Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pate Mustajärvi.Mitä jää mieleen?

Vierailija
26.12.2025 |

Pate Mustajärvi on nyt kuollut.Mitä sinulle jää Patesta mieleen?

Kommentit (295)

Vierailija
241/295 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulat sekaisin on hyvää suomalaista rokkia.

Siinä on aika kovasti Motörhead meininkiä

Vierailija
242/295 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarttuvia sanoja auton takapenkillä, ja jäi jo lapsena mieleen  "PITKÄ KUUMA KESÄ, JA MÄ AION ELÄÄ SEN:.." jne. Myös muita varmaan, kuten "me ollaan matkalla alabamaan.." tms. Pate Mustajärvi lauloi nämä ja se jää minulle mieleen, muutoin en oikein tiedä hänestä. Hän on minulle tuttu ääni lapsuudesta lähtien, ja koin surua kuullessani että hän menehtyi. Sellainen joka oli aina, ja nyt poissa. Laulut jäävät elämään.

Katoin Youtubesta Popedan konserttia ja haaastista Rauman Meren juhannuksesta vuodelta 2003, tais olla Ylen lähetys alunperin. Siinä haastiksessa juttelivat, että Popedaa kuuntelee jo kahdesta sukupolvesta faneja kun lapset löytäneet vanhempiensa nuoruuden levyt ja kasetit. - Ja tästä haastattelusta tulee tänä vuonna kuluneeksi 23 vuotta!!

Siinä se RMJ 2003

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/295 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi mielen yksi asiakaspalvelutilanne, ja että hän ei ole kyllä mikään penalin terävin kynä. Mutta ehkä se pelleili mun kanssa :D

Vierailija
244/295 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin täyttänyt 18 ja päässyt ensimmäisiä kertoja baariin. Mieleen on jäänyt baarissa kovalla soinut Ukkometso, joka taisi olla silloin aika tuore biisi.

Vierailija
245/295 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät juomalaulut

Vierailija
246/295 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
247/295 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään yle 2 muistolähetys Patelle kello 21.

Vierailija
248/295 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
249/295 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Popedan pojat BBC-Studiolla kunnon soosissa

Costello ihmeen vakavana reissussa, toisin kuin vaikka Petander :D

Vierailija
250/295 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Popeda niitä bändejä joita voi kuunnella kun on juhlatuulella tai sitten kun kaipaa piristystä 

Vierailija
251/295 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan oli myynnissä semmoinen Popedan 6CD juhlapaketti "Museorekisterissä"

Sitä joskus tulee kuunneltua, ja hirveästi tullut siinä tutuksi Popedan biisejä joita ei juuri muuten missään kuule soitettavan. 

Minä ostin boxin vasta marraskuussa 2024. Oli vielä muovit päällä eli uudenveroinen. Edellinen Popedan musiikkiin liittyvä ostos oli 15GT Golden Turbo-kokoelma loppuvuodesta 1986. Kyseessä oli livelevyn sisältävä tuplaversio.

Vierailija
252/295 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
253/295 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla oli aina sellainen kuva Patesta että se on vanhan ajan sovinisti, setämies, ehkä misogynisti.  Mutta nyt kun oon lukenut hänestä juttuja ja muisteluita, niin eihän se tainnut sellainen ollakaan! Juntti kyllä ehkä, eikä maailman fiksuin tai sivistynein, ja viina maistui, mutta ei se vissiin mikään törkyäijä kuitenkaan ollut. My bad.

Vierailija
254/295 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla oli aina sellainen kuva Patesta että se on vanhan ajan sovinisti, setämies, ehkä misogynisti.  Mutta nyt kun oon lukenut hänestä juttuja ja muisteluita, niin eihän se tainnut sellainen ollakaan! Juntti kyllä ehkä, eikä maailman fiksuin tai sivistynein, ja viina maistui, mutta ei se vissiin mikään törkyäijä kuitenkaan ollut. My bad.

Joo Se Popedan rokkikukkoilu oli rooli vähän niinkuin näyttelijä on ihmisenä eri kuin roolihahmonsa. Ja olihan ne jutut yleisesti ennen paljon härkimpiä.

Vierailija
255/295 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
256/295 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä olis arvannut, että vain alle 4 kuukautta Juvan keikasta(30.8.2025) Pate on poissa :(

Raswaa koneeseen vol. 2 konserteissa Paten bändinä oli Popedan vuoden 1980 kokoonpano eli Raswaa koneeseen albumin aikainen bändi. Tietysti vuonna 1986 kesken soundchekin kuolluta Arwo Mikkosta lukuunottamatta, jonka tilalla oli hänen poikansa.

Komeesti Pate jaksoi vielä tuolla kiertueella. Hienoa kun saa elää tuollaista täysipainoista elämää lähes lopuun asti, ilman mitään pitkiä hoitokoti jaksoja.

Vierailija
257/295 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo Se Popedan rokkikukkoilu oli rooli vähän niinkuin näyttelijä on ihmisenä eri kuin roolihahmonsa. Ja olihan ne jutut yleisesti ennen paljon härkimpiä.

80-luvun rokkikukoilla kieltämättä oli aika härski rooli. Ei ihan istu nykyaikaan. Mut eihän se nyt Paten vika ollut. 

Vierailija
258/295 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
259/295 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavat livekeikat! Kiitos Pate elämäntyöstäsi. 

Popeda-fani 

Popeda oli Paten aikaan nimenomaan helkutin kova livebändi, sai yleisön mukaan heti.

Vierailija
260/295 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahdotko mut tosiaan....se ääni oli karismaattisen komea ja kellään ei samanlaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan