Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Takuueläke 990 euroa ja työmarkkinatuki vain 595e

Vierailija
26.12.2025 |

Onpa taas reilu peli

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mar in lla on miehen luusto,miehen energia ja aggressio, hartiat suorat ja lantiota reilusti leveämmät, pitkät kädet, pitkä kaula, valtava raskas kallo valtavissa miehen silmäkuopissa, lautasuora selkä, ei takapuolta eikä naisen luonnollista rasvakerrosta missään, 2020 oli tekoreidet vaatteiden alla jotka sittemmin katosi kokonaan. Nykii lähes joka kuvassa sormeaan joka on viesti kastraatiosta. Kun katsoo esim. videota jossa pelaa kyyryssä tennistä on selvää että siitä miehen luurangosta ei tehdä lasta, ei ole tehty koskaan. Tämä henkilö lanseerasi kansaan, yli 80% CV -injektio pedonmerkin. 

Siihen haluttiin yks dominoiva Baphomet sen tekemään, joka myös runsaasti työstään palkittiin. 

Vierailija
62/71 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka työllistäisi 80-vuotiaan eläkeläisen?

Ameliikassa ihan normaali ikä olla töissä. Ei nyt kaikkein raskaimpaan fyysiseen työhön ehkä enää kykene.

USA:ssa eläkeikä on 62-67 vuotta. Amerikan eläkeiästä en tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuossa ihan oikeasti se epäsuhta, että osa voi joutua yrittämään hakeutua eläkkeelle taloudellisesta pakosta.

Ei terve pääse työkyvyttömyyseläkkeelle, kun monet sairaatkaan ei pääse. 

Vierailija
64/71 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuella elävät saavat kaupan päälle vielä ruhtinaallisen yleisen asumistuen. Itse maksan työeläkkeestä kaiken asumisesta lähtien, koska muita tuloja ei minulla ole.

Vierailija
65/71 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloittaja ei taida oikein ymmärtää näiden tulojen eroa. 

Työmarkkinatukea saa työtön. Hänellä on mahdollisuus työllistyä elämänsä aikana ja näin kohottaa ansioitaan. Jos hän ei pärjää tällä työmarkkinatuella, hänellä on ehkä mahdollisuus saada asumistukea, toimeentulotukea ja tt-tukena esim. maksusitoumus apteekkiin jne. 

Eläkeläisen ansiot eivät tule merkittävästi kohoamaan hänen elinikänään.

Itse olen korkeasti koulutettu, mutta sairastuin ms-tautiin 34-vuotiaana. Sen jälkeen olin työelämässä vielä reilut 10 vuotta. Olen elämäni aikana ollut monissa pätkätöissä. Eläkkeeni jäi olemattomaksi. Milloin olin liian nuori kartuttaakseni eläkettä, milloin työsuhteet olivat liian lyhyitä. Aina tuntui olevan joku syy. 

Nyt maksan noin tonnin eläkkeestäni kaiken muun itse, mutta saamme puolisoni kanssa molemmat asumistukea 100 e/kk. Lääkekatto tulee puolisollani täyteen yleensä kesällä, mikä helpottaa. Mutta esim. erikoissairaanhoidot ovat kalliita (matkakulut + pkl-maksut, kerralta yht. noin 115 e). 

En kadehdi työmarkkinatukea saaviakaan. Vaikeaa se on heilläkin. 

Vierailija
66/71 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri syyt ja edellytykset maksaa noita kahta.

Vierailija
67/71 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä aloittaja ei taida oikein ymmärtää näiden tulojen eroa. 

Työmarkkinatukea saa työtön. Hänellä on mahdollisuus työllistyä elämänsä aikana ja näin kohottaa ansioitaan. Jos hän ei pärjää tällä työmarkkinatuella, hänellä on ehkä mahdollisuus saada asumistukea, toimeentulotukea ja tt-tukena esim. maksusitoumus apteekkiin jne. 

Eläkeläisen ansiot eivät tule merkittävästi kohoamaan hänen elinikänään.

Itse olen korkeasti koulutettu, mutta sairastuin ms-tautiin 34-vuotiaana. Sen jälkeen olin työelämässä vielä reilut 10 vuotta. Olen elämäni aikana ollut monissa pätkätöissä. Eläkkeeni jäi olemattomaksi. Milloin olin liian nuori kartuttaakseni eläkettä, milloin työsuhteet olivat liian lyhyitä. Aina tuntui olevan joku syy. 

Nyt maksan noin tonnin eläkkeestäni kaiken muun itse, mutta saamme puolisoni kanssa molemmat asumistukea 100 e/kk. Lääkekatto tulee puolisollani täyteen yleensä kesällä,

Suomessa ei yli 50 vuotiaalla työttömällä ole mahdollista työllistyä uuteen työhön. Sen takaa viha ja epäluulo työttömiä kohtaan ja voimakas ikärasismi pakanoilla.

Vierailija
68/71 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julmassa pakanmaa -Suomessa yli 50v, ainakin korkeasti koulutetun työttömän, mahdollisuudet oikeaan, vakituiseen työhön on 0. Kunnan (kommun ismi) puolesta ainoastaan tarjotaan kuntoutustukimuksia, isojen työryhmien työkykyarvioita, jaksoja poissa kotoa niissä arvioissa yms. ( missä haetaan lähinnä mielenterveyen ongelmia) ja ilmaista, tarkoituksella nöyryyttävää, kuntouttavaa työtoimintaa. 

Vierailija
69/71 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS. Muualla maailmassa ihmiset ymmärtää että kysessä on harkittu hajoita/hallitse taktiikka köyhimpiä alamaisia kohtaan. Ymmärtäkää että tämä maa EI arvosta meitä millään tavalla ja sen arvostuksen puutteen myös näkee hyvin almurahan pienuudessa suhteessa nk.rikkaaseen valtioon (eli tasa-arvo ja ihmisarvo on kaikki juhlapuheiden sanahelinää) ja tavoittelee monin alistavin tavoin kaikkien tähän ryhmään kuuluvien vihreää siirtymä pois bettrefolkin silmistä. Joten, meidän vähäväkisten ainoa toivo on Herramme Jeesus Kristus ja hänen armonsa.

Vierailija
70/71 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka työllistäisi 80-vuotiaan eläkeläisen?

Minulla on pari kollegaa jotka ovat syntyneet 1936 ja 1940, ja molemmat tekevät edelleen töitä.

Olin viime viikolla sairaalassa, ja sain huonekaveriksi kahdeksankymppisen, joka ei tiennyt missä on ja minkä takia.

Huusi monta kertaa päivässä apua, kyseli hoitajilta "missä minä oon, miksi oon täällä, mitä minulle tapahtuu, miksi minua kiusataan..." ja kun hoitaja vastasi, kysyi minuutin päästä uudestaan, ja kohta taas uudestaan. Monta kertaa päivässä ja öisinkin useita kertoja. Välillä puhui kuitenkin ihan järkeviä. Varmaan ollut joskus fiksu ihminen.

Ei pystynyt liikkumaan lainkaan. Hoitajat kävivät säännöllisesti kääntämässä hänet ettei tulisi painehaavoja.

Mielestäni ei ollut työkykyinen mihinkään työhön.

Vierailija
71/71 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes saman saa kuin henkilö joka on 45 vuotta matalapalkka-alalla töissä.

Tämä on ikuisuusongelma ellei pureta koko sosiaaliturvaa,siihen ei taideta mennä.

Vuokra+ruokarahat vastaa jonkun palkkaa työstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä