Nyksän sukulaiset eivät puhu minulle
Sukuloitiin pääkaupunkiseudulla nykyisen miesystäväni sukulaisten luona useampana päivänä. He puhui vain omista tutuistaan ja minulle tuntemattomista jutuista, joita en tietenkään voinut komentoida. Kukaan ei jutellut kanssani mitään, vain toistensa kanssa. Yritin välillä jutella ruuista, säästä yms helpoista aiheista. Minulle lähinnä nyökättiin kuivasti hymyillen ja juteltiin ohitseni muiden kanssa. Istuin monta tuntia hiljaa. Kukaan ei kysynyt minulta mitään.
He ovat tavoiltaan hyvin yläluokkaisia (minusta he ovat lähinnä uusrikkaita toisessa polvessa). En ehkä opettajana ole riitävän hieno ihminen? Tai sitten jostain käsittämättömästä muusta syystä he eivät hyväksy minua - tuntematta minua lainkaan?
Kommentit (10)
Kuuluu pääkaupunkilaisten luonteeseen olla minäminäminäminä ja minun lähipiiri ihmisiä
Tekstisi perusteella olit muodostanut heistä ennakkoluuloisen mielipiteesi jo etukäteen.
Ja sitten kuvittelit että he kohtelevat sinua siten.
No, voi voi... First world problem!
Omassa tuttuvapiirissäni ja sukulaisteni kesken on tapana "ottaa mukaan" uusi ihminen, jutustellaan, hymyillään jne. Olen hyvin hämmentynyt, kun se tapa puuttui heiltä kokonaan. Eikä omiin keskustelunavauksiini myöskään lähdetty yhtään mukaan. En ole törmännyt tällaiseen ennen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Omassa tuttuvapiirissäni ja sukulaisteni kesken on tapana "ottaa mukaan" uusi ihminen, jutustellaan, hymyillään jne. Olen hyvin hämmentynyt, kun se tapa puuttui heiltä kokonaan. Eikä omiin keskustelunavauksiini myöskään lähdetty yhtään mukaan. En ole törmännyt tällaiseen ennen.
Ap
Miten usein "piireihisi" tulee muka uusi ihminen, jotta voit kertoa mikä tällaisessa on tapana....
En usko.
Vierailija kirjoitti:
No, voi voi... First world problem!
Huono käytös on ihan jokaisessa maailmassa huonoa käytöstä.
Sinun kannattaa opetella jokin toinenkin fraasi, tuo on jo loppuun kulutettu.
kyllä se hävettää, kun sukulaismies ottaa alemman luokan vaimon
Ja me tiedetään vastaus?