Miksi jotkut ihmiset ovat kännissä kivempia kuin selvinpäin?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Tunnustaudun sellaiseksi. Olen paljon vilkkaampi ja seurallisempi kännissä.
Siltä minustakin tuntuu kun olen kännissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nousuhumalassa ihminen on parhaimmillaan. Aistit terävöityy, sosiaalisuus paranee, itsevarmuus kohoaa, mieliala on positiivinen ja energinen. Siitä jos jatkaakin juomista, matka on vain alamäkeä.
Eri mieltä. Alkoholi on parhaimillaan vasta kun jatkaa juomista aamulla. Toka ja kolmas päivä on parhaat. Sitten alkaa menemään huonompaan suuntaan ja lopuksi se on vain katkaisun siirtämistä vieroitusoireiden pelossa.
Joo. Ja sitten kun tuota tarpeeksi toistaa niin jossain vaiheessa tuleekin delikka vieroiutusoireidin kaveriksi. Sitten muutaman delikan jälkeen Kamppi.... Jos vieläkin henki pihisee nii sitten tulee haimatulehdus... Siinä tulee jo äitiä ikävä. Jos vieläkin on hengissä ja jatkaa ottamista niin tulee yöllä tulee Noutaja. Yleensä sillä on kaksi kaveria mukanaan. Synkkiä hahmoja joista ei saa selvää 😬
Vierailija kirjoitti:
Inhosin aina vanhempiani kun olivat kännissä, vaikka olivatkin "mukavampia". En vaan pidä siitä kun ihminen ei ole oma itsensä.
Ymmärrän tämän. Omasta puolisostani voin omaksi yllätykseksi sanoa, että joskus toivoisin hänen olevan humalassa. Hänestä tulee niin mukava! Kyllä mieheni on normaalistikin kiva tyyppi, mutta niin kovin huolehtivainen ja vakavanpuoleinen. Humalassa ei murehdi mitään ja hymyäkin irtoaa.
Kaikki ihmiset on mukavampia pikku hiprakassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhosin aina vanhempiani kun olivat kännissä, vaikka olivatkin "mukavampia". En vaan pidä siitä kun ihminen ei ole oma itsensä.
Kännissä ihminen on just enemmän oma itsensä ilman estoja. Sehän ei ole yhtään kivaa kun oman vanhemman estot vähenee. Mutta on pahempaakin kuin humalaiset vanhemmat. Kukaan ei halua ajatella vanhempiaan harrastamassa seksiä...
Kännissä menettää aivokapasiteettia. Jos tyhmänä olet enemmän oma itsesi, se on surullista.
Vaikuttaa siltä että pelkäät selvänä. Mitä silloin pelkäät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen mielestä se on kivaa?
Sen kännissä olijan ja muiden känniläisten mielestä. Muiden mielestä on rasittavaa.
Johtuisko alkoholista? Minä ainakin olen onnellisempi kännissä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ihmiset on mukavampia pikku hiprakassa.
Minusta kaikki hiprakkaiset ja humalaiset ihmiset ovat sietämätöntä seuraa. Humalaisen ihmisen ystävällisyys ja iloisuus on kemiallisen aineen aiheuttamaa. En pidä heidän käytöstään aitona, enkä koe keskustelevani näiden henkilöiden vaan alkoholin kanssa.
Kännissä jaksaa kuunnella tyhmiäkin.
Koska se parantaa oloa ja luonnollisesti silloin on mukavempi muillekin. Joillakin tämä ei toimi ja joillakin aineilla joidenkin kohdalla. Esim. jotkut opiaatit saattavat saada otuksen ärtymään muiden lässytyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä (oli he humalassa tai ei) sietää paremmin kun on itse humalassa?
Naulan kantaan.
Jos olen humalassa, sinä olet minusta hauskaa seuraa ja olen sinulle ystävällinen. Jos olen selvinpäin, olet tylsä ja minä näytän sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen myös tällaisen.
Selvin päin on melko asiallinen, jopa helposti pikaistuva, ei puhu liikoja -> vähän voitelua väkevällä, niin jopa kuoriutuu vitsikäs ja sanavalmis hauskuuttaja.
Ikään kuin selvin päin olisi vähän takakireä ja koko ajan varmistus päällä. Alkoholi napsauttaa lukon auki.
Sitähän se tekee, poistaa suodattimet. Itse olen sosiaalisempi ja avoimempi kännissä ja selvinpäin estoinen ja hiljainen. Inhoan kyllä sitä olotilaa ja jälkioloja, enkä jaksa olla usein kännissä ihmisiä varten, jotka eivät tykkää minusta selvin päin.
Vierailija kirjoitti:
Koska se parantaa oloa ja luonnollisesti silloin on mukavempi muillekin. Joillakin tämä ei toimi ja joillakin aineilla joidenkin kohdalla. Esim. jotkut opiaatit saattavat saada otuksen ärtymään muiden lässytyksistä.
Mua alkoholi rentouttaa ekat 10 min, sen jälkeen vain väsyttää.
Mitään riemullista nousua ei siis tapahdu lainkaan.
Siksipä ei alkoholi maistukaan. Ja on vaikea ymmärtää, miksi monelle se on suorastaan välttämättömyys: ei voi olla illanviettoa tai juhlintaa ilman prosentteja pullossanja promilleja veressä.
Alkoholin hyödyt ja haitat eivät ole missään järkevässä suhteessa. Yhden illan nautinnosta kärsii monta päivää. Huono päihde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tämän. Omasta puolisostani voin omaksi yllätykseksi sanoa, että joskus toivoisin hänen olevan humalassa. Hänestä tulee niin mukava! Kyllä mieheni on normaalistikin kiva tyyppi, mutta niin kovin huolehtivainen ja vakavanpuoleinen. Humalassa ei murehdi mitään ja hymyäkin irtoaa.
Alkoholisti kirjoittaa itsestään kuin jostain toisesta. Hakeudu hoitoon heti jos et itse pysty lopettamaan. Sä olet orja! Viinan orja! Orja voi kaivata vapauteen!
Varmaan siksi, että jotkut on kännissä agressiivisia ja väkivaltaisia ja aivan eri persoonoita.
Eri mieltä. Alkoholi on parhaimillaan vasta kun jatkaa juomista aamulla. Toka ja kolmas päivä on parhaat. Sitten alkaa menemään huonompaan suuntaan ja lopuksi se on vain katkaisun siirtämistä vieroitusoireiden pelossa.