Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko drag mielestäsi hauskaa?

Vierailija
25.12.2025 |

Olen ollut paljon tekemisissä seksuaalivähemmistöjen kanssa elämässäni ja koen jopa jollain tapaa kuuluvani heidän joukkoonsa, vaikka normihetero olenkin. Siksipä onkin hieman yllättävää, että olen alkanut katsella drag-esityksiä vähän toisesta näkökulmasta, transaktivismin takia. Eikö drag pohjimmiltaan ole pilkkaamista? Naishahmosta tehdään ilkeä ja räävitön piirteitä liioittelemalla. Sitähän drag on. Samaan tyyliin useimmat transnaisetkin toteuttavat "naiseuttaan". Se on heidän näkemyksensä naiseudesta.

Kaikenkaikkiaan tuntuu, etten jaksa enää yhtään tämäntyylistä huumoria, se kun on muuttunut todeksi transaktivismin myötä. Kuka tahansa pilakuvamaisesti naista esittävä voi muuttaa sukupuolensa ja esittää härskiä vanhaa ämmää miehekkäästi ja aggressiivisesti. 

Miksi tämän pitäisi oikeastaan olla hauskaa naisten mielestä?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hauskaa vaan irvokasta.

Vierailija
2/75 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko homoa mielestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkiriemukasta. Nauran pissat housussa.

Vierailija
4/75 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä juuri tarkoitan, että ehkä dragin aika on ohi. Irvokas ei ole hauskaa useimpien mielestä. Mille siinä oikeastaan nauretaan? Ap

Vierailija
5/75 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä pidän hauskana ja jotkut drag-artistit ovat tosi taitavia. Esim. mega-Paula on todella hyvä, eikä millääntavalla pikkaava.

Vierailija
6/75 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visuaalinen taiteenlaji, ei sen ole välttämättä tarkoituskaan olla hauskaa, vaikka joskus varmaan onkin.

Ap on melkoinen niuhottaja. Löysääpä nutturaa.

Vierailija
7/75 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä pidän hauskana ja jotkut drag-artistit ovat tosi taitavia. Esim. mega-Paula on todella hyvä, eikä millääntavalla pikkaava.

Mikä Mega-Paulasta tekee hyvän? Ap

Vierailija
8/75 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hauskaa mutta kyllästyy pian.

Vierailija
9/75 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastahan se on kun ei voi hyväksyä itseensä sellaisena kun luonnollisesti on.

Vierailija
10/75 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Visuaalinen taiteenlaji, ei sen ole välttämättä tarkoituskaan olla hauskaa, vaikka joskus varmaan onkin.

Ap on melkoinen niuhottaja. Löysääpä nutturaa.

Mikä sitten on tarkoitus? 

Osa transnaisistahan on ent. drag-taiteilijoita. Ap

Vierailija
11/75 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Pariisissa katsomassa drag -esityksiä, joissa esiintyjät eivätkä yleisö tehneet pilkkaa esiintyjistä vaan oikeasti tulivat heitä arvostaen katsomaan

Vierailija
12/75 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä Mega-Paulasta tekee hyvän? Ap

En tykkää kotimaisista. 

Ru Paul on hyvä ja englantilaisissakin on hyviä ja hauskoja.

Vierailija
13/75 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltainen yleisö silti. Itse en ole koskaan pitänyt hauskana tai kiinnostavana ja jo vuosia ihmetellyt, että eikö tämä ole jo ns. menneen talven lumia. Jarkko Tammisen imitaatiot julkkisnaisista pukuineen ja maneereineen ovat komiikkaa ja siksi edelleen hauskoja. 

Vierailija
14/75 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt Pariisissa katsomassa drag -esityksiä, joissa esiintyjät eivätkä yleisö tehneet pilkkaa esiintyjistä vaan oikeasti tulivat heitä arvostaen katsomaan

Esiintyjät tekevät pilkkaa naisista, niin päin. Ap

Vierailija
15/75 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/75 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen transvestiitti ja pidän noita drag esityksiä naista halventavina, sillä sitähän ne ovat.

Vierailija
17/75 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisvaltainen yleisö silti. Itse en ole koskaan pitänyt hauskana tai kiinnostavana ja jo vuosia ihmetellyt, että eikö tämä ole jo ns. menneen talven lumia. Jarkko Tammisen imitaatiot julkkisnaisista pukuineen ja maneereineen ovat komiikkaa ja siksi edelleen hauskoja. 

Niin, miksi juuri naiset pitävät tällaisesta showsta, onko se jonkinlaista sisäistynyttä naisvihaa? Ap

Vierailija
18/75 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni pelkästään se, että pukeutuu naisten vaatteisiin, ei ole hauskaa. Mutta olen nähnyt monia hauskoja drag-esityksiä! Ikävää että haluat, AP, tästäkin taidemuodosta löytää jotakin loukkaavaa. No, tää on tätä nykyaikaa, nuoret on melko tiukkiksia nykyään.

Vierailija
19/75 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Drag

Kukaan tuskin enää pitäisi hauskana sitä, että valkoihoiset miehet mustaavat kasvonsa ja esittävät mustia naisia. Sitä pidettäisiin r...na. Ap

Vierailija
20/75 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni pelkästään se, että pukeutuu naisten vaatteisiin, ei ole hauskaa. Mutta olen nähnyt monia hauskoja drag-esityksiä! Ikävää että haluat, AP, tästäkin taidemuodosta löytää jotakin loukkaavaa. No, tää on tätä nykyaikaa, nuoret on melko tiukkiksia nykyään.

Olen kuusikymppinen, en kovin nuori enää. Millä perusteella tämä mielestäsi on taidetta? Olen itse taiteilija ammatiltani enkä todellakaan näe dragissa taidetta, se on viihdettä. Myöskään burleski ei ole taidetta kuten ei ole stripteasekaan tai sirkus. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän