Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko drag mielestäsi hauskaa?

Vierailija
25.12.2025 |

Olen ollut paljon tekemisissä seksuaalivähemmistöjen kanssa elämässäni ja koen jopa jollain tapaa kuuluvani heidän joukkoonsa, vaikka normihetero olenkin. Siksipä onkin hieman yllättävää, että olen alkanut katsella drag-esityksiä vähän toisesta näkökulmasta, transaktivismin takia. Eikö drag pohjimmiltaan ole pilkkaamista? Naishahmosta tehdään ilkeä ja räävitön piirteitä liioittelemalla. Sitähän drag on. Samaan tyyliin useimmat transnaisetkin toteuttavat "naiseuttaan". Se on heidän näkemyksensä naiseudesta.

Kaikenkaikkiaan tuntuu, etten jaksa enää yhtään tämäntyylistä huumoria, se kun on muuttunut todeksi transaktivismin myötä. Kuka tahansa pilakuvamaisesti naista esittävä voi muuttaa sukupuolensa ja esittää härskiä vanhaa ämmää miehekkäästi ja aggressiivisesti. 

Miksi tämän pitäisi oikeastaan olla hauskaa naisten mielestä?

Kommentit (821)

Vierailija
821/821 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni pelkästään se, että pukeutuu naisten vaatteisiin, ei ole hauskaa. Mutta olen nähnyt monia hauskoja drag-esityksiä! Ikävää että haluat, AP, tästäkin taidemuodosta löytää jotakin loukkaavaa. No, tää on tätä nykyaikaa, nuoret on melko tiukkiksia nykyään.

Olen kuusikymppinen, en kovin nuori enää. Millä perusteella tämä mielestäsi on taidetta? Olen itse taiteilija ammatiltani enkä todellakaan näe dragissa taidetta, se on viihdettä. Myöskään burleski ei ole taidetta kuten ei ole stripteasekaan tai sirkus. Ap

Taiteilija työväenopiston maalauskerhosta?Luulisi sinun taiteilijana ymmärtävän, ettei taide ei ole vain sitä miksi sinä sen kapeasta näkökulmastasi määrittelet. 

En jaksa tarkistaa, mutta ketjussa käytiin jo läpi keskustelu siitä mitä taide on, jos oikein muistan. Lue sieltä tarkemmin pointtini, jos kiinnostaa. Tosin joku on näemmä ketjua nostellut silloin tällöin, joten ao. kommentoija ei varmaankaan ole paikalla. 

Taiteilijoita on muunkinlaisia kuin taidemaalareita. On muusikoita ja monia muitakin taiteenlajeja. Niitäkin voi useimpia opiskella kansalais- ja työväenopistoissa enkä itse lähtisi dissailemaan sitä yhtään. Mutta kukin tyylillään, sinä itsehän käyntikorttisi tuohon kirjoitit. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla