Että minua ärsyttää rahanlainailijat
Kun kerran lainaat, niin sitten ei uskota, kun sanot myöhemmin, että nyt ei pysty. Ja takaisinmaksu ei koskaan suju, kuten on sovittu. Kun näiden kaaliin ei mene, että rahahuolet eivät poistu lainaamalla, vaan siirtyvät.
Kommentit (18)
Inhottavaa. Meni välit erään kanssa. Täysin rajaton. Jäi velkaakin, mutta olkoot, kun pääsin eroon. Naapuri pyysi rahaa lainaan muutama viikko sitten. Kehtasi vielä kyseenalaistaa etten lainaa. Täysin vieras ihminen. Voin kuvitella miten joillain on näitä tuttuja, jotka röyhkeästi pyytää ja jättää maksamatta. Pitäkää rajat. Kenelläkään ei ole mitään velvollisuutta lainata.
Kyllä minut kerran laina pelasti ulosotolta ja oikeasti aloitti vaikeuksista ylösnousun. Mikään ei siirtynyt muuta kuin se ulosottoon joutuminen jonnekin hornantuuttiin
Jos halut jostain tyypistä eroon, niin lainaa sille rahaa. Vanha suomalainen sanonta.
Miksi pitää ärsyyntyä? Miksei voi vain kieltäytyä? Onko tämä joku uusi trendi ärsyyntyä kysymyksistä, joita ei halua kuulla?
Viimeksi lainasin muutaman miljardin
Niin minuakin. Kuinkas paljon tällä valtiolla onkaan taas velkaa
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää ärsyyntyä? Miksei voi vain kieltäytyä? Onko tämä joku uusi trendi ärsyyntyä kysymyksistä, joita ei halua kuulla?
Siksi, koska on toistuvaa, vaikka kieltäytyy ja sitten vielä syyllistetään. Ihan kuin olisi joku velvollisuus kannatella toisen taloutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska on toistuvaa, vaikka kieltäytyy ja sitten vielä syyllistetään. Ihan kuin olisi joku velvollisuus kannatella toisen taloutta.
En silti ymmärrä miksi pitää ärsyyntyä. Jos tuollaisesta syyllistetään, ei hänen kanssaan kannata olla missään tekemisissä.
Jos lainaat jollekin rahaa, niin pyydä siitä lainaajalta lainan arvoinen pantti itsellesi, esimerkiksi kello tai koru yms. Kummasti nopeuttaa takaisinmaksua ja jos ei rahoja näy sovittuun päivään mennessä, niin myy tavara. Lainasta vielä Whatsapp viestillä sopimus todisteeksi niin toimii. Itse en enää lainaile kellekään mitään ilman vastiketta, koska kukaan ei ole ollut halukas maksamaan omatoimisesti takaisin.
Onhan näitä, joilla raha ei pysy käsissä, ja sitten kuvittelevat, että kaikki, joilla rahat eivät lopu kesken, olisivat kovinkin rikkaita.
Minulla oli kerran tällainen kaveri, jolla oli asenne: "Rahaa pitää käyttää silloin, kun sitä on!" Minulla taas on aina ollut asenne, että rahankäyttö pitää suunnitella niin, ettei se lopu kesken. Tästä syystä hän luuli, että olen häntä rikkaampi, vaikka olin oikeasti pienituloisempi. Tai siis olinhan minä minä oikeastaan rikkaampi, koska en ollut koskaan täysin PA.
Vierailija kirjoitti:
Inhottavaa. Meni välit erään kanssa. Täysin rajaton. Jäi velkaakin, mutta olkoot, kun pääsin eroon. Naapuri pyysi rahaa lainaan muutama viikko sitten. Kehtasi vielä kyseenalaistaa etten lainaa. Täysin vieras ihminen. Voin kuvitella miten joillain on näitä tuttuja, jotka röyhkeästi pyytää ja jättää maksamatta. Pitäkää rajat. Kenelläkään ei ole mitään velvollisuutta lainata.
Sama. Hän selitti vippailuaan ADHD:lla. Tili meni jo pari viikkoa ennen seuraavaa palkkapäivää. Osteli vaatteita, korkokenkiä, alkoholia ja vaihteli autojakin lennosta. Sitten kun muhun meni välit, alkoi kuulemma ottaa korollisia pikavippejä ja häntä kuulutetiin Virallisessa lehdessäkin. Tämä ex-kaverini jäi mulle velkaa muutamia satasia, ei onneksi enempää. Eräs toinen kaverimme antoi hänelle tuhansia euroja, joita ei saanut koskaan takaisin.
Mulla itselläkin on ADHD ja en ole ikinä kehdannut vipata rahaa keneltäkään. Jopa vanhempien antama taloudellinen tuki opiskeluaikana hävetti. Hävetti myös se, että en osannut laittaa kaverilleni rajoja ajoissa. Itse veikkaan, että tämä vippailija oli ennemminkin epävakaa persoonallisuus.
Suurin osa ihmisistä ei vaan tajua rahan arvoa ja täten eivät osaa käyttää sitä oikein.
Vierailija kirjoitti:
Jos halut jostain tyypistä eroon, niin lainaa sille rahaa. Vanha suomalainen sanonta.
Halvalla menee "ystävyys". Sit vielä uhriudutaan jos, herranjestas, yrittää saada rahojaan takaisin. Itseasiassa ei edes se raha, vaan mitä on sovittu. Ja suututaan, kun niitä lupauksia ei oikein usko.
Katsokaa mainoskatkoa. Iso osa mainoksista vaatii että lahjoitat rahaa ettei maailma hajoa. Voi tulla jopa 5-6 rahanvaatimismainosta samalla katkolla. Mitään et saa vastineeksi. He eivät edes palauta rahoja kuten mainitsemasi rahan lainaaja (yleensä). Ja kaupungilla näitä rahanvinkujia piisaa. Käsken aina etsiä oikean työpaikan.
Sama juttu. Minulta pyydetään rahaa joka viikko mutta en lainaa enää koskaan koska eivät maksaneet ajoissa takas.