Jouluavustuksesta saadut lahjakortit
Onks ne sen pari vuotta voimassa mitä muutoinkin lahjajortit on.
Laitoin ne kaappiin joten ei pidä unohtaa niitä sinne, käyttöönhän ne hain.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoit kaappiin? Joku olisi oikeasti tarvinnut ne!
Ehkä myyn ne
Ok. tarjoan 20% käyvästä arvosta, käteisellä tänään, kaupat ehtoolla vaikka siinä puistossa?
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan satavarma, että nämä mouhoajat eivät ole itse lahjoittaneet euroakaan.
Luojan kiitos, en ole lahjoittanut. Enkä lahjoita jatkossakaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan satavarma, että nämä mouhoajat eivät ole itse lahjoittaneet euroakaan.
Miksi? Ymmärrät kai että ne lahjoitukset tulee ihan oikeilta ihmisiltä joilla heilläkin on rajallinen määrä rahaa käytettävissä, miksi meitä ei olisi täällä? Siksihän se meneekin niin tunteisiin kun käy ilmi että koko homma onkin ihan vaan kusetusta eikä niillä ns. vähävaraisilla oikeasti ollutkaan mikään tarve.
Jatkossa sitten jokainen katselee ympärilleen ja antaa avustuksensa suoraan avunsaajalle. Jossei löydy, voi pitää rahansa hyvällä omallatunnolla itsellä. Ei nämä keräykset toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt loppui meikäläisen lahjoitukset muka-vähävaraisille. Pitäisi petoksesta tuomita ne tahot, jotka ovat varoja keränneet sillä verukkeella, että ne menevät vähävaraisille ihmisille. Oikeasti vähävaraisen ei tarvitse huolehtia, että lahjakortti unohtuisi kaappiin.
Älä huoli. Hakiessani omaa lahjoitusta siinä oli jonossa muita avunsaajia. Kyllä kävi selväksi, että ne avustukset menivät oikeisiin osoitteisiin.
Veit sitten joltain oikeasti tarvitsevalta. En tosiaan lahjoita enää koskaan, jos siellä on edes yksi lokki, joka ei apua oikeasti tarvitse.
No en tasan vienyt. Taidat itse olla se lokki, kun niin ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Ymmärrät kai että ne lahjoitukset tulee ihan oikeilta ihmisiltä joilla heilläkin on rajallinen määrä rahaa käytettävissä, miksi meitä ei olisi täällä? Siksihän se meneekin niin tunteisiin kun käy ilmi että koko homma onkin ihan vaan kusetusta eikä niillä ns. vähävaraisilla oikeasti ollutkaan mikään tarve.
Varmasti on tarve mutta on päiviä muitakin kuin kolme joulupäivää.Lahjakortti on lahjakortti, you know.Sillä voi ostaa jonkun todella tarvittavan asian.Esim.pian on vaatteet yms.alessa, kannattaa hetki venata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan oman joululahjan jokainen laittaa minne haluaa.
Jos joku antaa sinulle lahjaksi Ruisrock-liput niin tuskin niitäkään menet marraskuussa käyttämään Ruissaloon. Miten siis käytät joululahjakortin joskus huhtikuussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos harjoitat hyväntekeväisyyttä vain, jotta saisit itsellesi jotenkin ylevämmän olon, niin älä tee sitä. Usein on näin, että todellisuudessa vähävaraiset ihmiset lahjoittavat jonnekin, koska haluavat elää siinä illuusiossa, että heillä itsellään asiat olisivat paremmin kuin ne oikeasti ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti on tarve mutta on päiviä muitakin kuin kolme joulupäivää.Lahjakortti on lahjakortti, you know.Sillä voi ostaa jonkun todella tarvittavan asian.Esim.pian on vaatteet yms.alessa, kannattaa hetki venata.
Jos olisi oikea tarve niin ei joutuisi miettimään unohtaako sen lahjakortin olemassaoloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos harjoitat hyväntekeväisyyttä vain, jotta saisit itsellesi jotenkin ylevämmän olon, niin älä tee sitä. Usein on näin, että todellisuudessa vähävaraiset ihmiset lahjoittavat jonnekin, koska haluavat elää siinä illuusiossa, että heillä itsellään asiat olisivat paremmin kuin ne oikeasti ovat.
Harrastan hyväntekeväisyyttä jotta voisin auttaa jotakuta joka sen tarvitsee. En siksi että joku voisi hillota itselleen vähän ylimääräistä. Enkä kaipaa mitään illuusioita, kiitos vaan huolehtimisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ketään ärsytä, jos se käytetään tammikuussa. Mutta se ärsyttää, jos sen saaja unohtaa kortin kaappiin. Se on merkki siitä, ettei sitä tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku antaa sinulle lahjaksi Ruisrock-liput niin tuskin niitäkään menet marraskuussa käyttämään Ruissaloon. Miten siis käytät joululahjakortin joskus huhtikuussa?
Lahjakortteihin ei ole merkitty mitä niillä pitää ostaa ja milloin.2 vuotta aikaa.
Eihän kukaan kättä jouluaattona saamiaan lahjoja vain jouluna, eiks niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjakortteihin ei ole merkitty mitä niillä pitää ostaa ja milloin.2 vuotta aikaa.
Jos saaja pystyy hilloamaan niitä kaksi vuotta kaapissa, lahjoitus on mennyt väärään osoitteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ketään ärsytä, jos se käytetään tammikuussa. Mutta se ärsyttää, jos sen saaja unohtaa kortin kaa
On niinkin, että meidän tukijärjestelmämme ei ole täydellinen. Se on hyvä, mutta ei aukoton. Joskus voi joutua odottamaan jotakin Kelan päätöstä lähemmäs 2 kuukautta. En moralisoi ihmistä, joka haluaa pitää jotain muutaman kymmenen euron lahjakorttia kaapissa vielä pahemman päivän varalle. Itse käytin saamani avustukset jouluruokiin ja lapsille joululahjaan. Mutta kukin käyttää ne parhaaksi katsomallaan tavalla. Hakuvaiheessa käydään läpi, että avustukset menevät tarvitseville. Trollit voivat sitten kirjoittaa tänne jotakin muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt eri asia antaa lapselle joululahjaksi vaikka joku peli jouluna kuin antaa se sama peli helmikuussa. Ei se silloin enää pelasta sitä piloille mennyttä joulua jolloin lapsi itki koska ei saanut ensimmäistäkään lahjaa. Siihen tarkoitukseen ne lahjakortit on annettu että köyhemmätkin saa hyvän joulun, ei siksi että he joskus myöhemmin voisi tehdä sillä jotain kivaa.
Ei ne lahjakortit ole tarkoitettu säästettäväksi pahan päivän varalle. Vaan niille, joilla on jo se paha päivä, eikä säästöjä ollenkaan.
Tarinahan ei kerro mistä jouluavustuksesta on kyse.Ei ole yhdenkään täällä kirjoittavan lompakosta tipahtanut lanttiakaan.Silti kirvoitti kateellisten kielenkärjet.
Vahva suositus et mieti sekunti ennen ku lauot omia totuuksiasi.
Miks alkaa ohjeistamaan kun ei edes älyä mistä kyse.
Vierailija kirjoitti:
Tarinahan ei kerro mistä jouluavustuksesta on kyse.Ei ole yhdenkään täällä kirjoittavan lompakosta tipahtanut lanttiakaan.Silti kirvoitti kateellisten kielenkärjet.
Vahva suositus et mieti sekunti ennen ku lauot omia totuuksiasi.
Miks alkaa ohjeistamaan kun ei edes älyä mistä kyse.
Ei ole tippunut, eikä tämän keskustelun perusteella tipu jatkossakaan. Laitan jatkossakin kaiken ylimääräisen omiin ja lasten sijoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne lahjakortit ole tarkoitettu säästettäväksi pahan päivän varalle. Vaan niille, joilla on jo se paha päivä, eikä säästöjä ollenkaan.
Ehkä menet ensi jouluna vastaamaan siitä, miten ne kortit jaetaan. Kun sinulla selvästi on joku parempi näkemys. Oletko kenties itse ollut joskus siinä pahassa tilanteessa, ja siksi tiedät niin hyvin? Vai oliko asia sittenkin muulla tavoin. Mutta mene ihmeessä johonkin pestiin, jossa voit moralisoida ja ylevöittyä.
Veit sitten joltain oikeasti tarvitsevalta. En tosiaan lahjoita enää koskaan, jos siellä on edes yksi lokki, joka ei apua oikeasti tarvitse.