta löytyy l-lysiiniä ainakin jauheena ja kapseleina! Itselläni ei vielä tietoa tehosta, mutta on nyt kokeilussa huuliherppuun.:)

Vierailija
39/51 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syönyt päivittäin (ehkä sitä ei tarvitsisi ottaa joka päivä) L-lysiiniä, eikä ole kolmeen vuoteen herpestä näkynyt huulessa. Olen niin onnellinen! Mulla on ollut se lapsesta asti monta kertaa vuodessa. 

Iherbistä tilaan kerran vuodessa sen ison purkin, jossa on 250 kapselia ja maksaa vähän päälle 11e. 

N45

Vierailija
40/51 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako tilata iherbistä tätä L-lysiiniä, onko lääkelistalla?

Ei ole lääkelistalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi