Flow on suurelle osalle ihan samanlaista pönötystä kuin vaikka Savonlinnan oopperajuhlat. Tärkeintä on olla paikalla.
Musta noissa on hyvin paljon samanlaista halua hakeutua osaksi tietynlaista elitistististä viitekehystä. Eikä siinä mitään, ei ole multa pois kumpikaan ja varmasti on paljon aitoja oopperadiggareita ja vastaavasti aitoja musadiggareita noissa mukana.
Jotenkin vaan tuntuu, että keskiverto flow"näyttäytyjä" kokee olevansa yksilöllinen edelläkävijä ja niin ihanan yksilöllinen ja vapaa kaikenmaailman hierarkioista ja ihmisten "arvojärjestykseen" laittamisesta.
Kommentit (10)
Hyvin samantyyppinen must tilaisuus. Kaik yhes koos; näyttäytyminen, vaatetus ja pieni asiaankuuluva rekvisiitta.
Vierailija kirjoitti:
En mä tiedä onko ainakaan flow erityisen elitististä. Mutta ihminen on laumaeläin, toki toiset enemmän ja toiset vähemmän, mutta aika moni ainakin nuorena tykkää olla siellä missä meno on, missä porukka on, eikä siinä mitään pahaa ole. Ja varmaan se festarityyli on monelle myös tärkeä osa juttua, pukeutua itse ja katsella muiden asuja. Pääasia on että ihmsiet nauttii, ihan sama nauttiiko ensisijaisesti musiikista, vai jostain muusta.
Eihän Flowssa käy mitään nuoria vaan nelikymppisiä entisiä pääministereitä.
Puhutko nyt omasta kokemuksestasi vai kuvitteletko kävijöiden puolesta, mitä ajattelevat ja kokevat?
Ja lehdessä kerrotaan, kuinka on jo viikkoja etukäteen mietitty sinne asukokonaisuuksia. Eli ei ainakaan musiikki edellä mennä.
Vierailija kirjoitti:
Tää on vapaa maa. Rahansa saa käyttää miten haluaa.
Siellä oli muuten ihan älyttömän paljon nuoria, sellaisia 18-25 vuotiaita, enemmistö sanoisin.
Hyvä rinnastus. Erojakin on: Flowssa suuri osa musasta on suhteellisen simppeliä, ei liikaa vie keskittymistä asuilta ja menuilta, Savonlinnassa sen verran monipolvista, että monikohan siinä kolmen tunnin aikana nukahtaa tai keskittyy kännykkäpeliin.
Poseerajat tietysti ovat aina paikalla viemässä paikkoja oikeasti kiinnostuneilta ilmaislipuillaan, se täytyy vain hyväksyä. Suurin osa paikalla olevista ovat siellä kuitenkin ihan tapahtuman itsensä takia.
En mä tiedä onko ainakaan flow erityisen elitististä. Mutta ihminen on laumaeläin, toki toiset enemmän ja toiset vähemmän, mutta aika moni ainakin nuorena tykkää olla siellä missä meno on, missä porukka on, eikä siinä mitään pahaa ole. Ja varmaan se festarityyli on monelle myös tärkeä osa juttua, pukeutua itse ja katsella muiden asuja. Pääasia on että ihmsiet nauttii, ihan sama nauttiiko ensisijaisesti musiikista, vai jostain muusta.