Kokoomuspoliitikko kommentoi Hurstin joulusurua: Ihmiset o parempi opettaa kalastamaan, kuin antaa heille kalaa
Kokoomuspoliitikko kommentoi Hurstin joulusurua: Ihmiset on parempi opettaa kalastamaan kuin antaa heille kalaa https://share.google/x51dgoxb89xM5L1lx
Kommentit (151)
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä se tavallaan väärässä ollut vaikka sanoikin sen törkeästi. Jos antaa kalan sillä perhe syö kerran mutta jos opettaa kalastamaan saa perheelle ruokaa useita kertoja
Mutta kun kokoomuslaiset eivät ole valmiina opettamaan kalastamaan, vaan potkivat päähän lällättelevät.
Suomessa on kyllä koulutus ihan ilmaista.
Niin niin mutta millä elät sen opiskelun ajan? Varsinkin kun opintotuet on jo käytetty ja lainat otettu ammattiin joka ei työllistänytkään? Se on se oleellisempi kuvio kun ihmisen pitää syödä ja juoda elääkseen.
Töitä tekemällä. Töiden ohella voi opiskella. Niin tein itsekin. Kun opiskelin 90-luvulla ei kukaan ottanut op
Nyt on 2025.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei hissi mene kuin alakertaan.
En ihmettele lainkaan miksi muutama pitkän linjan kokoomuslainen on eronnut puolueesta. Kukaan järjissään oleva ei halua assosioitua aivottomien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä tämä kokoomuslaisen kanssa. Vanha sanontakin sanoo, että jos annat ihmiselle kalan, niin hän saa ruokaa päiväksi. Jos opetat hänet kalastamaan, hän saa ruokaa loppuiäkseen.
Elävätkö nämä jonottajat muka sillä, että saavat kerran vuodessa jouluusin ilmaisen ruoan. Hurakastelua.
Olen täysin samaa mieltä siitä, että jonoon menevät ne, kenellä ei ole moraalista kynnystä olla menemättä. Itsekin olisin tarvinnut apua monta kertaa, mutta en ole kehdannut mennä leipäjonoon. Kyllä leipä on itse ansaittava.
t. työtön perussuomalainen
No jos ihminen on yksineläjä eikä kurniva vatsa itseä häiritse niin kaikin mokomin. Mutta jos kotona on vaikka yksi tai useampi lapsi, pitääkö lapsenkin nähdä nälkää koska on moraalisesti väärin hakea ruokajakelusta ruokaa?
Sinusta en tiedä mutta nälkäisen lapsen vanhemmalla ei loppupeleissä ole varaa sellaiseen luksukseen kuin moraali. Jos raha ei kaikkien pirkkaniksienkään jälkeen riitä eikä oma paastoaminenkaan auta niin on otettava nöyrästi almut vastaan lapsen vuoksi.
Seuraava neuvo on varmaan antaa lapset huostaan jos rahat ei riitä. Tottakai se olisi yhteiskunnalle huokeampi vaihtoehto kuin lahjoitetun ruokakassin vastaanottaminen, eikö niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä tämä kokoomuslaisen kanssa. Vanha sanontakin sanoo, että jos annat ihmiselle kalan, niin hän saa ruokaa päiväksi. Jos opetat hänet kalastamaan, hän saa ruokaa loppuiäkseen.
Elävätkö nämä jonottajat muka sillä, että saavat kerran vuodessa jouluusin ilmaisen ruoan. Hurakastelua.
Olen täysin samaa mieltä siitä, että jonoon menevät ne, kenellä ei ole moraalista kynnystä olla menemättä. Itsekin olisin tarvinnut apua monta kertaa, mutta en ole kehdannut mennä leipäjonoon. Kyllä leipä on itse ansaittava.
t. työtön perussuomalainen
No jos ihminen on yksineläjä eikä kurniva vatsa itseä häiritse niin kaikin mokomin. Mutta jos kotona on vaikka yksi tai useampi lapsi, pitääkö lapsenkin nähdä nälkää koska on moraalisesti väärin hakea ruokajakelusta ruokaa?
Sinusta en tiedä mutta nälkäisen lapsen vanhemmalla ei loppupel
Magahörhöt ovat myös yrittämässä ajaa yhdysvaltalaisia ruoka-apuohjelmia alas. Suomessa ovat nähtävästi joutumassa perskokkareiden hampaisiin?
Eli Meren mukaan jätetään ruokakassin ja ruoka-apu antamatta. Riittääpähän nekin rahat sitten tunnin junaan, rikkaitten Kelatukiin lääkärissäkäyntiin tai heidän veroalennuksiin.
Vierailija kirjoitti:
No tuo on tyypillistä kokoomuslaista ajattelua. Leipää kun on tietysti turha jonottaa, kun voisi myös itse leipoa. Sama juttu esim. maidon kanssa. Kun hommaa lehmän yksiönsä kylppäriin, niin voi lypsää sen joka aamu ja on sitten maitotuotteiden suhteenkin omavarainen. Problem solved.
Tämä on sitä sähkö tulee töpselistä-ajattelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakevatko ruoka-apua ihmiset, jotka eivät sitä tarvitse?
Se onkin vähän, että mitä tarkoittaa että tarvitsee. Sitä hakevat ihmiset, joilla ei ole moraalista kynnystä olla hakematta sitä ja joilla on paljon aikaa, Meri vastaa.
Maksuton ruokakassi on ikään kuin lisätulo. En usko, että siellä on hirveästi sellaisia ihmisiä, jotka kuolisivat nälkään, jos he eivät sitä kassiaan saisi.
Kunnon porvarin tavoin Kokkare Meri on sitä mieltä, että ruokaa saa ruokajonossa hakea vain nälkäkuolleet ihmiset. Muille se on ihan liikaa.
Klassinen porvarin pelko, köyhäinapu on aina liian ateriasta ellei avunsaaja kuole nälkään.
Voi kunpa edes joskus nämä köyhille rääpivät moukat saisivat kokea kunnolla vilua ja nälkää, jospa se turpa menisi edes hetkeksi kiinni. 🙏
Ettekö te oikeasti tajua, että tämä on se miten kokoomuslaiset ajattelevat?
Ei niitä kiinnosta köyhät, koska köyhät ovat tyhmiä ja ansaitsevat olla köyhiä.
Itse ajattelevat olevansa valioyksilöitä, oman onnensa seppiä. Ja aina joku ryysyistä rikkauksiin poikkeus todistaa heidän olevan oikeassa.
Kokoomuslaisia voisi opettaa laskemaan yksinkertaista matematiikkaa, eikä antaa hallitusvastuuta.
Miksi Otto ei mene TÖIHIN.