Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso ilmoitti tänään, että haluaa avioeron. Voinko olla huomenna sen takia pois töistä?

Vierailija
28.12.2025 |

En siis yritä estää eroa, vaan totesin hänelle, että okei sitten. Hän on kuulemma miettinyt asiaa jo pitkään, koska riidellään paljon. Itse en olisi halunnut silti tätä ja olen ihan rikki. Ehdittiin olla yhdessä viisi vuotta.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae saikkua, jos itkettää.

Vierailija
2/79 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva.fi myöntää luvan olla pois töistä huomenna. Työnantaja voi olla eri miltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisit poissa töistä. Elämä jatkuu.

Vierailija
4/79 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat olla töistä pois vaikka kuukauden. Tai kaksi.

Vierailija
5/79 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se työnantajalle kuulu, töihin. 

Vierailija
6/79 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätät itse, onko sinulla huomenna riittävästi kykyä ko. työhön. Varmaan moni käytännönläheinen työ onnistuisi, mutta jos vaatii ajatustyötä ja ihmisten kohtaamista, niin ehkä parempi ottaa aikaa toipumiseen. Mulle oli tärkeää jatkaa tuttua arkea ja menin normaalisti töihin, kun nelivuotinen suhde päättyi hyvin äkisti ja erikoisesti. Emme tosin asuneet yhdessä eli käytännön asiat eivät painaneet lainkaan.

Vierailija
7/79 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla,mutta kerro fyysinen syy,oksennustauti tms.

Eikä ihme, jos oksettaa.

Vierailija
8/79 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikkulapun tarviit, eli lääkäriaikaa varaamaan vaan. Tai voit ehkä olla myös palkatta pois.

Vierailija
9/79 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse asiassa tiedän, etten ole työkykyinen, koska itken ja en tule nukkumaan seuraavina öinä. Mutta kannattaako työnantajalle kertoa tämä elämäntilanne poissaolon syyksi vai keksiä jotain muuta?

Ap

Vierailija
10/79 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työnantajasta? Omailmoituksella itkemisen ja sydänsurujen vuoksi ei yleensä voi olla pois. Erokriisi ei myöskään ole lääketieteellinen ongelma, johon olisi olemassa palkalliseen sairaslomaan oikeuttavaa diagnoosia. Työnantaja voi hyväksyä poissaolon, mutta palkkaa et välttämättä saa.

Vierailija
11/79 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneen maistraatti on auki? Työpäivän jälkeen jättämään avioerohakemus? Voi olla lomaajan kriisiien jälkeen ruuhkainen päivä, niin itse sopisin muutaman päivän päähän vähemmän ruuhkaisen päivän mennä maistraattiin. Voisitte miettiä rauhassa etukäteen miten sovitte kaikki käytännön asiat.

Vierailija
12/79 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työnantaja suhtautuu ymmärtäväisesti, palkatonta lomaa saa runsaasti ja jos vuodenvaihteen kiireisimpään aikaan tuo saikkulappua akuutista stressireaktiosta, niin tarjolla on töitä, joissa voi huoleti itkeä. 

Suru ei ole sellainen sairaus, jonka hoidosta työnantajan tulisi maksaa.

Vierailija
13/79 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moneen maistraatti on auki? Työpäivän jälkeen jättämään avioerohakemus? Voi olla lomaajan kriisiien jälkeen ruuhkainen päivä, niin itse sopisin muutaman päivän päähän vähemmän ruuhkaisen päivän mennä maistraattiin. Voisitte miettiä rauhassa etukäteen miten sovitte kaikki käytännön asiat.

loma-ajan

Vierailija
14/79 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän työnantaja tuossa tilanteessa palkatonta myönnä äkillisen elämänkriisin takia. Tsemppiä!

Vierailija
15/79 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työnantajasta? Omailmoituksella itkemisen ja sydänsurujen vuoksi ei yleensä voi olla pois. Erokriisi ei myöskään ole lääketieteellinen ongelma, johon olisi olemassa palkalliseen sairaslomaan oikeuttavaa diagnoosia. Työnantaja voi hyväksyä poissaolon, mutta palkkaa et välttämättä saa.

Sellainen kuin tilapäinen sopeutumishäiriö, tällä sain saikkua isovanhemman kuoleman johdosta kuten myös työuupumukseen. Ihminen tarvitsee joskus aikaa sopeutua uuteen tilanteeseen ja se on ihan validi syy saada sairaslomaa.

Vierailija
16/79 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri antaa saikkua masennusdiagnoosilla tuollaisessa tilanteessa.

Vierailija
17/79 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit olla,mutta kerro fyysinen syy,oksennustauti tms.

Eikä ihme, jos oksettaa.

Kun työnantaja kuitenkin saa tietää, että poissaolon syynä oli ero, niin tuosta saa kirjallisen varoituksen. Siis siitä, että valehteli olevansa sairas.

Vierailija
18/79 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse asiassa tiedän, etten ole työkykyinen, koska itken ja en tule nukkumaan seuraavina öinä. Mutta kannattaako työnantajalle kertoa tämä elämäntilanne poissaolon syyksi vai keksiä jotain muuta?

Ap

Jos teillä on omalla ilmoituksella lupa olla pois niin sinulla on noroviruksen vuoksi heikko olo.

Vierailija
19/79 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole pois, mutta älä kerro oikeaa syytä ettei ala mikään pilkunviilaaminen saikun suhteen. Sano että olet kuumeessa. Pärjäile. 

Vierailija
20/79 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut sairaslomaa puolison kuoltua yllättäen, koska, lääkärin mukaan, suru ei ole sairaus. Onneksi pomo myönsi palkatonta vapaata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän