Pelkän iän vuoksi ei pidä ketään kunnioittaa, vaikka vanhukset niin vaativatkin. Kaiken ikäisiä pitää kunnioittaa yhtä paljon!
Tämä tiedoksi kaikille joita on yritetty manipuloida vanhempien ihmisten taholta.
Kommentit (31)
No, muetitäänpäs. Nämä vanhukset sai itse hyvät eläkkeet jotka me nuoret maksamme. He myivät ahneuksissaan kaiken kannattavan liiketoiminnan ulkomaille. He saivat hyvän hoidon. Ne taas emme tule saamaan eläkettä saati hoitoa. Muutaman ikälopun vanhuksen takia tuhottiin koko talous täysin koronavuosina. Ei, en kunnioita vanhoja pätkääkään vaan halveksun.
Minun setä neuvoi ettei iän takia pidä ketään kunnioittaa, vaan käytöksen. Hän oli silloin jo yli 70 vuotias
Isoäiti oli lapsiaan ja miestään huonosti kohteleva. Nyt vaatii lapsiltaan kunnioitusta. Ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomessa vanhuksia erityisemmin kunnioitetakaan, he ovat vaan kuluerä yhteiskunnalle ja taakka aikuisille lapsilleen. Köyhissä kehitysmaissa vanhuksia ja heidän elämänkokemustaan arvostetaan enemmän.
En tiedä millaisia vanhuksia köyhissä kehitysmaissa on mutta täällä länsimaisessa hyvinvointivaltiossa vanhukset tapaavat olla ihan kahjoja, muistisairaita koheltajia. Ei juuri ole vanhoja ja viisaita nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitus ansaitaan, oli ikä mikä hyvänsä.
On aika elitistinen mielipide. Miksi kenenkään pitäisi ansaita sun kunnioituksen?
Ap:n kanssa olen samaa mieltä. Kaikki on arvokkaita.
Taaperossa onkin paljon mitä kunnioittaa.
Mä elän vaan omaa elämääni. En tarvitse apuja. Eikä minunkaan enää pidä ketään auttaa. Kuin itseäni.
No ei ole paljoa vaadittu, että ihan normaaleja hyviä käytöstapoja noudatetaan varsinkin iäkkäitä ihmisiä kohtaan. Ei esimerkiksi rynnätä bussien ovista ensimmäisenä, kun tämä 90-vuotias on odottanut siinä puoli tuntia ennen sinua. Se on ehkä todella vaikeaa käsittää, kuinka kauan tämä henkilö on ennen sinun syntymääsi tehnyt töitä ja elänyt ties kuinka vaikeita aikoja.
M35
Ei päde naisiin. Naiset ovat aina oikeassa eilä heidän pidä ikinä pyydellä mitään anteeksi.
- Sannuli