Työmotivaatio 0
Syksyllä on tulossa kahden viikon lomautus. Työpaikka julkinen sektori. Työmotia ei ole tippaakaan.
Lomalta tulin takaisin tällä viikolla. Olen lähinnä näprännyt omaa luuria ja katsellut instavideoita.
Kuukausiliksa 3900e/k. Tieto syksyn lomautuksista vei motivaation. Juoksevat asiat hoidan ja vastaan sähköposteihin/puheluihin, mutta muuta en tee.
Kommentit (11)
Näköjään on ihan paikallaankin tuo lomautus. Voisivatkin lomauttaa sinut vakituisesti, ja kukaan ei huomaisi mitään eroa.
Julkiselta sektorilta voi huoletta raivata +20% kaikista työpaikoista pois, ne on juuri näitä videoiden katselijoita ja juoruavia toksisia ämmiä.
Jos ei ole motivaatiota, mitä sinä siellä enää istut?
Lampaat ilmestyivät ketjuun heti. Bää bää!
Vierailija kirjoitti:
Julkiselta sektorilta voi huoletta raivata +20% kaikista työpaikoista pois, ne on juuri näitä videoiden katselijoita ja juoruavia toksisia ämmiä.
Itse tein kahden ihmisen työt alkuvuodesta lomiin asti. 20 vuotta vanhempi seniorikollega oli pitkällä saikulla. Kollega on niin hidas tietokoneiden kanssa, että hänellä tuhraantuu päivä niihin asioihin, jotka itse teen tunnissa. Jokaista hiirenklikkausta haetaan pitkään ja jokausta lausetta, joka kirjoitetaan, mietitään tolkuttoman kauan.
ap
Julkisella myös ja minulle lomautus olisi oikeastaan ihan mukava palkaton lisäloma, harmi että meillä ei päädytty lomautuksiin vaan leikataan kaikkea muuta. Olen koko alkuvuoden säästänyt varautuen lomautukseen mutta ei sitten.
Vierailija kirjoitti:
ok
Sama mulla, uutta työtä katselen koko ajan, mutta nyt ei omalla paikkakunnalla mitään oikein ole. Kouluttautunut olen koko ajan niin että pätevyyttä on useampaan tehtävään periaatteessa. Hyvinvointialueella nyt sellainen meno, että ei paljon kiinnosta. Monen ihmisen työt on tuttuja, joka paikkaan pitää revetä ja osata.
I feel you, samat ajatukset ja sama tilanne
Työpaikat menee ahkerille osaajille. Hienoa.
Jos tolla asenteella aiot jatkossa vetää niin kannattaisko harkita alanvaihtoa tai hakea toista työpaikkaa?