Jouluavustuksesta saadut lahjakortit
Onks ne sen pari vuotta voimassa mitä muutoinkin lahjajortit on.
Laitoin ne kaappiin joten ei pidä unohtaa niitä sinne, käyttöönhän ne hain.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, tietääpä että ensi vuonna ei enää anna rahaa mihinkään avustuskohteisiin kun ei niille kerran ole tarvetta.
En ole antanut vuosikausiin. Niin kummallisesti niitä apuja jaetaan. Suoraan voisin auttaa, mutta en yhdenkään välikäden kautta
Niin niin. Voisit auttaa mutta että tee sitä kuitenkaan.
Mitä kautta löytää niitä apua tarvitsevia joita suoraan voisi auttaa? Ei minuakaan kiinnostaisi tukea mitään hyväntekeväisyysjärjestöjä vaan sitä joka tarvitsee sitä apua. Oikeasti, ei niin kuin ap. -eri
Mulle voi lahjoittaa ja oon oikeasti tosi pulassa ja välillä oikeasti nälkäinen.
Mutta varmaan sä jonkun syyn keksit miksi mä tai kukaan muukaan ei kelpaa.
Taidanpa minäkin ensi jouluna ihan pokalla hakea kaikki mahdolliset avustukset, vaikka en niitä tarvitse. Näyttää olevan monen mielestä täysin hyväksyttävää toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Kovin monella kirjoitukset lähti rönsyilemään omien mielikuvitusten mukaan.Kyse oli et onkohan ne 2 vuotta voimassa.
Tarpeeseen ovat ja aika milloin ne käytetään on 2 vuotta.
Osa teistä taitaa kärsiä kateudesta.
Ei, en ole kateellinen kenenkään puutteellisesta elämänhallinnasta, vaan minua harmittaa että olen tullut petetyksi kuvitellessani että olen lahjoittanut hyväntekeväisyyteen sellaisille ihmisille jotka oikeasti sitä tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, tietääpä että ensi vuonna ei enää anna rahaa mihinkään avustuskohteisiin kun ei niille kerran ole tarvetta.
En ole antanut vuosikausiin. Niin kummallisesti niitä apuja jaetaan. Suoraan voisin auttaa, mutta en yhdenkään välikäden kautta
Niin niin. Voisit auttaa mutta että tee sitä kuitenkaan.
Ymmärrän erittäin hyvin, jos ihmisillä ei enää auttamishaluja ole. Avunpyytäjät, kuten myös avuntarvitsijat voisivat välillä mennä peilin eteen katselemaan sitä omaa kuvaansa ja kerrankin rehellisen kriittisin silmin. Mitä näkyy? Onko syytä olla ylpeä näkemästään? Eri
Olen jo lähes käyttänyt koko lahjakorttini, kymppi jäljellä. Tiedoksi että moni ei olisi jouluna ruokaa saanut ilman sitä korttia.
Provoilijat on erikseen.
Niissähän on se 2 vuotta käyttöaikaa, ainakin yleensä on.Sen voi jokainen lahjakortin saaja valita ajan koska käyttää sen.Miks olla kateellinen toisen lahjoista.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin jos ostaa jollekulle lahjakortin se on voimassa 6-12 kuukautta. Nuo lahjoitus kortit on tarkoitettu jouluruokaan ei kaappiin. Kuinkahan moni noin teki, pisti hakemuksen ja sai vaikkei tarvitse, kyllä sillä otsikoita revitään köyhien määrästä
Miksi niitä ei ole ajastettu sitten joulunajalle.Ne on annettu vähävaraisille.Joulunaikana menee rahaa meillä kaikilla enemmän kuin muulloin.Tuossa 2 vuoden aikana voi käyttää milloin haluaa.
Mulle voi lahjoittaa ja oon oikeasti tosi pulassa ja välillä oikeasti nälkäinen.
Mutta varmaan sä jonkun syyn keksit miksi mä tai kukaan muukaan ei kelpaa.
Kerro toki nimesi ja osoitteesi mihin avun voi lähettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin jos ostaa jollekulle lahjakortin se on voimassa 6-12 kuukautta. Nuo lahjoitus kortit on tarkoitettu jouluruokaan ei kaappiin. Kuinkahan moni noin teki, pisti hakemuksen ja sai vaikkei tarvitse, kyllä sillä otsikoita revitään köyhien määrästä
Miksi ne olis tarkoitettu just jouluruokaan?
