Jouduttiin muuttamaan pienempään asuntoon
Perherauha on mennyttä. Omaa tilaa ei ole ja hermo kireällä koko ajan. Lasten kanssa riidellään koko ajan. Onko muilla vastaavia kokemuksia tästä Kelan ajamasta ihmiselämän tuhoamisesta?
Kommentit (46)
Meillä sossut vaativat jokaiselle lapselle oman huoneen. Ilman sitä ei ikinä päästä perhetyöstä. Joku kun oli niin huolissaan ahtaudesta että on tehnyt 8 ilmoa. Pitäisi muuttaa vuokralle jonnekin missä 5 makuuhuonetta. Itse voidaan nukkua olohuoneessa kunnes järki lähtee unen puutteesta. Ollaan kolmevuorotyössä.
On toiminut tosi hyvin vaikka läpsystä vaihdetaan. Sukutaloa ei voi myydä ja työkin ihan naapurissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai Kelan syy ole, jos ette käy töissä ja pysty maksamaan isompaa asuntoa
Olisimme pystyneet asumaan entisessä jos asumistuki olisi pysynyt ennallaan. Se poistettiin eikä ollut varaa enää.
No eihän tämä ole Kelan syy, älä Kelaa asiasta syytä. Edelleen kannattaa nostaa omaa tulotasoaan menemällä töihin.
Niin, ihan ensin se tulotaso on tiputettu esim. sillä että työpaikka on mennyt konkurssiin, tai se on siirretty ulkomaille, tai tekoäly on korvannut sen työn!!!!!
Perkele että mulla kiehuu sinunlaiset vitunmulkut saatana!!! Sanopa päin naamaa jotain tuollaista niin äitisikään ei sinua tunnista enää sen jälkeen!!!!
Voi v****. Try me v**** saasta loinen.
Ihan voin tulla sanomaan päin naamaa.
Auttaisiko jos tarjoaisin suikkelista 8 eur/ kerta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisimme pystyneet asumaan entisessä jos asumistuki olisi pysynyt ennallaan. Se poistettiin eikä ollut varaa enää.
Ap, muutkin joutuvat asumaan sellaisessa asunnossa mihin on varaa. Ja maksamaan kaiken itse.
"Try me".
- ok, you asked 4 it...
Enemmän ulkoilua etenkin lapsille, niin saavat touhutessaan purettua agressioita. Pienessä asunnossa tärkeää on myös siisteys ja tuuletus sekä säännöllinen ruokarytmi.
Olen työssäkäyvänä YH äitinä nukkunut useita vuosia olohuoneen sohvalla kun ei ollut rahaa isompaan asuntoon. En saanut mitään sosiaalietuuksia. En valittanut silloin enkä jälkikäteen. Itse olen lapseni tehnyt ja koen olevani vastuussa heistä ja siitä millaiseen asuntoon on varaa. Käsittämätöntä kun nykyään joka asiaan vaaditaan valtiota apuun ja mikään ei ole hyvä. Jokainen asuu ja elää varallisuutensa mukaan. Jos nykymeno tuntuu kylmältä niin kylmempää menoa on luvassa. Suomella ei ole enää vaihtoehtoja eikä rahaa ylläpitää tälläistä yhteiskuntaa. Joskus vielä tulee ikävä näitä aikoja kun asiat oli vielä näinkin hyvin.
Ajatella, minä olen juuri myymässä perheasuntoa ja muuttamassa yksiöön, kun tuloni pienenevät. Maksan kaiken itse, en saa tukia.
Ettäs ap kehtaatkin valittaa, vaikka ilmeisesti loisit meidän veronmaksajien kustannuksella. Mietipä että ihmiset, jotka sinut elättävät, asuvat moni ahtaammin ja täysin itse kaiken maksaen.
Sapettaa tuollaiset lokit kuin ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä homma. Loiseläjien aika on ohi
Ei ole kokemuksia. Asun väljemmin kuin koskaan aiemmin.
Ja edullisemmin kuin aiemmin
Loinen ap. Oot kuitenkin persettä jaannut, mut et pysty turahduksiasi elättämään
Asumisväljyydessä on ollut kyse yhteiskunnan kehityksestä eteenpäin. Oikeistolaiset haluaa kääntää kehitystä vuosikymmeniä taaksepäin, vtun paviaanit.
Suomen ongelma on kaikenlaiset ahneet välistävetäjät ja korruptio, sinne ne maailman korkeimmat verorahat uppoavat eikä niillä saada mitään yhteiskuntaa hyödyttävää aikaan kun ne todelliset loispummieliöt siellä koneistossa vetävät ne rahat itselleen oman perseensä lihottamiseksi, sitten esittävät että ei ole rahaa julkisiin palveluihin saatana!!
Eli minkä kokoinen asunto nyt ja kuinka monta henkeä? Minkä ikäiset lapset?
Puoliso asui lapsuuden 70-ja 80-luvulla kaksiossa, viiden hengen perhe. Näin sitä on ennenkin eletty siihen asti kunnes on varaa isompaan.
Kukaan ei mieti miten meille asuntosijoittajille nyt käy, kun isommat asuntomme jäävät tyhjilleen? Näissä on aika kovat vastikkeet ja vaikea on myydäkään.
Kela toteuttaa eduskunnan tekemiä päätöksiä. Muistakaa se, kun on äänestämisen aika.
Vierailija kirjoitti:
Maksa saatana itse oma asumisesi. Minä en saanut Kelalta asumistukea edes silloin kun olin kahden lapsen yksinhuoltaja ja asuin Helsingin kaupungin vuokra-asunnossa.
Se on sun oma päätös tehdä penskoja, olla yh ja asua Helsingissä.
Sitten voi vaatia enemmän neliöitä kun maksaa ne neliöt itse. Kun eletään toisten varoilla, riittää että muut kustantavat katon pään päälle, ei voi vaatia isoa asuntoa.
Mikä ihme on se "sairaus", joka on aina vienyt työkyvyn näissä aloituksissa? Töitä on niin monenlaisia, että outoa on, ettei mitään kykene tekemään. Jos oikeasti työkyky on mennyt, niin silloinhan ollaan sairauseläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei mieti miten meille asuntosijoittajille nyt käy, kun isommat asuntomme jäävät tyhjilleen? Näissä on aika kovat vastikkeet ja vaikea on myydäkään.
E. V. V. K.
70-luvulla perheet asuivat siinä samassa pienessä kolmiossa, vaikka perhe kasvoi useallakin lapsella. Sen jälkeen on tullut jokin "vaihe" että on tullut tämä tilantarve ja se on normalisoitunut. Nyt vain palataan siihen vanhaan jonka kanssa ennenkin on pärjätty.
Mun lapsuudessani asui useampi perhe 5 tai 6 henkilöä siinä 75 neliön kolmiossa. Luovuuttahan se vaati että saatiin kaikille raivattua tilaa. Silloin lapset viettivät enemmän aikaa ulkoleikeissä eikä niin paljon sisällä ruutujen äärellä. Telkkariohjelmatkin alkoivat vasta viiden jälkeen. Sitä enne taisi tarjolla olla lumisadetta tai ylen virityskuva.
Sen ymmärrän että kaikki maksaa nykyään enemmän, mutta tila-asiaan voi sopeutua. Ruoanpuutteeseen ei voi sopeutua.