Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Takuueläke 990 euroa ja työmarkkinatuki vain 595e

Vierailija
26.12.2025 |

Onpa taas reilu peli

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittäkää Herraa Jeesusta aina kun jotain hyvää amen. 

Vierailija
42/71 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuueläke on lahja ma muille, jotka tuovat perheenyhdistämisen avulla isovanhemmat tänne lihapatojen ääreen. Takuueläkkeenhän saa ilman sentinkään eläkemaksua veronmaksusta puhumattakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristejä vaan joka ostarilla työkkäriin ja kelaan alkaa tulla tilaa hengittää .  

Vierailija
44/71 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voit mennä töihin.

Takuueläkeläinen ei ainakaan ole tehnyt töitä. 

Vierailija
45/71 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takuueläke on lahja ma muille, jotka tuovat perheenyhdistämisen avulla isovanhemmat tänne lihapatojen ääreen. Takuueläkkeenhän saa ilman sentinkään eläkemaksua veronmaksusta puhumattakaan.

Takuueläke luotiin sitä varten koska se täydentää kansaneläkettä, sillä yksin asuvan täysi kansaneläke on noin 787 €/kk.

Vierailija
46/71 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka työllistäisi 80-vuotiaan eläkeläisen?

Minulla on pari kollegaa jotka ovat syntyneet 1936 ja 1940, ja molemmat tekevät edelleen töitä.

Mikä on ala ja kauanko ovat olleet samassa työpaikassa?

Kirjallisuus. Minäkin saan työeläkettä ja taiteilijaeläkettä. Olemme freelancereita ja teemme töitä niin kauan kuin niitä meille tarjotaan ja pystymme niitä tekemään.

Vierailija
47/71 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunnelkaa laulu Elämälle kiitos niin ymmärätte että teillä on kaikki hyvin, paitsi jos teiltä puutuu puolet mitä laulussa sanotaan esimekiksi toinen jalka .

Vierailija
48/71 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla työkyvyttömyyseläke ja takuueläke yhteensä 978e/kk, siitä maksan itse vuokran 400e, lääkkeet 150e/kk, sähkön, puhelimen, terveyskeskus- ja lääkärilaskut. Toimeentulotukeen en ole oikeutettu, kelan mielestä minulla on 140e liian isot tulot kuukaudessa.

Unohdit mainita asumistukesi.  Ja sen, että lääkekulujen katto on noin 600 euroa per kalenterivuosi minkä jälkeen purnukat maksavat pari euroa kpl. Eli tietenkään et ole oikeutettu saamaan perustoimeentulotukea. 

Ei kaikki saa asumistukea.

Vain ne, joilla on varallisuutta, eivät sitä saa.

Suurimmalla osalla on varallisuutta. Suomi on rikas maa. Köyhät varattomat ovat vähemmistö.

Vierailija
49/71 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla työkyvyttömyyseläke ja takuueläke yhteensä 978e/kk, siitä maksan itse vuokran 400e, lääkkeet 150e/kk, sähkön, puhelimen, terveyskeskus- ja lääkärilaskut. Toimeentulotukeen en ole oikeutettu, kelan mielestä minulla on 140e liian isot tulot kuukaudessa.

Miksi et ole hakenut asumistukea?

Vierailija
50/71 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdit mainita asumistukesi.  Ja sen, että lääkekulujen katto on noin 600 euroa per kalenterivuosi minkä jälkeen purnukat maksavat pari euroa kpl. Eli tietenkään et ole oikeutettu saamaan perustoimeentulotukea. 

Ei kaikki saa asumistukea.

Vain ne, joilla on varallisuutta, eivät sitä saa.

Suurimmalla osalla on varallisuutta. Suomi on rikas maa. Köyhät varattomat

Millä on varaa ostaa isojen poikien sotavehkeitä joilla ei ole mitään käyttöä , hornetitkin ruostuivat ja nyt niillä ei tee yhtään mitään.

Vierailija
51/71 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuki on tilapäinen. Eläke lopullinen.  

Jos vain olisikin tilapäinen. Mutta työmarkkinatuelle tyypillisesti tiputaan kun ansiosidonnainen loppuu, koska ei ole työpaikkoja, ja tilanne menee vain pahemmaksi. 

Vierailija
52/71 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuki on tilapäinen. Eläke lopullinen.  

Jos vain olisikin tilapäinen. Mutta työmarkkinatuelle tyypillisesti tiputaan kun ansiosidonnainen loppuu, koska ei ole työpaikkoja, ja tilanne menee vain pahemmaksi. 

Työmarkkinatuella elää myös iso määrä työkyvyttömiä ihmisiä, jotka ovat kelan lääkäreiden mukaan täysin työkykyisiä.

Vierailija
53/71 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun hakeudut tk-eläkkeelle. Varaudu noin kymmenen vuoden väsytyspeliin lääkärien ja kelan kanssa.

Vierailija
54/71 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
55/71 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
56/71 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JOS tällä palstalla olisi naapurin trolleja, niin juuri tällaisia aloituksia he tekisivät saadakseen jakolinjoja kansalaisten väliin. Eivät ne iikorit niitä sotajuttuja tänne kirjoittaisi vaan tällaista vihapuhetta milloin köyhiä milloin eläkeläisiä ym kohtaan.

Minusta osa noista provosoivista aloituksista viittaa idän igorien tavoitteisiin luoda ristiriitoja suomalaisten välille kuten haukkua työttömiä ja kadehtia eläkeläisiä sekä nähdä politiikka pelkkien vastakkainasettelujen kautta kuten puhua "vihervasemmistosta" tai "riistoporvareista".

Onko vaikea ymmärtää että täällä ihan oma kansa vihaa omaa kansaa, rikkaat lahtarien perilliset ainakin vihaa ja riistää köyhiä viimeseen asti kunnes Jeesus palaa ja pistää nämäkin, kuten muutkin antikristukset ojennukseen. 85 -teoksessa Orwell kertoi tästä vihollisen ulkoistamistekniikasta (kahden minuutin viha) joka toimii edelleen ilmeisen hyvin (venäjä sitä venäjä tätä, venäjän trolli, iiigor, putin seillä putin täällä). EK ssa rappareilla röhönaurut kun näitä lukee.

Vierailija
57/71 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudointa on, ettei takuueläkkeestä mene senttiäkään veroa.

Vierailija
58/71 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen takuueläkkeellä kroonisen psykoosin takia. Voin vaihtaa osia teidän kiittämättömien paskanaamojen kanssa koska vaan, mutta ette kestäisi elää päässäni sekuntiakaan. 

Vierailija
59/71 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasket päiviä ..Pelle

Vierailija
60/71 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuossa ihan oikeasti se epäsuhta, että osa voi joutua yrittämään hakeutua eläkkeelle taloudellisesta pakosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä