Ravintola OLOn uudenvuoden menu 200€/hlö
Ja täyteen buukattu. Viinit päälle.
Kyllä joillakin vielä on rahaa... Kaveri kuulemma menossa tuonne...
Kommentit (247)
Valintakysymys pitkälti tämäkin.
Olen menossa puolison kanssa. Meiltä jäävät kaikenlaiset ryyppäjäiset, uudenvuoden konsertit, ilotulitukset ynnä muut väliin.
Väitän, että budjetoitu 500€ on kutakuinkin sama kuin se mitä meiltä menisi noihin muihin yhteensä.
Se on meidän valinta. Perinteenä meillä on syödä paremmin yleensä uutenavuotena. Aina jäänyt hyvä mieli, ja lompakko on hyvin kestänyt
Vierailija kirjoitti:
Aina tuota kuusenkerkkää, nieriää, siikaa, järvikalaa, riistalihaa ja jotain metsämarjoja. Imeskellään jotain haapapurulla savustettuja havuja ja taustalla soi epävireinen Finlandia.
Ihan sama miten fine diningia mutta aina nuo samat maut ja ainekset, kyllästyttää tuollainen :(
Sanaa mietin. Joka paikassa sama. En nyt äkkiä itse keksi tilalle mutt kai sitä muutakin voisi olla. Kuusenkerkkä ei edes maistu miltään. Nieriäkin on käytännössä lohta.
Aina näitä samoja juttuja tarjolla joka raflassa. En ole käynyt enää vuosiin ravintolassa koska eivät nykyajan kokit osaa ruokaa laittaa. Terveydentilastani johtuen piti syödä kaikki liha kypsänä. 2 kertaa lähetin annoksen takaisin. Kolmannella kerralla vaihdoin mieheni kanssa annoksia, hän oli sentään saanut kypsää kalaa...
Se miksi itse käyn ravintolassa sillointällöin on se että heillä on ammattitason laitteet kypsennykseen mitä ei kotikeittiöstä löydy kuten esim liekittäminen, tehokkaat uunit höyryillä ja paistoilla ja kosteudensäädöillä. Liedet jotka paistaa lihat, kanat ja kasvikset kauttaaltaan tartariksi, mediumiksi tai kypsäksi ja on pizzauunia, perunat rasvakeittimessä rapeiksi, osataan tehdä hyvät kastikkeet, raaka-aineet ovat tarkkaan harkittuja ja palvelu pelaa: asiakaspalvelu on 50 prosenttia kokemuksesta ellei enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen kerran käynyt. Oli taivaallisen hyvää ruokaa. Toki vain viiden ruokalajun illallinen.
Kerran minäkin kävin. Ruoka oli ihan ok ravintolaruuaksi. Mutta kotona tehdyt on parempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa herkulliselta, mutta onpa kyllä hintaa... Varmaan 400€ saa tuonne kulumaan per nokka...
Mitä ihmettä tarkoitat? 400e? Se maksaa 199e/nokka.
lisää annos menuseen +38 €
mikä on menuseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kerran käynyt. Oli taivaallisen hyvää ruokaa. Toki vain viiden ruokalajun illallinen.
Kerran minäkin kävin. Ruoka oli ihan ok ravintolaruuaksi. Mutta kotona tehdyt on parempia.
Makunsa kullakin. Ei ole pakko käydä. Jotkut muut haluavat maistaa muitakin makuja kuin lihaliemikuution ja grillimausteen.
Vierailija kirjoitti:
Aina tuota kuusenkerkkää, nieriää, siikaa, järvikalaa, riistalihaa ja jotain metsämarjoja. Imeskellään jotain haapapurulla savustettuja havuja ja taustalla soi epävireinen Finlandia.
Ihan sama miten fine diningia mutta aina nuo samat maut ja ainekset, kyllästyttää tuollainen :(
Suomalaisessa ravintolassa tietysti tarjotaan suomalaisia juttuja. Toisissa ravintoloissa on sitten toisenlaisia menuja. Ranskalaisessa saa ranskalaista, kiinalaisessa kiinalaista.
Minun mielestäni tuo on aivan erinomainen menu suomalaiseen ravintolaan, tuollaistahan sinne mennään syömään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makunsa kullakin. Ei ole pakko käydä. Jotkut muut haluavat maistaa muitakin makuja kuin lihaliemikuution ja grillimausteen.
Tai ehkä jotkut osaa laittaa perinteistä suomalaista ruokaa paremmin kuin 'ranskalaiset kokit' ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et pyöritä michelinravintolaa? Saisit varmaan enemmän tähtiä kuin OLO kun kerran teet parempaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai ehkä jotkut osaa laittaa perinteistä suomalaista ruokaa paremmin kuin 'ranskalaiset kokit' ...
Perinteistä suomalaista ruokaa.. Naurista pettuleipää ja muikkua. Hyvää ja terveellist. Josus vain haluaa elämyksiä. Ja se on ihan ok jos ei halua. Todennäköisesti et kuitenkaan laita parempaa ruokaa kuin huippukokit.
Ei vaikuta oikein minun makuhermoihini sopivalta.
Höyrytetty nieriä, merikrotti, KEVYESTI suolattu siika..
Mutta varmaan joillekin maistuu, hinta on n. 50% liian korkea, mutta maksajia löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisessa ravintolassa tietysti tarjotaan suomalaisia juttuja. Toisissa ravintoloissa on sitten toisenlaisia menuja. Ranskalaisessa saa ranskalaista, kiinalaisessa kiinalaista.
Minun mielestäni tuo on aivan erinomainen menu suomalaiseen ravintolaan, tuollaistahan sinne mennään syömään.
Tämä.
Tässä esim Boon Namin (thaimaalainen keittiö) UV-menu:
NEW YEARS EVE MENU 99 / henkilö
JUOMASUOSITUKSET 64 / henkilö
CHA PLU LOBSTER
haudutettua hummeria cha plu lehdellä, sormilimet tiä
SCALLOP SKEWER
grillattua kampasimpukkaa vartaassa, veria ppelsiinia ja kumkvattia
QUAIL SATAY
paahdettua viiriäisenkoipea, pikkelöityä omenaa, maapähkinädressing
DUCK SALAD
paahdettua ankkasalaattia, appelisiini nahm j im
A5 WAGYU
puuhiiligrillattua A5 wagyu-härkää, nahm jim jaew, paahdettu chilirelissi
SEAFOOD WOK
vokattua simpukkaa, merikrotinposkea ja rpua, mustapippuridressing
YELLOW CURRY SALMON
haudutettua lohta, keltainen curry, taimenenmätiä
CHUENCHAI
ananassorbettia, vahdelmavaahtoa
MAPRAO MANEE
pandanlehti macaron, kookosjäätelöä, suklaa-tonkapapucremeä,
suolakaramellidressing
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinteistä suomalaista ruokaa.. Naurista pettuleipää ja muikkua. Hyvää ja terveellist. Josus vain haluaa elämyksiä. Ja se on ihan ok jos ei halua. Todennäköisesti et kuitenkaan laita parempaa ruokaa
Huippukokit käyttää liikaa suolaa. Jos mä käytän esim porkkanaa niin mietin miten voin korostaa porkkanan omaa makua ja tehdä siitä ns superporkkanaa.
Miksi ravintoloilla on tuollaiset erilliset menut uudelle vuodelle? Eikö olisi mukavampaa tilata mitä haluaa?
Varmaankin menestyviä yrittäjiä ja joidenkin isojen firmojen pamppuja asiakkaana, joiden hyvinvoinnin on tavis duunari taannut. Toivottavasti maistuu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ravintoloilla on tuollaiset erilliset menut uudelle vuodelle? Eikö olisi mukavampaa tilata mitä haluaa?
Koska todella kiireisinä iltoina tuollainen on ravintoloille käytännöllistä, tietävät mitä tuleman pitää ja pystyvät varautumaan hyvin. Lisäksi tuosta saa hyvän hinnan kun kaikki tilaavat pitkän kaavan kautta eikä pöydät ole tyhjinä lyhyemmin ruokailevien jäljiltä. Lisäksi juhlapäivinä voi myös sitten tarjota ehkä hieman jotain erityistä jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikuta oikein minun makuhermoihini sopivalta.
Höyrytetty nieriä, merikrotti, KEVYESTI suolattu siika..
Mutta varmaan joillekin maistuu, hinta on n. 50% liian korkea, mutta maksajia löytyy.
Minusta nuo kuulostaa herkullisilta, eikä 17€/annoskaan kuulosta pahalta.
Vierailija kirjoitti:
ABC:lla on monia eri annoksia. Pitsaraxissakin voi itse valita mitä syö.
On Rossoa ja Kotipitsaa.
Ne on sinulle. Ole hyvä.
Eiköhän tuo tarkoittanut että jokaisen kannattaisi kerran elämässään tuollaisessa käydä vaikka siihen pitäisikin säästää jostain muualta. On sen verran hieno kokemus. Monelle se toki hinnan vuoksi jääkin ainoaksi kerraksi vaikka kuinka haluaisi mennä uudelleen.