Onko drag mielestäsi hauskaa?
Olen ollut paljon tekemisissä seksuaalivähemmistöjen kanssa elämässäni ja koen jopa jollain tapaa kuuluvani heidän joukkoonsa, vaikka normihetero olenkin. Siksipä onkin hieman yllättävää, että olen alkanut katsella drag-esityksiä vähän toisesta näkökulmasta, transaktivismin takia. Eikö drag pohjimmiltaan ole pilkkaamista? Naishahmosta tehdään ilkeä ja räävitön piirteitä liioittelemalla. Sitähän drag on. Samaan tyyliin useimmat transnaisetkin toteuttavat "naiseuttaan". Se on heidän näkemyksensä naiseudesta.
Kaikenkaikkiaan tuntuu, etten jaksa enää yhtään tämäntyylistä huumoria, se kun on muuttunut todeksi transaktivismin myötä. Kuka tahansa pilakuvamaisesti naista esittävä voi muuttaa sukupuolensa ja esittää härskiä vanhaa ämmää miehekkäästi ja aggressiivisesti.
Miksi tämän pitäisi oikeastaan olla hauskaa naisten mielestä?
Kommentit (123)
Ei se hauskaa ole, vähän sellaista menneiden aikojen huvia. Kanarialla edelleen voimissaan.
Ongelma on myös tässä. Nämä äijät jotka tarvitsevat paksun pakkelin lavalle kehittivät tämän oman meikkityylinsä "drag-meikki" joka sitten pakotettiin oikeidenkin naisten meikiksi ja se trendi voi edelleen hyvin. Ihan oikeasti, siloposkinen nuori nainen ei tarvise vahvaa contouria eikä paksuja sävyjä ja värejä. Nainen ei yleensäkkään tarvitse mitään "feminiinistämis" meikkejä mutta tämä villitys on vieläkin menossa. Olen miettinyt miksi tämä tapahtui?