En tiennyt että niissä on niin tarkkoja sääntöjä.
Jos mulla on vaikka 10e ja pärjään niillä viikon, niin en saa hakea korttia vaikka tiedän, että parin viikon päästä rahaa ei ole?
Jotkut elää hyvinkin niukasti.
Mulla on tilillä 4e, aika niukasti ruokaa just nyt ja telialta saatu 30 e lidliin ja aattelin säästellä sitä silti ensi vuoteen.
Juu tuleepa kiva olo, että annoin tässä satasen köyhälle yksinhuoltajaäidille jotta hän voi hillota sitä kaksi vuot
Tuskin annoit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin monella kirjoitukset lähti rönsyilemään omien mielikuvitusten mukaan.Kyse oli et onkohan ne 2 vuotta voimassa.
Ei, en ole kateellinen kenenkään puutteellisesta elämänhallinnasta, vaan minua harmittaa että olen tullut petetyksi kuvitellessani että olen lahjoittanut hyväntekeväisyyteen sellaisille ihmisille jotka oikeasti sitä tarvitsee.
Mistäs nykäisit puutteellisen elämänhallinnan.
Ei pidä luulla ja olettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs nykäisit puutteellisen elämänhallinnan.
Ei pidä luulla ja olettaa.
Niin, yleensähän kun apua annetaan niille elämässään hyvin menestyneille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoit kaappiin? Joku olisi oikeasti tarvinnut ne!
Ehkä myyn ne
Huonoa bisnestä - ja huono provo. Lahjakortit ovat todennäköisesti kauppoihin, joissa itse kukin asioi vähintään joskus (S-ryhmä tai K-ryhmä), joten myydessähän niistä saisi joka tapauksessa vähemmän rahaa kuin mitä niiden arvo on, eli itse hyötyisi enemmän vaan käyttämällä lahjakortin itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä ei ole ajastettu sitten joulunajalle.Ne on annettu vähävaraisille.Joulunaikana menee rahaa meillä kaikilla enemmän kuin muulloin.Tuossa 2 vuoden aikana voi käyttää milloin haluaa.
Tuohan siinä onkin ideana. Kyseessä on joululahja, jonka voi käyttää myöhemminkin. Jouluksihan sieltä annettiin jo jouluruokaa ja herkkuja, joten ei oletus ollutkaan, että lahjakortilla ostetaan ruokaa jouluksi.
Meillä on viisi korttia, vaimo otti työpaikalta.
Voi rakkaat kuinka joillakin kademieli.
Älkääpä nyt huoliko.Jouluun saattoi mennä jo tulevan kuun rahoja ja kauppaostoksia voi maksella nyt lahjakorteilla.
Itse jaoin isosta jouluruokakassista tuotteita eteenpäin, ne oli rahallisesti arvokkaita mutta meille hyödyttömiä koska emme voineet niitä syödä, ne meni ilhduttamaan muita, ei missään tapauksessa roskiin.
Se on kuulkaas niin et hyvä antaa vähästäänkin, paha ei paljostaankaan.
Täällä jo joku ilmoitti menevänsä ensi jouluna hakemaan kaikenlaisia avustuksia....mielestäni vuoden voisi käyttää oman mielen tasapainottamiseen jotta kateus häipyisi unholaan.
Minulle sanottiin, että pitää käyttää viimeistään tammikuun alussa. Olenkin jo käyttänyt. Hain ja sain ne tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan siinä onkin ideana. Kyseessä on joululahja, jonka voi käyttää myöhemminkin. Jouluksihan sieltä annettiin jo jouluruokaa ja herkkuja, joten ei oletus ollutkaan, että lahjakortilla ostetaan ruokaa jouluksi.
Just näin se on.Täällä vaan kademieli vie kirjoittajia.
Vierailija kirjoitti:
Ne on joululahjoja vähävaraisille.Mikä ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Laitoit kaappiin? Joku olisi oikeasti tarvinnut ne!
Saahan oman joululahjan jokainen laittaa minne haluaa.
Jos et osaa pitää huolta lahjakortista niin että saisit sillä tarvitessasi ruokaa, niin tarvitset kyllä ihan eri sortin apua kuin rahaa.