Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ravintola OLOn uudenvuoden menu 200€/hlö

Vierailija
27.12.2025 |

Ja täyteen buukattu. Viinit päälle. 

Kyllä joillakin vielä on rahaa... Kaveri kuulemma menossa tuonne... 

Kommentit (247)

Vierailija
141/247 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun luin läpi tuon ruokalistan, totesin, että ei valu kuola suupielistä. Olen kai niin kehittymätön ja sivistymätön, että suurin osa ellei kaikki jäisi lautaselle koskemattomana. Ei kiitos. Arvostan hyvin hautunutta karjalanpaistia ja pottuvoita lisukkeiden kanssa. Eikä tippaakaan viinaksia. Ja rahaa kuluu merkittävästi vähemmän. Tuolla ravintolan menun hinnalla syön varmaan kuukauden.

Karjalanpaistia pottuvoilla syön vain, jos minua osoitetaan katkaistulla haulikolla.

Vierailija
142/247 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pohjoiseurooppalainen tulkitaan käytännössä Pohjoismaiksi + Islanniksi (DK/SE/NO/FI/IS), niin yhden Michelin-tähden ravintoloissa hintahaitari on loppuvuonna 2025 karkeasti tätä luokkaa:

Ruoka (menu) per henkilö
Alapää (lounas tai lyhyempi setti, jos tarjolla) noin 80-110 €
Tyypillinen täysi illallismenu (maistelumenu/chefs menu) noin 140-275 €

Juomapaketit (tyypillinen lisä)
Usein +70-170 € päälle (prestige-tasot voivat olla enemmän)

Käytännön budjetti
Ruoka + juomapaketit tyypillisesti noin 250-450 € / hlö
Päälle voi tulla lisämyyntejä (lisäannokset, erikoisherkut), vesi/kahvi sekä maakohtaiset käytännöt palvelumaksuista/juomarahoista

Huomio hintahajontaan
Suurimmat erot tulevat siitä, onko kyseessä lounas vs ilta, kuinka pitkä menu on, ja millainen juomapaketin taso valitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/247 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OLOn porukalle terveisiä! Teette upeaa työtä! Kesällä tullaan taas.

Sama, todellakin sama. Hyvän olon OLO!

Vierailija
144/247 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa herkulta! Meilläkin on pöytävaraus uudeksivuodeksi mutta "vain" 7 lajia... 😊

Vierailija
145/247 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

200 euroa ! Hyvä luoja.

Mulla menee viikonlopun ravintolakäyntiin takseineen enemmän ?

Ompa halpaa....

No om!

Vierailija
146/247 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateuskortti käytetty. Ruoka ei vaikuta hyvältä eikä ole edes kallista, kateellinen mistä? Yritäpäs pönkittää huonoa itsetuntoasi jollakin muulla tavalla.

Vierailija
147/247 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomat 169 € / vieras *

Viinikellarin aarteet 266 € / vieras

Alkoholittomat juomat 87 € / vieras

Tuon hintaisia juomat melkein samaan menuun. 

Vierailija
148/247 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ihan rehellisiä ollaan niin 200 euron menu Helsingissä on ihan ok. Tuolla hinnalla saa lisäksi OLOSSA maittavan kattauksen. Monessa paljon isommassakin kaupungissa saa vastaavaa, mutta hinnat ovat lähempää nelinumeroista, puhumattakaan kuluista, että pääsee edes paikalle. 

Vierailija
149/247 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateuskortti käytetty. Ruoka ei vaikuta hyvältä eikä ole edes kallista, kateellinen mistä? Yritäpäs pönkittää huonoa itsetuntoasi jollakin muulla tavalla.

Kyllä minun mielestäni yli 400€ on aika paljon yhdestä illallisesta... Tuonnehan toki ei mennä pelkästään täyttämään mahaa vaan sen elämyksen vuoksi. 

Vierailija
150/247 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun mielestäni yli 400€ on aika paljon yhdestä illallisesta... Tuonnehan toki ei mennä pelkästään täyttämään mahaa vaan sen elämyksen vuoksi. 

Onhan se toki jos vertaa saarioisten maksalaatikkoon. 

Se kuitenkaan ei ole oikea vertauskohde, vaan parempi olisi esim joku musiikkikonsertti, teatteri tai ooppera. Aistien hemmottelua ja elämyksiä. 

Vierailija
151/247 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsopa uudelleen tuota kattausta ja mieti kun jokainen annos tehdään erikseen, että minkälainen työ siinä on. Paljollako itse tekisit tuon? Jos paljon alle viidenkympin niin tulen maistamaan. En kuitenkaan vanno että saan niitä sörsseleitä syötyä.

Vierailija
152/247 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsopa uudelleen tuota kattausta ja mieti kun jokainen annos tehdään erikseen, että minkälainen työ siinä on. Paljollako itse tekisit tuon? Jos paljon alle viidenkympin niin tulen maistamaan. En kuitenkaan vanno että saan niitä sörsseleitä syötyä.

Sitähän juuri tuossa sanoin. Että pelkästään illallisesta se on paljon, mutta tuollaiseen paikkaan ei mennä vain täyttämään sitä mahaa vaan sen elämyksen vuoksi. 

Jos laskee hintaa pelkästään ruoalle niin kallista. Jos laskee hintaa mauille ja koko elämykselle niin sitten asia on eri. 

Voisin hyvinkin mennä tuon menun syömään. 

Vierailija
153/247 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän juuri tuossa sanoin. Että pelkästään illallisesta se on paljon, mutta tuollaiseen paikkaan ei mennä vain täyttämään sitä mahaa vaan sen elä

No tuohon hintaan pystyy vaikuttamaan paljon juomavalinnoilla. 199 oli pelkät ruoat, ei 400. Juo vettä niin ei mene kuin reilu pari sataa.

Vierailija
154/247 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ihan hyvin käydä tuollaisessa, hyvältä kuulostaa ja 200 e tuosta kuulostaa minusta ihan hyvältä hinta-laatusuhteelta. Lapsettomana ja autottomana tuo nyt ei budjettia kaada vaikka ottaisi viinipaketin ja lisäannoksenkin. Monet vetää autorahoituksella jotakin ihan  liian kallista autoa kun pitää olla hienompi kuin naapurin Markulla, lyhennystä 500-600 kk plus kaikki juoksevat kulut. Minä käytän taksia jos on tarve (muutaman kerran vuodessa), niin on varaa käydä elämyksistä jos haluaa.

Vierailija
155/247 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin ihan hyvin käydä tuollaisessa, hyvältä kuulostaa ja 200 e tuosta kuulostaa minusta ihan hyvältä hinta-laatusuhteelta. Lapsettomana ja autottomana tuo nyt ei budjettia kaada vaikka ottaisi viinipaketin ja lisäannoksenkin. Monet vetää autorahoituksella jotakin ihan  liian kallista autoa kun pitää olla hienompi kuin naapurin Markulla, lyhennystä 500-600 kk plus kaikki juoksevat kulut. Minä käytän taksia jos on tarve (muutaman kerran vuodessa), niin on varaa käydä elämyksistä jos haluaa.

Todellakin. Jengi voisi ennemmin miettiä onko Amarillo hintalaatusuhteeltaan kunnossa kun sinne menee nykyään huntti juomineen. Ololla on sentään michelintähti.

Vierailija
156/247 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amarillo:

Tasting menu

Hinta:64,90 €

Nachos con salsas
Jackfruit soft taco
Porsaan ribsejä bbq-kastikkeella sekä persiljavoissa paahdettuja maissiribsejä
Grillattua ja liekitettyä flank steakia ja punaviinikastiketta, broccolinia sekä paahdettua tomaattia
Jaettavaksi kattaus lisukkeita: paahdettuja kasviksia, ranskanperunoita sekä raikasta salaattia
Jälkiruokalajitelma, jossa on Amarillon oman brownien ja juustokakun lisäksi rapeita suklaalla täytettyjä churroja

Juomapaketti

Hinta:39,70 €

Valitse 3 Sol-olutta tai 3 x 12 cl viiniä (Moda Foca, Tierra de Castilla, Espanja tai Renegade Master, Riesling, Saksa). Ja paketin kruunaa the One & Only Strawberry Margarita!

YHTEENSÄ: 104,60€

Olen enemmän huolissani miksi kukaan maksaisi pikaruoasta parilla kaljapullolla 30€ enempää.

Vierailija
157/247 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossakin vaiheessa tää olisi kuulostanut siistiltä, nykyään ei voisi vähempää kiinnostaa. Fine dining nyt on tollasta pätemisen aatelia joka jää jollekin vain päälle ja josta pitää selostaa mahdollisimman monelle missä ja milloin ja paljonko maksoi. Nyt näille on helppoa vain hymyillä seurassa että juu, kuulostapa hienolta :D t. mieluummin nykyään Salveen syömään silakoita.

Vierailija
158/247 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jossakin vaiheessa tää olisi kuulostanut siistiltä, nykyään ei voisi vähempää kiinnostaa. Fine dining nyt on tollasta pätemisen aatelia joka jää jollekin vain päälle ja josta pitää selostaa mahdollisimman monelle missä ja milloin ja paljonko maksoi. Nyt näille on helppoa vain hymyillä seurassa että juu, kuulostapa hienolta :D t. mieluummin nykyään Salveen syömään silakoita.

Salvessa on muikkuja eikä silakoita.

Vierailija
159/247 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fine diningille on aina ollut paikkansa. Ja tulee aina olemaan. Söisin tuollaisen menun koska vaan, olisin ruokataivaassa. Vaikka kuinka ihminen pärjää vähemmälläkin niin kun tuollaista ruokaa pääsee maistamaan on se maku aivan toista kuin perussapuskoissa. Luulisi olevan itsestäänselvää kaikille.

Vierailija
160/247 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salvessa on muikkuja eikä silakoita.

niinkö? Ruokalista | Salve | Raflaamo.fi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi