Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijoittaminen köyhänä

Vierailija
27.12.2025 |

Onko pienituloisten eettisesti ja.moraaliseri vaarin pyrkiä hakemaan tuloja sijoitustoiminmalla  jos on työtön

.

En saanut että käsityksen että kokoomus määrittelee työttömät alimpaan sosiaaliluokaan joka ei saa omistaa varallisuutta ja jolle on sallittu vain Alman ybteiskuntaluokan toiminta ja sosiaaliset piirit

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun salkku 24 000 ja sijoitan osingot ja 150 euroa per kuukausi. 10 vuotta niin mulla on vajaa 70 000.

Työtön

Vierailija
42/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos alkaa olla riittävä sijoitussalkku, niin tuskin tarvitsee köyhäksi identifioitua tai tukia nostella.

Hyvä huomio. Omilla pääomatuloilla elävä, vaikka olisi pienituloinenkin, ei ole sama kuin köyhä, koska onhan se salkku omaisuutta, ja jos tiukka paikka tulee, niin voi sieltäkin käyttää rahaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittajat jotka tunnen ovat köyhiä. Heillä on keskimääräiset tulot, mutta sijoittavat kaiken joka tekee heistä köyhiä. Henkisesti ovat sitä myös, köyhiä. Ei ole mitään muuta elämää heillä kuin pennin venyttäminen sijoittamista varten. Oma näkemykseni on, että jos et ole lottomiljonääri niin unohda koko sijoittaminen. Menee koko elämä siinä köyhyydessä ja jää koko elämä elämättä kun ei ole rahaa muuhun kuin sijoittamiseen. Mitä sillä sijoitusomaisuudella sitten 70 vuotiaana tekee kun ei ole enää kunnossa, että voisi kunnolla elää ja hurjastella? Niinpä, menee siitäkin sijoituksesta perintövero kun jää perillisille. Turhaa touhua. 

Vierailija
44/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette tiedäkkään kuinka paljon tämä ärsyttää ettei toimeentulotuella saa yrittää tienata yli 50€ (kohta Helmikuussa ei edes 1€) ja ei saa sijoittaa

Tiesin S&P 500 tempusta (25 vuodessa satatuhatnööriksi vain 100€ per kuukausi sijoituksella) jo alaikäisestä asti. Olen myös todella fiksu, kykeneväinen, en käytä päihteitä eli sijoittaminen ilman ottamatta pois ennen 25 vuotta olisi ollut ihan mahdollista minulle.

Kyllä toimeentulotuella saa tienata IHAN NIIN PALJON KUIN LYSTÄÄ. Kun tienaa tarpeeksi Ei enää tarvitse toimeentulotukea, ja jos vähemmän niin ei tarvitse NIIN PALJOA toimeentulotukea. 

Vierailija
45/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sijoitat vakuutuskuoren esim. Nordnet sijoitusvakuutuksen kautta niin se ei vaikuta tukiin. Teknisesti sijoitusvakuutus on palveluntarjoajan omaisuuttaa ei sinun eikä sinne näe kukaan sisälle 👍 

Vierailija
46/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tällä hetkellä ainakaan omaisuus ei tietääkseni vaikuta työttömyyspäivärahaan. 

Periaatteessa omaisuus ei vaikuta myöskään ensi vuonna tulevaan yleistukeen, mutta siinä on pääomatuloille tiukka 311 €/kk raja, jonka yli menevä osuus leikkaa tukea 50 %. 

Okei, eli jatkossakin voi sijoittaa, ja jos tuotto ei ylitä 311 €/kk, niin ei vaikuta tukeen. Jos tuotto on 311 - 1900 €/kk, tulee soviteltu tuki. Näinkö?

Millaisella salkulla saisi 200 - 300 euroa kuussa? Ettei vaikuttaisi tukiin mutta olisi kuitenkin lisätuloa. 

300 euroa on 3600€ kuussa. Tuollaiseen osinkotuottoon pääsee yli 50000 euron salkulla, mutta se viekin sitten jo asumistuen. Asumistukeen saa olla vain kymppitonnin salkku tai muu til

Asumistuki leikkaantuu kokonaan VASTA 50 000 euron omaisuudesta, eikä 10 000 eurosta. 10 000 euron jälkeen omaisuudelle aletaan laskemaan kuvitteellista tuottoa, joka LEIKKAA maksettavaa tukea, eikä suinkaan poista sitä. 

Vierailija
47/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin mun osakkeet heinäkuun lopulla niin jo 4000 voittoa. Nordea on ihan huippu. Mulla Elisa ainoastaan miinuksella  100 euroa. Salkku se 24 000.

Vierailija
48/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään järkeä. Joudut käyttämään kuitenkin heti kaikki, kun joku hajoaa tai jokin muu yllättävä lasku tulee.

Vierailija
49/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avainsana on se että hoida salkkusi itse ja lue Kauppalehteä. 

Vierailija
50/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan suht hyvätuloinen kaverini lähti nyt parisen vuotta sitten mukaan noihin sijoitusrahastoihin, kun niitä niin aina hehkutetaan että varmaa rahaa. On sijoittanut Alexandriaan kuukausittain ja sanoi että rahasto lähes kolmanneksen pakkasella. Totesi, että alkaa tämä sijoittamishomma olemaan nähty hänen osaltaan. Että porukka puhuu vain voitoistaan, mutta on visusti hiljaa persnetoistaan.

Alexandria onkin tunnetusti lähes huijarifirma. Ei siitä voi puhua samana päivänä kuin vakavasti otettavasta sijoittamista. Esim. omat vuonna 2024 tekemäni rahastosijoitukset ovat nyt plussalla 5 - 38 % (vaihtelee sijoituskuukauden ja rahaston mukaan).

