Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluavustuksesta saadut lahjakortit

Vierailija
28.12.2025 |

Onks ne sen pari vuotta voimassa mitä muutoinkin lahjajortit on.

Laitoin ne kaappiin joten ei pidä unohtaa niitä sinne, käyttöönhän ne hain.

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minun saamat kortit on voimassa kaksi vuotta.

Vierailija
2/98 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kanssa kaks vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoit kaappiin? Joku olisi oikeasti tarvinnut ne! 

Vierailija
4/98 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä myyn ne

Vierailija
5/98 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, tietääpä että ensi vuonna ei enää anna rahaa mihinkään avustuskohteisiin kun ei niille kerran ole tarvetta.

Vierailija
6/98 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, tietääpä että ensi vuonna ei enää anna rahaa mihinkään avustuskohteisiin kun ei niille kerran ole tarvetta.

En ole antanut vuosikausiin. Niin kummallisesti niitä apuja jaetaan. Suoraan voisin auttaa, mutta en yhdenkään välikäden kautta 

Vierailija
7/98 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta joku voi säästää S-ketjun lahjakortin ja järjestää sen turvin lapsen synttärit toukokuussa tms. Ei kaikkea tarvitse käyttää heti. En nyt tarkoita ap:tä joka ilmeisesti ei lahjakortteja tarvinnut, mutta noin yleisesti.

Vierailija
8/98 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jos ostaa jollekulle lahjakortin se on voimassa 6-12 kuukautta. Nuo lahjoitus kortit on tarkoitettu jouluruokaan ei kaappiin. Kuinkahan moni noin teki, pisti hakemuksen ja sai vaikkei tarvitse, kyllä sillä otsikoita revitään köyhien määrästä 

Vierailija
9/98 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käyttää pian, sillä jo helmikuussa 2026 tulee voimaan laki jonka mukaan noi pienetkin lahjoitukset täytyy ilmoittaa Kelalle! 

Vierailija
10/98 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan taas.

Jos AP olisi sen kortin käyttänyt, niin sit kitistäis siitä miten ei varautunut tulevaan yhtään, uusi vuosikin tulossa ja kaikkea, ois nyt nakkeja ja perunasalaattia ostanut 🤦

Joku vielä kertoo ostoslistan, mitä sillä olis pitänyt ostaa?

Itsellä se meni, mutta aiemmin oon saanut jonkun aikaa jopa säästeltyä.

Vierailija
11/98 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta joku voi säästää S-ketjun lahjakortin ja järjestää sen turvin lapsen synttärit toukokuussa tms. Ei kaikkea tarvitse käyttää heti. En nyt tarkoita ap:tä joka ilmeisesti ei lahjakortteja tarvinnut, mutta noin yleisesti.

Jos pelkää unohtavansa sen kaappiin niin tuskin on mistään tuollaisesta kyse. Vaan ihan siitä että on turhaan hakenut avun jota joku muu olisi voinut oikeasti tarvita. Tai jos ei tarvitse niin ne rahat pitäisi palauttaa lahjoittajille. Ei minullakaan liikaa ole, mutta olen silti lahjoittanut useampaan eri kohteeseen kun olen luullut että joku oikeasti kipeästi tarvitseva sen saa. 

Vierailija
12/98 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin jos ostaa jollekulle lahjakortin se on voimassa 6-12 kuukautta. Nuo lahjoitus kortit on tarkoitettu jouluruokaan ei kaappiin. Kuinkahan moni noin teki, pisti hakemuksen ja sai vaikkei tarvitse, kyllä sillä otsikoita revitään köyhien määrästä 

Miksi ne olis tarkoitettu just jouluruokaan?

En tiennyt että niissä on niin tarkkoja sääntöjä.

Jos mulla on vaikka 10e ja pärjään niillä viikon, niin en saa hakea korttia vaikka tiedän, että parin viikon päästä rahaa ei ole?

Jotkut elää hyvinkin niukasti.

Mulla on tilillä 4e, aika niukasti ruokaa just nyt ja telialta saatu 30 e lidliin ja aattelin säästellä sitä silti ensi vuoteen.

Vierailija
13/98 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole antanut vuosikausiin. Niin kummallisesti niitä apuja jaetaan. Suoraan voisin auttaa, mutta en yhdenkään välikäden kautta 

Niin niin. Voisit auttaa mutta että tee sitä kuitenkaan.

Vierailija
14/98 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä myyn ne

TÄMÄ EI OLE AP:N KIRJOITTAMA VIESTI!

Vierailija
15/98 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lahjakortit pystyy säästämään sinne toukokuuhun, niille ei ole tarvetta.

Vierailija
16/98 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin niin. Voisit auttaa mutta että tee sitä kuitenkaan.

Mitä kautta löytää niitä apua tarvitsevia joita suoraan voisi auttaa? Ei minuakaan kiinnostaisi tukea mitään hyväntekeväisyysjärjestöjä vaan sitä joka tarvitsee sitä apua. Oikeasti, ei niin kuin ap. -eri

Vierailija
17/98 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pelkää unohtavansa sen kaappiin niin tuskin on mistään tuollaisesta kyse. Vaan ihan siitä että on turhaan hakenut avun jota joku muu olisi voinut oikeasti tarvita. Tai jos ei tarvitse niin ne rahat pitäisi palauttaa lahjoittajille. Ei minullakaan liikaa ole, mutta olen silti lahjoittanut useampaan eri kohteeseen kun olen luullut että joku oikeasti kipeästi tarvitseva sen saa. 

Mulla ainakin on aika usein tavaroita hukassa. Ei se kerro mitään mun rahatilanteesta.

Mikä ihmeen tylytys tää nyt on?

Seuraavaksi joku keksii, että ne kortit saa olla vaan viikon voimassa kun eihän niitä muuten tarvitse.

Vierailija
18/98 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastusarmeija

Vierailija
19/98 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne olis tarkoitettu just jouluruokaan?

En tiennyt että niissä on niin tarkkoja sääntöjä.

Jos mulla on vaikka 10e ja pärjään niillä viikon, niin en saa hakea korttia vaikka tiedän, että parin viikon päästä rahaa ei ole?

Jotkut elää hyvinkin niukasti.

Mulla on tilillä 4e, aika niukasti ruokaa just nyt ja telialta saatu 30 e lidliin ja aattelin säästellä sitä silti ensi vuoteen.

Juu tuleepa kiva olo, että annoin tässä satasen köyhälle yksinhuoltajaäidille jotta hän voi hillota sitä kaksi vuotta ja käyttää sitten jos ehkä joskus tulee tarve. Vai kuulostaisiko kuitenkin erilaiselta antaa se satanen, jotta se yksinhuoltaja lapsineen ei joudu jouluna tyytymään järsimään pelkkiä kynsiään?

Vierailija
20/98 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin monella kirjoitukset lähti rönsyilemään omien mielikuvitusten mukaan.Kyse oli et onkohan ne 2 vuotta voimassa.

Tarpeeseen ovat ja aika milloin ne käytetään on 2 vuotta.

Osa teistä taitaa kärsiä kateudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi