Kokoomuspoliitikko kommentoi Hurstin joulusurua: Ihmiset o parempi opettaa kalastamaan, kuin antaa heille kalaa
Kokoomuspoliitikko kommentoi Hurstin joulusurua: Ihmiset on parempi opettaa kalastamaan kuin antaa heille kalaa https://share.google/x51dgoxb89xM5L1lx
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Hurstin joulujuhlaan saapui jouluaattona reilusti yli 2 000 ihmistä, eivätkä kaikki mahtuneet sisään Helsingin Messukeskukseen. Vähävaraisten joulujuhlaan jonottaa vuosi vuodelta useampi. Myös leipäjonot kasvavat
Ja tulevat kasvamaan vielä tästä. Sekä asunnottomuus.
Joo tämä kalastuspaskapuhe on maassa Kokoomuksen jäljiltä kuin Saharassa alkaisi opettaa kalastamisia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä hallitus ajaa EK:n ohjelmaa eli omaisuuden kasaamista rikkaille. Keskiluokan työttömyysturva on viety, omistusasunto menee alta, jos joutuu työttömäksi. Köyhimpien tukia on leikattu ja aikuisopintotuki lopetettu, ettei aikuinen ihminen voi uudelleenkouluttautua eli "opetella kalastamaan".
Kyllä!!!
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä tämä kokoomuslaisen kanssa. Vanha sanontakin sanoo, että jos annat ihmiselle kalan, niin hän saa ruokaa päiväksi. Jos opetat hänet kalastamaan, hän saa ruokaa loppuiäkseen.
Elävätkö nämä jonottajat muka sillä, että saavat kerran vuodessa jouluusin ilmaisen ruoan. Hurakastelua.
Olen täysin samaa mieltä siitä, että jonoon menevät ne, kenellä ei ole moraalista kynnystä olla menemättä. Itsekin olisin tarvinnut apua monta kertaa, mutta en ole kehdannut mennä leipäjonoon. Kyllä leipä on itse ansaittava.
t. työtön perussuomalainen
Mitä moraalitonta siinä on, että vähäosainen ottaa hänelle tarjottua apua vastaan? Onko köyhyyden häpeily sinusta "hyväö moraalia"? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Hakevatko ruoka-apua ihmiset, jotka eivät sitä tarvitse?
Se onkin vähän, että mitä tarkoittaa että tarvitsee. Sitä hakevat ihmiset, joilla ei ole moraalista kynnystä olla hakematta sitä ja joilla on paljon aikaa, Meri vastaa.
Maksuton ruokakassi on ikään kuin lisätulo. En usko, että siellä on hirveästi sellaisia ihmisiä, jotka kuolisivat nälkään, jos he eivät sitä kassiaan saisi.
Ihmisten moraaleja on myös nykyisin kovin erilaisia. Joku saattaa kokea, että on vähemmän noloa näpistää kaupasta, kuin seisoa ruokajonossa.
Toisaalta varakaskin voi olla ruokajonossa tai näpistää kaupasta.
Kokoomuspoliitikoille vois opettaa korpilakia. Useimmat niistä kun eivät osaa edes alkeellisia käytöstapoja.
Paljain jaloin pakkaseen johonkin Suomussalmen itäpuolelle 20 km päähän asutuksesta.
Siellä voi herra kalastella.
Vierailija kirjoitti:
Niin no. Täysin hyvin toimeentulevat sdp-vassari naapurini olivat tuolla ilmaiseksi syömässä koko perhe, vaikka molemmat vanhemmat töissä. Ilmaisen ruokakassinkin saivat.
Nyt on kyllä tosi epäuskottava satu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä tämä kokoomuslaisen kanssa. Vanha sanontakin sanoo, että jos annat ihmiselle kalan, niin hän saa ruokaa päiväksi. Jos opetat hänet kalastamaan, hän saa ruokaa loppuiäkseen.
Elävätkö nämä jonottajat muka sillä, että saavat kerran vuodessa jouluusin ilmaisen ruoan. Hurakastelua.
Olen täysin samaa mieltä siitä, että jonoon menevät ne, kenellä ei ole moraalista kynnystä olla menemättä. Itsekin olisin tarvinnut apua monta kertaa, mutta en ole kehdannut mennä leipäjonoon. Kyllä leipä on itse ansaittava.
t. työtön perussuomalainen
Mitä moraalitonta siinä on, että vähäosainen ottaa hänelle tarjottua apua vastaan? Onko köyhyyden häpeily sinusta "hyväö moraalia"? Miksi?
Joo, Persun mielestä pitää kuolla nälkään mieluummin, kuin olla avun varassa.
Poliitikon ei kuulu saada esimerkiksi kansanedustajan eläkettä lopuelämäänsä, mahdollistaa kuitenkin tämä jörjestelmä palkallisen tai yrityksen kautta hankitut tulot, joten pitäisi suunsa kiinni ja katsoisi peiliin miten tässäkin asiassa mennään.
Vierailija kirjoitti:
Niin no. Täysin hyvin toimeentulevat sdp-vassari naapurini olivat tuolla ilmaiseksi syömässä koko perhe, vaikka molemmat vanhemmat töissä. Ilmaisen ruokakassinkin saivat.
Niin varmasti. Ensinnäkin me kaikki taatusti tiedetään kaikkien naapureiden, sukulaisten, ystävien ja kaupan kassojen äänestyskäyttäytyminen sekä missä ne joulun viettää. Huono yritys, Persu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hurstin joulujuhlaan saapui jouluaattona reilusti yli 2 000 ihmistä, eivätkä kaikki mahtuneet sisään Helsingin Messukeskukseen. Vähävaraisten joulujuhlaan jonottaa vuosi vuodelta useampi. Myös leipäjonot kasvavat
Ensi vuonna jono on kaksinkertainen, kun hallituksen ajama yleistuki tulee voimaan.
Ja, jos m. muutto vaan jatkuu.
Tulis meri ja ottais ton pojan pois. Ettei tartte mennä sen luona käymään.
Vierailija kirjoitti:
Poliitikon ei kuulu saada esimerkiksi kansanedustajan eläkettä lopuelämäänsä, mahdollistaa kuitenkin tämä jörjestelmä palkallisen tai yrityksen kautta hankitut tulot, joten pitäisi suunsa kiinni ja katsoisi peiliin miten tässäkin asiassa mennään.
Näin. Poliitikot voi itse näyttää mallia siitä, miten opetellaan kalastamaan.
Herra kokoomuslainen voisi näyttää meille mallia, miten esim kaksi lasta elätetään mato-ongella v. 2026. Muu kalastus on luvanvaraista ja turhan kallista köyhille.
Joskus viime vuosituhannella kansanedustajat haastettiin elämään kuukausi sosiaaliturvan perusosalla. Ne, jotka lähtivät haasteeseen, eivät pärjänneet edes viikkoa.
Otto Meri: vähemmän on enemmän.
Saat sen mistä luovut.
Otto Meri näyttää olevan aika nuori pojankloppi. Voisin kertoa hänelle, että 1980-luvulla Suomella meni aika hyvin. Työkyvyttömät olivat työkyvyttömyyseläkkeellä eikä työttöminä hakemassa työpaikkoja, joihin tietenkään työkyvyttömiä ei silloinkaan olisi palkattu. Työkykyisille töitä riitti, koska jokaiseen "mutterin vääntämiseen" ei vaadittu 3 vuoden ammattikoulutusta. Lisäksi oli paljon erilaisia avustavia tehtäviä, joita ei nykyisin teknologian kehityttyä enää ole. Töihin tosiaan vain mentiin.
Siihen aikaan suomalaisten elintasokin oli matalampi, mutta riittävä. Toisaalta myös moni elektroniikkakin kesti pitkään eikä joka kolmas vuosi - tai suunnilleen heti takuuajan päätyttyä - tarvinnut ostaa uutta, koska vanha ei enää toiminutkaan. Mulla on edelleen 1987 ostamani UPOn (Suomessa valmistettu ja vanhempi kuin tuo Meri itse) sähkögrilli ja vaikka kovassa käytössä on vuosikymmenet ollutkin, toimii edelleen moitteettomasti. Siskoni just joulun alla lainasi multa 1970-luvulla valmistettua viipalointikonetta. On ostanut itselleenkin uusia, mutta kun ei ne kestä kuin joitakin vuosia ja sitten hajoavat. Mulla on kotona paljon käyttötavaraa, jotka on valmistettu 1970-luvulla. Ne kestävät, mutta uudet vastaavat eivät kestä. Koska uusien ei ole tarkoituskaan kestää, koska jos ne kestäisivät, kulutus vähenisi. Osta, osta, osta. Jos et muuten osta, niin tehdään tuotteesta sellainen paska, että sun on PAKKO ostaa. Olikos se jossain Philadelphiassa, missä paloasemalla palaa edelleen hehkulamppu, joka on valmistettu noin 100 vuotta sitten?
Merelle voisin sanoa myös sen, että joo, on parempi opettaa kalastamaan kuin antaa valmiiksi kalaa. Mutta ei silloin, jos järvessä ei ole kalaa. Silloin tuollainen lausahdus on pelkkää vidduilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuonna jono on kaksinkertainen, kun hallituksen ajama yleistuki tulee voimaan.
Ja, jos m. muutto vaan jatkuu.
Paskat se siitä johtuu, vaan Persujen ja Kokoomuksen paikasta hallituksesta, ja sen päätöksistä!
Vierailija kirjoitti:
Ja tiedät tämän koska olit siellä itsekin, "hyvätuloinen" perusvenäläinen (PS).
Seuraavaksi Meri ehdottaa lihasäilykkeiden valmistamista tietystä ihmisryhmä. Hänen ehdotustaan kutsuraan lopulliseksi ratkaisuksi.
Jep. Mutta jos tilanne on tämä, että oppilas on niin heikkokuntoinen, että ei pystyy menemään ja kalastamaan, täyttyy hänelle ensiksi antaa kalaa. Voimien noustessa sitten jaksaa hän myös itse kalastaa. Tilanne täyttyy ottaa huomioon. Kaikki ei toimi saman kaavan mukaisesti. Ja viisastelu ei ole koskaan laskettu viisaudeksi.