Vierailija
51/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoittajat jotka tunnen ovat köyhiä. Heillä on keskimääräiset tulot, mutta sijoittavat kaiken joka tekee heistä köyhiä. Henkisesti ovat sitä myös, köyhiä. Ei ole mitään muuta elämää heillä kuin pennin venyttäminen sijoittamista varten. Oma näkemykseni on, että jos et ole lottomiljonääri niin unohda koko sijoittaminen. Menee koko elämä siinä köyhyydessä ja jää koko elämä elämättä kun ei ole rahaa muuhun kuin sijoittamiseen. Mitä sillä sijoitusomaisuudella sitten 70 vuotiaana tekee kun ei ole enää kunnossa, että voisi kunnolla elää ja hurjastella? Niinpä, menee siitäkin sijoituksesta perintövero kun jää perillisille. Turhaa touhua. 

Sun kaltaiset on aina köyhiä. 70-vuotias on ihan hyvä ikä.

Vierailija
52/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on nyt toinen sijoitusketju tänään, missä joku ulisee tälläistä soopaa. Kyllä on kova tarve saada suomalaisten rahat nyt kulutukseen.

Vierailija
53/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin mun osakkeet heinäkuun lopulla niin jo 4000 voittoa. Nordea on ihan huippu. Mulla Elisa ainoastaan miinuksella  100 euroa. Salkku se 24 000.

Minä ostin juuri Elisa.n osaketta kun oli hinta alhainen 200 osaketta..miten vielä osuuden kasvattamista...

Jos osake ylittää odotukset nousee kurssi helposti 5 euroa osakkeelle ja Elisa maksaa hyvää osinkoa .

Vierailija
54/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heität kympin tai kaksi joihin pankkisi perusrahastoihin ja satunnaisesti siirrät niihin lisää. Siitä se lähtee. Näyttää kivalta kun laskuri näyttää miten omaisuuden arvo on kasvanut. Sama sitten toistuu vain isommissakin summissa.

Tätä mä olen tehnyt vuosikausia. Mahdollisimman pienikuluisia indeksirahastoja esim Nordnetistä ja suoria osakesijoituksia. Pienituloinen olen ja olen aina ollut vaan ei haittaa kun salkku pullistelee. Monet köyhyyttään vinkuvat pistävät omaisuuksia esim tupakanpolttoon. Röökiaskin hinnan päivässä sijoittamalla tekis hitonmoisen potin pitkässä juoksussa. 

Vierailija
55/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sijoitat vakuutuskuoren esim. Nordnet sijoitusvakuutuksen kautta niin se ei vaikuta tukiin. Teknisesti sijoitusvakuutus on palveluntarjoajan omaisuuttaa ei sinun eikä sinne näe kukaan sisälle 👍 

Älä vielä nuolaise. Kela saa oikeuden pankkitietoihin ja vakuutuskuori näkyy pankissa siinä missä muutkin tilit.

Vierailija
56/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on nyt toinen sijoitusketju tänään, missä joku ulisee tälläistä soopaa. Kyllä on kova tarve saada suomalaisten rahat nyt kulutukseen.

Niinpä ..samat parrat tärisee että nämä rahat pitää saada kulutukseen  ja saman parran toinen persoona tärisee että nämä varat sijoittaa kasvu yrityksiin vahvistamaan yritysten kasvua..tämä on tällainen. Kaksois standardien maa

Vierailija
57/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No köyhä ei voi sijoittaa. Köyhän pitää käyttää luotettavaa bulvaania sijoitustoiminnassaan. Työttömyyden sattuessa omat sijoitukset on syötävä mutta jos käyttää bulvaania niin kukaan ei pääse koskemaan sijoituksiisi. 

Luotettavaa bulvaania ei ole. Rahat ovat juridisesti aina sen, kenen nimissä ne ovat. Jos bulvaanihenkilösi vaikka sairastuu ja joutuu edunvalvontaan tai kuolla kupsahtaa, et saa rahoja.

Niin voi käydä mutta se on ainoa tapa jolla köyhä voi sijoittaa. 

Ei ole. Köyhä voi mennä töihin ja ottaa vastuun omasta elstuksestaan sekä sitä myötä sijoitustoiminnastaan.

Sun kannattaa jäädä töistä pois jos olet noin kateellinen köyhille ja työttömille. Anna työpaikkasi jollekin joka sitä arvostaa. Otat vastuun omasta katkeruudestasi ja sitä kautta koko elämästäsi. 

Vierailija
58/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän nuorten pitää olla työkunnossa vielä 70-vuotiaana. Menee koko elämä työnteossa hukkaan, jos ei ole rahaa yhtään jemmassa. Ei nuorena kerkeä edes elää ja hurjastella kun koko elämä on yhtä työntekoa, ellei itseään osta ulos.

Vierailija
59/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos eläminen on toimeentulotuen+muiden tukien varassa, niin köyhä ei luonnollisesti voi sijoittaa mihinkään. Ei edes sitä kymppiä-kahta, koska tämä sijoitus on tt-tuessa huomioitova asia.

Ei kai muut tuet estä sijoittamista kuin toimeentulotuki?

1.2.26 lähtien tuki, yleistuki vai mikä se oli, on harkinnanvaraista eli pääomatulot vievät tuen. Luonnollista tämä.

Vierailija
60/66 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittaminen vapauttaa teidät kaikista tuskistanne. Uskokaa sijoittamiseen ja pääsette nirvanaan 🙄 Raha kasvaa puissa, sijoituspuissa ja sitä on vaikka kuinka paljon lisää ja se odottaa poimijaansa. Laittakaa kaikki rahanne sijoituksiin niin teidät armahdetaan kaikki työnteolta. Ugh...olen puhunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi