Pate Mustajärvi.Mitä jää mieleen?
Pate Mustajärvi on nyt kuollut.Mitä sinulle jää Patesta mieleen?
Kommentit (295)
Hauska kappale tämäkin, muttei soiteta missään
Vierailija kirjoitti:
Harvoin kuultu Paten laulama pikkasen muunneltu versio Paperitähdistä, on yksi omista suosikkikappaleista, ja nyt kolahtaa pikkuisen kovemmin kuin ennen.
Minusta paras kappale tuolla levyllä on versio Eppujen Ruba-kappaleesta.
Popedan pojat BBC-Studiolla kunnon soosissa
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään että Slash soitti myös Popedassa!
Vierailija kirjoitti:
Kappaleet kyllä tahatonta huumoria tänä päivänä uhoamisella vaikka nyt tuolloin moni otti tosissaan.
Siinäpä se, itseironiaa ja bändillä hymy herkässä. Kaikkihan sen nyt tajuaa!
Junttimusaa, sukset ei luista mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Junttimusaa, sukset ei luista mihinkään.
Popedalla paljon joo sitä osastoa, mutta seassa tosi fiksuja kappaleita kuten Eläinten vallankumous, jossa sanomaa ja alunperin Arwon muistolle tehty. Maailmankaikkeuden Suvijenkka minun mielestä hienosti kritisoi ihmisten järjettömyytä ja sotimista.
Sitten kun mennään Paten soololevytyksiin niin nehän on suurimmaksi osin hyvinkin hienoja teksteiltään ja kauniita kappaleita.
Tämä vuoden 2008 on kyllä taltioiduista konserteista yksi parhaita. Sedät niin sanotusti jaksaa vielä heilua ja yleisössä hyvä meno.
Ikurin äijä. Tuli itsekin nuorena asuttua Ikurissa.
Tarttuvia sanoja auton takapenkillä, ja jäi jo lapsena mieleen "PITKÄ KUUMA KESÄ, JA MÄ AION ELÄÄ SEN:.." jne. Myös muita varmaan, kuten "me ollaan matkalla alabamaan.." tms. Pate Mustajärvi lauloi nämä ja se jää minulle mieleen, muutoin en oikein tiedä hänestä. Hän on minulle tuttu ääni lapsuudesta lähtien, ja koin surua kuullessani että hän menehtyi. Sellainen joka oli aina, ja nyt poissa. Laulut jäävät elämään.
Vierailija kirjoitti:
Tarttuvia sanoja auton takapenkillä, ja jäi jo lapsena mieleen "PITKÄ KUUMA KESÄ, JA MÄ AION ELÄÄ SEN:.." jne. Myös muita varmaan, kuten "me ollaan matkalla alabamaan.." tms. Pate Mustajärvi lauloi nämä ja se jää minulle mieleen, muutoin en oikein tiedä hänestä. Hän on minulle tuttu ääni lapsuudesta lähtien, ja koin surua kuullessani että hän menehtyi. Sellainen joka oli aina, ja nyt poissa. Laulut jäävät elämään.
Katoin Youtubesta Popedan konserttia ja haaastista Rauman Meren juhannuksesta vuodelta 2003, tais olla Ylen lähetys alunperin. Siinä haastiksessa juttelivat, että Popedaa kuuntelee jo kahdesta sukupolvesta faneja kun lapset löytäneet vanhempiensa nuoruuden levyt ja kasetit. - Ja tästä haastattelusta tulee tänä vuonna kuluneeksi 23 vuotta!!
Kiitos sulle joka laitoit ton Ratinan linkin. Niin hyvä, ja Pate on niin ihana! Ja Costello myös tietenkin. Huomaa kyllä eron siihen Ratinan jäähyväiskeikkaan 2023, Pate oli paljon rockimpi tossa vanhassa. Samoin siinä oli ihan nuorta yleisöä, teinityttöjä. Jäähyväikeikalla oli ihan keski-ikäistä yleisöä. Vaikka ne ehkä on ne samat gimmat 15 v myöhemmin :-) Itse oon valitettavasti asunut pois Suomesta oikeestaan koko ton Popedan parhaan ajan enkä ole edes nähnyt niitä koskaan keikalla. Nyt se on myöhäistä, enkä edelleenkään asu Suomessa... Voi mitä oonkaan missannut.
Aikoinaan oli myynnissä semmoinen Popedan 6CD juhlapaketti "Museorekisterissä"
Sitä joskus tulee kuunneltua, ja hirveästi tullut siinä tutuksi Popedan biisejä joita ei juuri muuten missään kuule soitettavan.
Vierailija kirjoitti:
Muilla hauskaa ja läppä lentää ja Costi vakavana selittää miten treeniksellä ja himassa menee paremmin.
Junttirokin kuningas, pelkkä ääni sai tupakan ja vanilja-Wunderbaumin hajun nenään.
Juicen hieno kappale Arwo Mikkosen muistolle, jossa myös Pate vierailee laulamassa entisen bändikaverinsa muistolle
Vierailija kirjoitti:
Kiitos sulle joka laitoit ton Ratinan linkin. Niin hyvä, ja Pate on niin ihana! Ja Costello myös tietenkin. Huomaa kyllä eron siihen Ratinan jäähyväiskeikkaan 2023, Pate oli paljon rockimpi tossa vanhassa. Samoin siinä oli ihan nuorta yleisöä, teinityttöjä. Jäähyväikeikalla oli ihan keski-ikäistä yleisöä. Vaikka ne ehkä on ne samat gimmat 15 v myöhemmin :-) Itse oon valitettavasti asunut pois Suomesta oikeestaan koko ton Popedan parhaan ajan enkä ole edes nähnyt niitä koskaan keikalla. Nyt se on myöhäistä, enkä edelleenkään asu Suomessa... Voi mitä oonkaan missannut.
Jos paremmalla laadulla haluaa sen Ratina 2008 katsoa/tallettaa itselleen, niin Täydelliset Miehet albumin erikoisversioissa DVD mukana.
Kuulat sekaisin on hyvää suomalaista rokkia.
Huono musiikki eniten. Ärsyttävä olemus toiseksi.